Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@19:04:30 GMT

همتی: سیاست کشور بیش از حد بر اقتصاد حاکم است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۳۵۳

همتی: سیاست کشور بیش از حد بر اقتصاد حاکم است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مشکل کشور این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر سیاست باعث شده بخصوص در استان‌ها از پتانسیل استان‌ها استفاده نشود.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی در برنامه تلویزیونی خود در شبکه گلستان اظهار کرد: سال گذشته شاهد پاندمی کرونا بودیم و خیلی از جانباختگان کرونا حتی نتوانستند مراسم سوگواری داشته باشند؛ من امیدوارم در ریاست جمهوری در اولین فرصت واکسیناسیون را به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلیل حضور خود در انتخابات گفت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و فکر کردم اگر این روندی که اکنون در پیش داریم را ادامه دهیم شرایط بدتری برای کشوربه دنبال خواهد داشت.

همتی افزود: بخشی از مردم دچار بیکاری و مشکلات معیشتی هستند و تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوب رسیده است.

وی تصریح کرد: بازنگری در ادامه مدیریت اقتصادی و اجرایی جامعه جزو اولویت‌های بنده است.

سیاست کشور بیش از حد بر اقتصاد حاکم است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مشکل کشور این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر سیاست باعث شده بخصوص در استان‌ها از پتانسیل استان‌ها استفاده نشود.

وی اظهار کرد: نگرش اقتصادی در بین مسئولان کم است زیرا در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است و بر مبنای طراحی اقتصادی برای بهبود زندگی مردم اقدام می‌کنند.

همتی اضافه کرد: هر اقدام کشور باید برای جیب مردم فایده داشته باشد و این توفیق نیست که اقدامات ما منجر به فقر شود.

وی گفت: مطلوب مردم نیست که با انتخاب خود محدودتر شوند و علت این هم که وارد صحنه شدم به خاطر تخصص اقتصادی خودم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: طی سال‌های گذشته بنگاه‌های بزرگی را اداره کردم وهمه تنگاه ها و مسائل اقتصادی را تسلط کامل دارم.

وی افزود: اگر ورود بنده کمک کند ریل گذاری اقتصاد را اصلاح می‌کنیم و آخرین فرصت را برای اصلاح جامعه از دست نخواهیم داد.

همتی با تاکید بر اینکه من فقط چهار سال خواهم بود و در این چهار سال اقدامات اساسی انجام خواهم داد، اضافه کرد: در استان‌ها راهبرد ملی برای توسعه نداریم؛ بالاخره هر کدام ویژگی قومی، فرهنگی، منابع و اقلیمی خاص خود را دارند.

وی تصریح کرد: کلکسیون مشکلات به خاطر نگاه متمرکز در تهران ایجاد شده و باید این نگاه برداشته شود زیرا با این تفکر شهرها و روستاهای ما حاشیه می‌شود.

نگاه سیاسی به استان‌ها را بر می‌داریم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اولویت اول این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی حاکم باشد و باید نگاه سیاسی به استان‌ها را برداریم زیرا مسائل را امنیتی می‌کند.

وی بیان کرد: اگر واقعاً بخواهیم استان‌های ما توسعه پیدا کنند باید ویژگی هر استان را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: هر سه ماه یکبار جلسه‌ای را با نخبگان و چهره‌های تعیین کننده هر استان برگزار می‌کنیم و روند توسعه استان را زیر نظر قرار خواهیم داد.

همتی گفت: استان‌های ما پتانسیل قوی برای پیشرفت دارند ولی باید دید پسِ مشکل بیکاری هر استان چیست و چه کسانی جلوی پیشرفت استان‌ها را می‌گیرند.

جلوی باند بازی‌های تهران را می‌گیریم

وی با تاکید بر اینکه جلوی باند بازی‌های تهران که مراکز استان‌ها را اداره می‌کنند می‌گیریم، افزود: استان‌ها باید باافراد شایسته خود مدیریت شوند و راهبرد کلی توسعه متوازن استان‌ها را داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه در استان‌ها بخصوص استان‌های مرزی مشکل جدی داریم، اضافه کرد: هرچه از مرکز دور می‌شویم میزان توسعه نیافتگی تشدید می‌شود.

وی یکی از ظرفیت‌های کشور را گردشگری دانست و گفت: به خاطر چهار فصل بودن کشور گردشگری بسیار ظرفیت خوبی دارد و جذابیت سفر به ایران بسیار بالا است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ضمن انجام واکسیناسیون جذب توریسم از اولویت‌های استان‌های ماست و برای جذب توریست باید فرایند را ساده سازی کرد.

وی بیان کرد: سالم نگاه کردن به مسائل گردشگری و سخت نگرفتن به توریست‌ها باعث آرامش و رفاه شهرها می‌شود.

همتی بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها سرمایه گذاری‌های بوم گردی در حال توسعه است و می‌توان سیستم بانکی و مالی را در این بخش اولویت قرار داد.

وی گفت: طی ۱۰ سال گذشته حدود پنج درصد رشد ثروت و پیشرفت اقتصادی داشته ایم و کشور ما در مقایسه با کشورهای جهان رشد قابل توجهی نکرده است و به همین دلیل سفره مردم کوچک‌تر شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مشکلات کشور این است که یارانه را هدفمند پرداخت نکردیم و دهک‌های یک و دو و سه یا دهک‌های فقیر همان‌قدر می‌گیرند که دهک‌های پردرآمد می‌گیرند.

اعطای کارت اعتباری خرید برای افزایش توان مالی

وی بیان کرد: همچنین حداقل دستمزد باید افزایش یابد زیرا قدرت خرید به شدت کاهش یافته و برای این منظور کارت‌های اعتباری خرید اعطا خواهد شد.

همتی اضافه کرد: عادلانه و هدفمند کردن یارانه حتماً باید انجام شود و به دهک‌های اول تا سوم پرداخت شود.

وی تاکید کرد: علی رغم اختلافات قومی و مذهبی استان‌ها، همه مردم ایران هستند و توسعه هر استان باید با خود قومیت‌های استان اداره و طراحی شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم جاده ابریشم، کتان و کریدور شمال به جنوب را بهره برداری کنیم ارتباط استان‌های ما به هم و به شاه راه‌های بین المللی موجب توسعه استان‌ها و کشور می‌شود.

همتی یکی از مشکلات جدی استان‌ها بخصوص گلستان را حوزه کشاورزی دانست و گفت: مشکل این بخش قیمت گذاری محصولات است که خرید تضمینی می‌شود ولی نه قیمت بلکه خرید باید تضمینی باشد.

وی بیان کرد: قیمت تضمینی معنا ندارد بخصوص در گندم که قیمت خرید آن در بازار بیش از پنج هزار تومان است ولی دولت کمتر از این رقم می خرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سایر محصولات کشاورزی هم باید به گونه‌ای تولید شود که دلال نتواند پیش خرید کند و در زمان مصرف چند برابر به فروش برساند.

وی با بیان اینکه برای گلستان تکمیل راه آهن اینچه برون کمکی بزرگی به حمل ونقل اقتصادی است، افزود: مبادلات گلستان با ترکمنستان باید توسعه یابد و از مبادی زمینی برای توسعه صادرات با این کشور استفاده کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما می‌توانیم با کمک برادران و خواهران اهل تسنن منطقه خوبی را به عنوان استان توسعه یافته به دنیا نشان دهیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین انتخابات ریاست جمهوری عبدالناصر همتی ترکمنستان انتخابات 1400 نامزد انتخابات ریاست جمهوری استان های ما استان ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند

معاون ستاد فرهنگی-اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به فعال‌سازی، تسهیلگری و پویایی تعاونی‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدرضا باقری بعدازظهر امروز -سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در جلسه کارگروه برش معماری فرهنگی استان قزوین که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهار کرد: تعاونی‌ها که در حوزه بازسازی‌ها کمک‌کننده هستند، به طور ذاتی نوعی از مشارکت محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: به همین جهت یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به فعال‌سازی، تسهیلگری و پویایی تعاونی‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها باشد. وقتی اقتصاد فرهنگی تعریف می‌شود، هر کم و کاستی باید در برنامه‌های هنری دیده و رفع شود.

معاون ستاد فرهنگی-اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ایجاد برند استانی و اعمال نوآوری و خلاقیت، ادامه داد: برای پویایی اقتصاد و فرهنگ در زمانی که درآمد فرهنگی پایین است، باید تغییر ذائقه مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

باقری با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح بیان کرد: پنج گام این طرح می‌تواند حداقل ظرف مدت پنج سال بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی مصرف‌گرایی رایج بین مردم ایران را نکوهش کرد و گفت: تلاش استان قزوین باید بر این باشد که اقدامات کلان فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، همان‌طور که اقتصاد فرهنگی به این معناست که فرهنگ می‌تواند خود را در زمینه اقتصادی هم اداره کند.

تهیه نقشه مهندسی فرهنگی استان تا آخر سال

سعید وکیلی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم در این جلسه خاطرنشان کرد: تهیه برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعضی استان‌های کشور انجام شده و در قزوین هم گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و دستاوردهایی هم به همراه داشته اما باید تا پایان سال جاری آن را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: موضوع فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود و قرار است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تبادل افکار در این خصوص انجام شده است، افزود: پنج کمیته اقتصاد فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه و کمیته تعلیم و تربیت در این راستا تشکیل شده است.

وکیلی در ادامه با اعلام این موضوع که بودجه فرهنگی در کشور ما کمتر از پنج درصد است، گفت: بودجه فرهنگی متأسفانه متناسب با این اولویت‌بندی‌ها نیست و باید از اهرم‌های اقتصادی مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در اقتصاد فرهنگی باید به دو موضوع توجه کرد، نخست آنه در هر حرکت یا تصمیم اقتصادی پیامدها و نتایج فرهنگی را در نظر بگیریم تا خدشه به آن وارد نشود و دوم اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم و منابع را از بخش دولتی یا خصوصی تأمین کنیم.

کد خبر 745215

دیگر خبرها

  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • اولویت‌بندی و سبک‌سازی پروژه‌ها؛ سیاست‌ راهبردی در راه‌سازی کشور
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!