Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین اقدام در استان‌ها بر مبنای راهبرد کلی این است که توسعه متوازن داشته باشیم، زیرا این مشکل وجود دارد که هر چه از مرکز دور می‌شویم میزان توسعه یافتگی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی در ویژه برنامه تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر یکشنبه از شبکه سبلان پخش شد، با تاکید بر اینکه این مسیر باید با آمایش سرزمین و ویژگی‌های هر استان اصلاح شود، افزود: به خاطر اینکه کشور ما چهار فصل است، هر یک از استان‌ها ویژگی خاصی برای جذب توریست دارد اما سیاست جذب توریست ناکارآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: الان شرایطی پیش آمده که نرخ ارز افزایش پیدا کرده و سفر به ایران و دیدن تاریخ، طبیعت و زیبایی‌های آن برای خیلی از خارجی‌ها جذاب است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به لزوم واکسیناسیون سریع عمومی و عادلانه، اضافه کرد: جذب توریست یکی از محورهای اصلی توسعه استان‌های ما خواهد بود اما باید کمی در این زمینه ساده‌سازی شود، سخت‌گیری‌ها را کم کنیم و بدانیم هر توریستی وارد استانی می‌شود، یک اشتغالی ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: باید توجه کنیم سیاست ساده نگاه کردن به مسائل توریسم می‌تواند موجب رفاه و آرامش بیشتر شهرمان شود و بچه‌هایمان بتوانند مشغول کار شوند؛ در بسیاری استان‌ها سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بوم‌گردی با سرمایه‌ اندک صورت گرفته که می‌توان توسعه داد و سیستم مالی را در خدمت توسعه این مراکز قرار داد.

همتی ادامه داد: این استان ویژگی‌ها و مسائل خاص خود را دارد اما بیکاری در همه استان‌ها مشترک است که دلیل آن راهبرد نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌ها می‌باشد اما نگاه ما بر مبنای تمرکز زدایی و تصمیم و پیشرفت در داخل استان است.

وی تشریح کرد: رشد اقتصادی در یک دهه گذشته به خاطر مسائل تحریم و کاهش منابعی که می‌توانست برای توسعه کشور مفید باشد، با یک رشد متوسط سالی نیم درصد مواجه بود؛ این یعنی در ۱۰ سال گذشته نزدیک به پنج درصد رشد و افزایش ثروت داشتیم.

این نامزد انتخابات افزود: طبیعی است که کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه و جهان از نظر پیشرفت و ثروت رشد قابل توجهی نکرده است و از این ناحیه سفره مردم کوچک‌تر شده که نتیجه نبود اشتغال کافی در استان است.

توزیع یارانه به اقشار کم‌درآمد اصلاح می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلاتی که کشور دارد این است که یارانه را هدفمند پرداخت نکردیم؛ الان دهک‌های یک تا سه که فقیرترین دهک‌های جامعه برابر با دهک‌های بالا و ثروتمند یارانه می‌گیرند.

همتی با اشاره به لزوم توانمندسازی اقشار محروم، تاکید کرد: این عادلانه این نیست و باید به طور حتم اصلاح شود؛ دولت مهمترین کاری که باید انجام دهد این است که حداقل دستمزد را افزایش دهد و چاره‌ای هم ندارد.

وی اضافه کرد: قدرت خرید مردم در شهرها و روستاها به شدت کاهش پیدا کرده است که باید آن را افزایش دهیم؛ بخشی با اهدای کارت‌های اعتباری خرید که در کوتاه مدت بتواند کمکی برای مردم باشد و به تدریج اقساط را بازپرداخت نمایند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برای اقشار با درآمد پایین با راهبرد دیگری را پیش ببریم که اصلاح حداقل دستمزد است، زیرا به خاطر شرایط اقتصادی در ۲ سال گذشته با فشار حداکثری و کاهش ارزش پول ملی که در کشور ایجاد شد، قدرت خرید مردم کاهش جدی پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها با یارانه نمی‌توان قدرت خرید مردم را بالا برد، یادآور شد: سال ۹۶ قدرت خرید حداقل دستمزد نزدیک به ۳۰۰ دلار بود که اگر با دلار امروز در نظر بگیریم، حداقل باید نزدیک ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

همتی افزود: همه مردم استان‌ها مردم ایران هستند، باید بپذیریم هر استانی با وجود اختلاف‌های قومی و مذهبی همه مردم ایران هستند و در اعطای مسئولیت‌ها و هر اقدامی که می‌خواهیم در استان‌ها انجام دهیم، باید با خود نخبگان و مردم استان باشد.

وی تشریح کرد: موقعیت جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که اگر بخواهیم از جاده ابریشم چین و جاده کتان هند، در واقع کریدور شمال جنوب از ایران تا مدیترانه، بهره‌برداری کنیم، باید برای این کار ریل‌گذاری کنیم و در نهایت ارتباط استان‌های ما با هم و شاهراه‌های بین المللی می‌تواند موجب استان‌ها و کشور توسعه شود.

سیاست‌گذاری در بخش کشاورزی بازنگری می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نیز گفت: هم در استان اردبیل و هم در سایر استان‌ها کشاورزی مساله مهمی است؛ روستاییان ما که بیشتر فعالیتشان کشاورزی است، دچار مشکلاتی هستند که یکی قیمت خرید محصولاتی است که تولید می‌کنند.

وی افزود: مهم خرید است که باید تضمینی باشد اما الان قیمت تضمینی است؛ در حالی که گندم و هر کالای دیگری که نتیجه زحمت کشاورزان باشد، باید با قیمت روز خریدش از سوی دولت تضمین شود.

همتی با اشاره به مشکل تامین نهاده‌، بذر، کود و سم کشاورزی و ضرورت ساماندهی جدی موضوع، بیان کرد: سایر محصولات مانند میوه نیز باید طوری طراحی شود تا دلالان نتوانند با پیش خرید با قیمت پایین خریداری کنند و مانند سال ۱۳۹۹ در بازار ۵ تا ۱۰ برابر قیمت خرید، به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: نظام توزیع محصولات کشاروزی و استراتژیک ما نقص جدی دارد و یکی از راه‌های توانمندسازی استان‌ها رسیدگی به بخش کشاورزی و روستاها است تا در دولت سیزدهم شاهد توسعه جدی روستاها و اشتغال پایدار باشیم.

آزادی‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مسایل دیگری که باید مردم توجه کنند در دولت سیزدهم آزادی‌های اجتماعی است؛ الان جوانان ما در استان‌ها و شهرهای کوچک زمینه‌ای برای اوقات فراغت ندارند و اگر دانشگاه یا مدرسه نروند تفریح دیگری ندارند.

وی با اشاره به لزوم تمهید زمینه‌های رفاه و آسایش جوانان افزود: طوری شده که جوانان احساس می‌کنند رفاه کمرنگ شده و زندگی روزمره احساس رضایت ندارند؛ در شهرهای بزرگی مانند تهران این مشکل را داریم و در شهرهای کوچک عرصه تنگ‌تر است اما دولت سیزدهم برای این مسائل برنامه دارد.

همتی اظهار کرد: معتقد هستم که نباید مسئولان و بخش‌های دیگر اینقدر در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند و به جوانان گیر بدهند؛ در سایر کشورها این معنی ندارد.

وی بیان کرد: در سایر نقاط دنیا به زنان و جوانان احترام ویژه‌ای قائل هستند؛ زنان ما ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و وابسته به سایر بخش‌های جامعه مانند همسر وابسته نیستند، شخصیت‌های مستقلی دارند که باید این روند را به سمت بهتر شدن هدایت کنیم.

این نامزد انتخابات در ادامه خطاب به مردم استان اردبیل اظهار کرد: به طور تقریبی یک هفته مانده به انتخابات و بسیار تبلیغ می‌کنند که مردم با صندوق رای قهر کردند؛ رقیب من قهر با صندوق است اما اگر شما بیایید و رای خود را در صندوق بیاندازید، دیگر رقیبی نخواهم داشت.

برنامه همتی برای توسعه استان اردبیل

وی در مورد برنامه‌های دولت خود برای توسعه استان اردبیل در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین اقدام پالایشگاه اردبیل خواهد بود اگر راه بیافتد، بسیار در اقتصاد استان موثر می‌شود.

همتی اقدام دوم را راه‌اندازی مسیر ریلی اردبیل- تبریز- خداآفرین- شروان- باکو خواهد بود که از نظر ترانزیت و ارتباط با جمهوری آذربایجان بسیار مهم است و برای پیگیری به طور حتم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با ابراز مخالفت با برخی واگذاری‌ها در قالب خصوص‌سازی به دلیل رعایت نشدن برخی ضوابط یا واگذاری نادرست از جمله مورد شرکت کشت و صنعت مغان ابراز امیدواری کرد که در آینده همه چیز منطبق با ضوابط باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: احداث یک بیمارستان فوق تخصصی پیشرفته در اردبیل از دیگر اقدام‌های مورد نیاز است؛ زیرا این استان از نظر توریسم درمانی قابلیت پیشرفت زیادی دارد، از آذربایجان و قفقاز بیماران زیادی برای مداوا به ایران می‌آیند که فکر می‌کنم اردبیل مرکز خوبی برای آن است.

وی اضافه کرد: استان اردبیل همچنین از مرکزهای تولید گوشت و صنایع لبنی است که البته الان هم تولید خوب است اما باید جایگاه بالاتری داشته باشد و در این راستا از نظر تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی می‌توان استان را به مرکز تولید و حتی صادرات گوشت و لبنیات کشور تبدیل کرد.

همتی اظهار کرد: سیاستمداران به طور تقریبی برای ۳۰ سال بر کشور حاکم بودند و وضع بدتر شده است اما اگر مردم یک بار به یک اقتصاددان برای رسیدگی به معیشت و توزیع عادلانه درآمد فرصت دهند، در چهار سال دوره مسئولیت بر خروج وضعیت اقتصاد از این شرایط تمرکز خواهد شد.

وی گفت: عده کمی از درآمدها برخوردار هستند و عده زیادی هیچ نصیبی ندارند که می‌توانیم این وضعیت را در چهار سال آیند تغییر دهیم؛ امید می‌رود واجدان شرایط با شکوه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا جمهوریت و مردم پیروز شوند.

ویژه برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که روزانه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از شبکه استانی سبلان اردبیل پخش می‌شود، در روزهای آتی به ترتیب با حضور محسن مهرعلیزاده و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به روی آنتن می‌رود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان اردبیل حداقل دستمزد قدرت خرید استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: جهش تولید با مشارکت مردم زمانی محقق می‌شود که ارتباط مفید و موثری بین مردم و مسئولان ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال است، اظهار داشت: باید مردم در امور اقتصادی احساس کنند جایگاه لازم را دارند و می‌توانند در کنار مسئولان نقش آفرین باشند.

وی افزود: ارتباط موثر و راهگشای بین مردم و مسئولین علاوه بر اینکه می‌تواند تحقق بخش شعار سال باشد، می‌تواند تمام نقشه‌های خصمانه دشمنان را نقش بر آب کند و نگذارد آنها در راه رسیدن به اهداف شومشان موفق شوند.

حسینی بوشهری گفت: البته توطئه و مکر دشمنان ایران اسلامی تمامی ندارد و همیشه و در همه حال باید مراقب دسیسه‌های آنان بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: سال گذشته حضور گسترده، باشکوه و ارزشمند مردم قم در عرصه ملی انتخابات و 22 بهمن و عرصه دینی و مذهبی جشن‌های نیمه شعبان، دشمنان را مایوس کرد و به آنها فهماند راه عزت و اقتدار ایران اسلامی به پشتوانه حمایت ملت همچنان ادامه دارد.

وی گریزی به وقایع تلخ سال گذشته و فجایع انسانی علیه ملت مسلمان فلسطین زد و گفت: جای تاسف دارد که برخی کشور‌های عربی که منافقانه دم از اسلام می‌زنند، تامین کننده سوخت و انرژی مورد نیاز رژیم صهیونیستی شده‌اند.

حسینی بوشهری خطاب به به سران برخی کشور‌های عربی حامی رژیم صهیونیستی، گفت: رفتار ضدانسانی و حمایت‌های آنها از این رژیم غاصب کودک‌کش نشان می‌دهد آنها فقط در لفظ ادعای مسلمانی می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: شهر مقدس قم با برنامه‌ریزی دقیق و منظم مسئولان بتواند در سال جاری الگویی برای دیگر استان‌ها در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات
  • مالیات حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد