Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با راه اندازی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان به هر گونه تخلف در دوران انتخابات بسرعت رسیدگی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فولیان در جلسه آشنایی روسای ستاد نامزدهای انتخابات در استان قزوین با فرآیند مکانیزه انتخابات که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد گفت: رویکرد دستگاه قضایی این است که حضور حداکثری ضامن آینده کشور است و همه باید تلاش کنیم تا این رویداد بخوبی با حضور مردم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان تصریح کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین راه اندازی شده و به هر گونه تخلف بسرعت رسیدگی می کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآورشد: بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین تهدیدی است که می تواند از محل فعالیت ستاد انتخابات این فضا را دچار چالش کند که از نامزدها و هواداران انتظار داریم به این موارد توجه جدی کنند.

وی بیان کرد: شیوه نامه های بهداشتی به ستاد نامزدها ابلاغ شده که باید به هواداران اطلاع رسانی شود تا خدای ناکرده شاهد انتقال ویروس و بروز آسیب های بیشتر در این مراکز نباشیم زیرا بر اساس قانون اگر کسی سلامت مردم را به خطر بیندازد و موجب انتقال بیماری و مرگ کسی شود به دلیل قتل غیر عمد مستوجب حبس تعزیری و دیه و مجازات کیفری خواهد بود.

فولیان همچنین تجمع در فضاهای بسته را ممنوع دانست و گفت: این فضاها چه در منازل و یا محیط های دیگر باشد می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد و هر فضای بسته محدودی که مساحت کمی دارد مشمول این ممنوعیت است.

وی اظهارداشت: گرفتن مجوز در فضاهای بسته برای سخنرانی نامزدها الزامی است و دستگاه قضایی با رعایت بی طرفی کامل با کسانی که سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برخورد می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: تلاش می کنیم با همکاری دستگاههای دیگر سلامت و امنیت انتخابات را در قبل، حین و بعد از این رویداد مهیا کنیم و از شهروندان درخواست می کنیم هر گونه تخلفی را در سامانه سجام ثبت و گزارش کنند تا به آن رسیدگی شود.

فولیان تصریح کرد: متاسفانه در اکثر ستادهای انتخاباتی نامزدها یک بی نظمی و ترافیک جمعیتی و تجمع دیده می شود که امیدواریم روسای ستاد این موضوع را جدی گرفته و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: سوء استفاده از بیت المال، تخریب وجهه نامزدها و نظام و سیاه نمایی، سوء استفاده از نام اقوام و مذاهب، ایجاد بی نظمی و تعرض به ستادهای انتخاباتی، توزیع کالا و خدمات میان مردم برای جلب رای، تخلف است و با تشکیل پرونده به این موارد رسیدگی خواهیم کرد.

فولیان گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک می تواند به سلامت و سرعت انتخابات کمک کرده و از تخلف احتمالی کم کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی