Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@03:40:47 GMT

تولید روزانه ۱۸تن پسماند پزشکی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۰۸۰

تولید روزانه ۱۸تن پسماند پزشکی در البرز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا لشکری، اظهار کرد: پس از آن که کلیه بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی خطر ساز پسماندهای پزشکی مجهز شدند، دغدغه اصلی ما پسماندهای پزشکی مراکز درمانی غیر بیمارستانی بود که پس از پیگیری‌های به عمل آمده و صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برای چندین شرکت، یکی از آنها توانست پس از معرفی محل و ارائه طرح توجیهی، از این اداره کل مجوز فعالیت دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشگری در ادامه افزود: در سطح استان روزانه ۱۸ تن پسماندهای پزشکی تولید می‌شود که ۱۰  تن از آن مربوط به  ۱۸ بیمارستان و  مابقی آن مربوط به ۳۰۰۰ مرکز درمانی از قبیل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، کلینیک‌ها، مطب‌های عمومی و تخصصی ... است.

این مسئول گفت: پسماندهای مراکز درمانی غیر بیمارستانی در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد توسط یک شرکت جمع آوری و در یکی از بیمارستان‌های همان حوزه بی خطر می‌شود.

 وی ادامه داد: فعالیت واحدی که اخیراً  مجوز بی خطرسازی دریافت کرده  به صورت مجزا خواهد بود و  پسماندهای پزشکی  واحدهای درمانی غیر بیمارستانی حوزه کرج و فردیس را جمع آوری و بی خطر می‌کند.

معاون فنی محیط زیست استان ضمن تاکید بر خطرات پسماندهای پزشکی برای جامعه، از مدیران کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و پزشکان درخواست کرد تا همکاری لازم را با واحدهایی که مجوز  فعالیت دریافت کرده‌اند داشته باشند  و گامی دیگر در راستای ارتقا کیفیت سلامت جامعه بردارند چرا که خود متولی سلامت هستند.

پربیننده ترین غرق شدن یک دختر جوان در رودخانه کرج مرکز فوریت‌ های سایبری در البرز راه‌اندازی شد معدوم کردن آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی ممنوع است هیچ بانک اطلاعاتی از کودکان کار و خیابان در البرز تهیه نشده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پسماند تولیدی انتخابات ۱۴۰۰ پسماندهای پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی

امتداد - تجهیز و بهره‌برداری بخش ام آر آی بیمارستان آرام با حمایت‌های بانک ملی ایران در استان البرز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بخش ام آر آی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و مدیر امور شعب استان البرز بانک ملی ایران و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید .

استاندار البرز در حاشیه این مراسم از تشکیل قرارگاهی  با عنوان رشد تولید با مشارکت مردم در البرز خبر داد و گفت: این قرارگاه در قالب کارگروه‌های تخصصی تشکیل شد تا ابعاد و مسیرهای مختلف تحقق شعار سال احصا و در استان البرز اجرایی و عملیاتی شود.

عبداللهی از دست اندرکاران اجرای پروژه بیمارستانی آرام طب در بخش خصوصی و دولتی قدردانی نمود وگفت: نقش اثر گذار مدیران استانی و بانک ملی ایران نیز به جهت حمایت و تامین منابع مالی مورد نیاز در تجهیز و راه اندازی این بیمارستان ملموس و قابل تقدیر است.

 

 گفتنی است بیمارستان تخصصی آرام با مشارکت مالی و حمایت‌های بانک ملی ( شعبه ممتاز جهانشهر ) در سال گذشته راه اندازی و تجهیز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی