Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@08:34:36 GMT

مبنای تأیید صلاحیت‌ها، سوابق افراد بوده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۲۸۹

مبنای تأیید صلاحیت‌ها، سوابق افراد بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد قدوسی‌فر، دبیر هیئت نظارت استان قزوین، ظهر امروز در نشست انتخاباتی که با حضور رؤسای ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری در سالن بحران استانداری قزوین برگزار شد، گفت: همهٔ ما بر حسب وظیفهٔ ملی و دینی که داریم باید مردم را جهت مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم، زیرا همهٔ ما جهت بیعت مجدد با امام(ره) و شهدا موظف به حضور در انتخابات و تشویق دیگران به حضور در این عرصه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هیئت نظارت شوراها، هیچ توجهی به خط سیاسی ثبت‌نام‌کنندگان نداشته‌ایم و مبنا و معیار تأیید صلاحیت‌ها تنها بر اساس پرونده و سوابق فرد بوده است.

این مسؤول بیان کرد: در ششمین دورهٔ انتخابات شورای اسلامی شهر، با بیش از 5 هزار ثبت‌نام‌کننده روبه‌رو بودیم که در این میان ممکن است افرادی ناخواسته رد صلاحیت شده باشند.

وی عنوان کرد: از 964 نفری که در شورای شهرها ثبت‌نام کردند، 131 نفر در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشد، هم‌چنین 17 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان نیز انصراف دادند که در هیئت نظارت شهرستان، این آمار به 75 نفر تقلیل یافت.

قدوسی‌فر تأکید کرد: در نهایت تعداد رد صلاحیت‌شدگان شوراها در 28 شهر در استان قزوین به 83 نفر کاهش یافت و 18 نفر نیز انصراف دادند، افراد دارای شرایط حق اعتراض هم به هیئت مرکزی معرفی شدند.

وی اذعان کرد: تعداد 4 هزار و 716 نفر نیز در حوزهٔ روستاها ثبت‌نام کردند و از این میزان، تعداد 4 هزار و 673 نفر در مرحلهٔ رسیدگی صلاحیت قرار گرفته و تعداد 4 هزار و 468 نفر در هیئت‌های اجرایی تأیید شدند، تعداد رد صلاحیت‌شدگان در هیئت‌های اجرایی نیز 205 نفر بوده که در هیئت نظارت به 195 نفر تقلیل یافتند.

دبیر هیئت نظارت استان قزوین ادامه داد: از مجموع 4 هزار و 673 نفری که در عرصهٔ انتخابات شوراهای روستا حضور یافتند، 200 نفر در هیئت نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند، البته حق اعتراض به آن‌ها داده شد و در نهایت در مجموع 64 نفر رد صلاحیت شدند.

1 هزار و 187 شعبهٔ اخذ رأی در استان قزوین فعال است

در ادامهٔ این جلسه نیز حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق استانداری قزوین اظهار کرد: 1 هزار و 187 شعبهٔ اخذ رأی در استان قزوین فعال است و در هر شعبه یک بازرس حضور دارد، هم‌چنین 79 سر بازرس به ازای هر 10 الی 15 شعبه و 12 بازرس ویژه به ازای هر 100 شعبه وجود دارد.

نعمت‌اللهی تأکید کرد: هر شهرستان یک هیئت بازرسی دارد و اعضای هیئت بازرسی در قزوین 8 نفر و در شهرستان‌ها 6 نفر است.

این مسؤول در پایان عنوان کرد: طبق مادهٔ 168 قانون انتخابات، استفاده از هرگونه امکانات عمومی و دولتی برای کارکنان ممنوع است و در صورت مشاهدهٔ این موارد، با خاطیان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین هیئت نظارت استان قزوین رد صلاحیت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این نشست که رئیس و اعضای هیئت رئیسه هیئت دو و میدانی استان همدان و چند قهرمان دوومیدانی همدان حضور داشتند، مهدی مبینی داوطلب ریاست فدراسیون دو و میدانی به تشریح عملکرد خود در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌های آینده خود در صورت انتخاب به ریاست این فدراسیون پرداخت.

در ابتدای نشست هم مسعود بنوان رئیس هیئت دو و میدانی استان به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این هیئت در دو سال گذشته پرداخت.

سپس حاضران در نشست هم به طرح سوالات فنی و تخصصی خود از داوطلب ریاست فدراسیون در زمینه برنامه ها، اهداف و نحوه مدیریت آینده فدراسیون پرداختند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت اعلام آمادگی حضور در لیگ برتر
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها