Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@19:55:13 GMT

آلودگی ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۰۲۷

آلودگی ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا در آمریکا

چرخه تولید واکسن کرونای شرکت آمریکایی "جانسون‌ اند جانسون" به علت احتمال آلودگی در این محصول دارویی، دستخوش اختلال شده و اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارویی آمریکا، واکسن‌های احتمالا آلوده را گردآوری کرده و مانع از توزیع آن‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، روند تولید واکسن‌های مقابله با همه‌گیری کرونا در سطح جهان با شتاب زیادی روبه‌رو است و همین موضوع در برخی مواقع باعث بروز اختلال و همچنین عدم کنترل کیفیت این واکسن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از بروز اختلال در تولید واکسن کرونای آسترازنکا، این بار قرعه به نام واکسن شرکت آمریکایی "جانسون‌ اند جانسون" افتاده است.

خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که شرکت جانسون‌ اند جانسون ناگزیر به معدوم کردن میلیون‌ها دز از واکسن تولیدی خود شده است.

این موضوع رسما توسط اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارویی آمریکا، FDA اعلام شده است. درباره تعداد واکسن‌های نابود شده توسط شرکت جانسون‌ اند جانسون رسما اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

به گزارش دویچه وله، همچنین اداره نظارت بر مواد خوارکی و دارویی آمریکا توضیحی درباره نوع این آلودگی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اند جانسون واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، گفت: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

وی با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای  گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته کیانی‌فر بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد