Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:03:13 GMT

زاکانی: ظرفیت داخلی را به شکوفایی و پیشرفت می‌رسانیم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۰۴۷

زاکانی: ظرفیت داخلی را به شکوفایی و پیشرفت می‌رسانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با مردم استان مرکزی اظهار کرد: رئیس جمهور در کشور بیشترین اختیارات را دارد و به همین دلیل از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مردم سالاری در کشور ما انتخابات است و مردم در آینده و سرنوشت خود نقش بسزایی ایفا می‌کنند، افزود: ایران متمدن، رهبری بزرگوار، مردم فهیم، جوانان و زنان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ظرفیت ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: متاسفانه فقر و فساد مشکلات زیادی برای مردم و زندگی‌شان به ارمغان آورده که می‌توان با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح سرنوشت را طور دیگری رقم زد.

زاکانی از تشکیل دولت اقدام و اصلاح امور در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دولت مسیری را انتخاب خواهیم کرد که ظرفیت داخلی را به شکوفایی و پیشرفت رسانده و با عقلانیت، معنویت، خلاقیت افتخارات، استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: دولت اقدام و اصلاح با کار جهادی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی شیوه جدیدی از اداره کشور را به منصه ظهور خواهد رساند.

وی همچنین از فراگیر کردن مولفه‌هایی چون عدالت، آزادی و معنویت در جهان پیرامون خبر داد و گفت: با چهار رویکرد تحولی به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم که نخستین رویکرد تحول اقتصادی و کاهش فشار بر مردم است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جهش تولید را فوریت دولت اقدام و اصلاح برشمرد و افزود: باید  در کنار جهش تولید کشور را در مدار شایستگی اداره کرد و تمرکززدایی از امکانات و اقدامات در کشور را نیز دنبال کرد.

زاکانی از تخصیص اعتبارات اختصاصی به استان‌ها خبر داد و گفت: ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات خارج از  استان‌ها  تصمیم گیری می‌شود که بازآمایش مجدد در استان‌ها را دنبال خواهیم کرد و به ۴۵۱ شهرستان کشور اختیارات ویژه برای اداره صحیح ابلاغ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تمرکز زدایی در کشور امکانی فراهم می‌کند تا مدیریت مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری پی گرفته شود، نباید ضعیف کشی کرد بلکه باید ریشه فساد را خشکاند و نباید اجازه داد تا حق ملت پایمال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان و هنرمندان زیبنده نیست، تصریح کرد: دولت نیازمند مردم است و توسعه فرهنگ نظارت بر رئیس جمهور و دولت را فراگیر خواهیم کرد.

زاکانی  در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان زادگاه امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

وی تصریح کرد: این استان مهد پرورش بزرگانی چون  قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و پروفسور حسابی است و فرهیختگان بسیاری را در دل خود جای داده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری  نبود زیرساخت‌های گردشگری، بیکاری و آلودگی را از چالش‌های مردم استان مرکزی برشمرد و ادامه داد: این چالش‌ها و کمبودها به شدت در استان صنعتی مرکزی به چشم می‌خورد.

زاکانی گفت:  صنایع استان از جمله ماشین سازی اراک و هپکو هنوز با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که بخش عمده‌ای از این چالش‌ها به واردات بی رویه و بی توجهی به ظرفیت‌ این واحدهای صنعتی باز می‌گردد.

وی با اشاره به بازدیدهایی از  واگن سازی و آلومینیوم اراک بیان کرد: ظرفیت این صنایع بسیار عظیم و ارزشمند است و جای بسی تاسف است که ظرفیت صنایع بزرگی چون آذرآب تکمیل نیست و یا راکد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بر کوتاه شدن دست مافیای واردات تاکید کرد و بیان داشت: واردات بی رویه پشتوانه اصلی تولید را در کشور معیوب می‌کند، نباید اجازه داد این مافیا صنعت را به نابودی بکشاند.

زاکانی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه ۲۱ تا ۲۵ میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می‌گرد که 95 درصد آن از    مبادی رسمی است و این جای بسی سوال و تاسف است، چرا که  هریک میلیارد دلار قاچاق 100  هزار شغل در کشور را نابود می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری زنان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد