Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:45:39 GMT

کاهش ۵۰درصدی ماموریت‌های کرونایی اورژانس تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۶۹۴۸

رئیس اورژانس تهران با اشاره به فعالیت حدود ۲۳۰ موتورلانس در تهران، از کاهش ۵۰ درصدی ماموریت‌های کرونایی اورژانس تهران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر پیمان صابریان، در برنامه رادیویی درباره آمار مراجعه کنندگان کرونایی به اورژانس با اتمام موج چهارم، گفت: با توجه به اینکه افرادی که در قرنطینه خانگی هستند از خدمات اورژانس استفاده می‌کنند؛ نسبت به موج چهارم ۵۰ درصد ماموریت‌ها کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اورژانس حدود ۵ هزار ماموریت در روز داشت که ۲۰ تا ۲۵ درصد آن مربوط به بیماران کرونایی بود. این آمار در حال حاضر به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسیده است و ما روندی کاهشی را شاهد هستیم.
صابریان با اشاره به اینکه تعداد تخت مشخصی برای اورژانس در بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند در بیمارستان‌های عمومی تخت‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است؛ بنابراین برای افرادی که به یکباره دچار حادثه و سکته قلبی و مغزی شوند تخت به اندازه کافی وجود دارد.
رئیس سازمان اورژانس تهران با اشاره به اینکه برای تمام تماس‌های تایید شده با اورژانس عوامل باید به مکان مورد نظر اعزام شوند تا عارضه را در فرد بیمار تشخیص دهند، گفت: احتمال اعزام نشدن کارشناسان به محل ماموریت صفر است. هر فردی با اورژانس تماس بگیرد حتی اگر مورد خیلی حادی نداشته باشد همکاران به محل اعزام می‌شوند و خدمات مورد نیاز را حتی با تاخیر به دلیل ترافیک شدید در تهران ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: از اسفند ۹۸ با آغاز شیوع کرونا ۵۰ کد ویژه برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده تا فقط بیماران کرونایی را انتقال دهند. پس از اتمام ماموریت تمام خودرو و لوازم آن ضدعفونی و شسته می‌شود تا خدای نکرده ما در انتقال این ویروس دخیل نباشیم.
صابریان درباره انتظار خود از دولت سیزدهم گفت: نیروی عملیاتی به ویژه در اورژانس تهران کم است و نیاز است برای خدمات بیشتر نیروی بیشتری بر اساس شرایط موجود داشته باشیم. ۵۰ درصد در بخش اورژانس پیش بیمارستانی، کمبود نیرو داریم و با توجه به گسترگی طی ۵ سال گذشته در این حوزه نیازمند نیروی بیشتر برای ارائه خدمات هستیم.
رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه در حوزه تجهیزات مشکل زیادی نداریم، افزود:در شهر تهران حدود ۲۳۰ موتورلانس داریم که این تعداد برای شهری مثل تهران در کل جهان بی نظیر است. اگر تعداد نیرو‌های پیش بیمارستانی بیشتر شود قابلیت داریم تا تعداد خودرو‌های اورژانس و موتورلانس را بیشتر کنیم و در نتیجه زمان رسیدن به بالین بیمار را کوتاهتر کنیم.
وی با تاکید بر پیگیری‌های کولیوند رئیس سازمان اورژانس در راستای تزریق واکسن کرونا برای عوامل اورژانس، گفت: در ابتدای سال جاری تمامی پرسنل دز اول و دوم را دریافت کرده‌اند.
صابریان اظهار داشت: در مدتی که واکسیناسیون انجام شده حتی در محل‌های استقرار، ماموریت خاصی به واسطه عارضه تزریق واکسن کرونا را نداشته‌ایم.
وی با اظهار خرسندی از گسترده شدن خدمات اورژانس پیش از ورود کرونا به کشور، گفت: پیش بینی‌های لازم برای نیروی انسانی و تجهیزات در شرایط مختلف انجام شده بود؛ به همین دلیل با مشکل خاصی مواجه نشدیم و فکر می‌کنم خدمات ما در حد قابل قبول بوده است.
رئیس اورژانس تهران با اشاره به خدمت رسانی عوامل اورژانس در روز انتخابات، افزود: ما آماده‌ترین ارگان در سطح کشور بوده و روزانه حدود ۵ هزار ماموریت داریم. نیرو‌های ما در روز انتخابات آماده باش هستند و ایستگاه‌های مختلف را پوشش می‌دهند. برچسب ها: کرونا ، اورژانس ، تهران ، کاهش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا اورژانس تهران کاهش اورژانس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • واژگونی اتوبوس ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران