Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان فضایی ناسا برای آزمایش و درک نیمکره دیگر کره ماه سه محموله به آن منطقه می فرستد.

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت نوشت:

ناسا در قالب ابتکار خدمات تجاری در ماه، که بخشی از پروژه آرتمیس است، سه محموله علمی جدید انتخاب کرده تا به فضا بفرستد. از این سه محموله، دو عدد در نیمکره ماه که از سیاره زمین دیده نمی‌شود، فرود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین باری است که ناسا بارهای سنگین را در آن طرف ماه فرود می‌آورد و هدف این است که اطلاعاتی را در مورد این منطقه به عنوان مقصد احتمالی آینده فضانوردان آرتمیس جمع آوری کند.

نیمکره دیگر ماه توسط ماشین‌ها و فضاپیماها دست نخورده باقی ماند تا اینکه فضاپیمای چانگ -۴ چین در سال ۲۰۱۹ بر روی آن فرود آمد. قبل از شروع اعزام انسان‌ها برای بازدید از ماه، هنوز چیزهای زیادی برای کشف در مورد نیمکره دیگر ماه وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از پیشنهادهایی که درباره اکتشاف در این نیمکره به ناسا شده و ناسا آن را انتخاب کرده این است که فضاپیما روی دهانه برخوردی موسوم به حوضه شرودینگر فرود خواهد آمد تا فعالیت‌های تکتونیکی موجود در آن منطقه را بهتر درک کند.

مجموعه لرزه نگاری فارساید چندماه برای جمع آوری اطلاعات با دو لرزه نگار از نیمکره دیگر ماه فرصت دارد. علاوه بر اینکه این پروژه تحقیقاتی اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت تکتونیکی ماه می‌دهد، همچنین انتظار می‌رود که چگونگی تأثیر شهاب سنگ‌های کوچک در نیمکره را روشن کند و داده‌های بیشتری در مورد ساختار داخلی ماه ارائه دهد.

با این حال، یکی از سه پیشنهاد منتخب به نام Reiner Gamma است. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چرخش‌های ماه چیست یا چگونه شکل می‌گیرند، اما اعتقاد بر این است که آن‌ها مربوط به ناهنجاری‌های میدان مغناطیسی ماه هستند. Lunar Vertex، متشکل از یک ناو و یک مریخ نورد، در حال اندازه گیری میدان مغناطیسی این کره برای مطالعه دانشمندان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کره ماه ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۸ فلسطینی در جریان فرود اشتباه کمک‌های هوایی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) از شهادت ۱۸ فلسطینی در نتیجه فرود اشتباه کمک‌های هوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمده است: ۱۸ فلسطینی در نتیجه فرود اشتباهی کمک‌های بشردوستانه از هواپیماهای حامل کمک به شهادت رسیدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، ۱۲ نفر از این افراد به دلیل غرق شدن در دریا و ۶ نفر نیز در نتیجه ازدحام به شهادت رسیدند.

این دفتر در ادامه آمریکا و رژیم صهیونیستی را مقصر کامل گرسنگی اهالی غزه دانست.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرودگر قمری ژاپن از دومین شب سرد ماه هم نجات یافت
  • پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • لحظه ترسناک فرود وحشتناک هواپیما در سنندج
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد
  • شهادت ۱۸ فلسطینی در جریان فرود اشتباه کمک‌های هوایی