Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور و سازمان اطلاعات استان تهران در بررسی عملکرد و برنامه‌های معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان تهران، نکاتی را به دلیل تضاد فاحش میان محتوای گزارش رسمی سازمان بازرسی با آن چه در رسانه‌ها منعکس شده است، به شرح ذیل اعلام کرد:

«۱- گزارش مذکور مربوط به بازه زمانی سال‌های ۹۴ الی ۹۷ بوده است و تخلفات گزارش‌شده مربوط به دوره مدیریت فعلی سازمان بهزیستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- به استناد گزارش منتشره، انحراف هزینه‌کرد بخشی از اعتبارات تخصیصی در غیر مورد معین شده جزء اعتبارات حمایتی و مستمری مددجویان و معلولان نبوده و جابجایی صورت‌گرفته مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه پیشگیری بوده است.

۳- با تأکیدات رئیس فعلی سازمان بهزیستی در موضوع شفافیت و مبارزه با فساد، دفاتر نظارتی سازمان بهزیستی (دفتر مرکزی حراست و دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد) در عمل به وظایف ذاتی خود و بر اساس اطلاعات به دست آمده در سال ۹۸ به موضوع مذکور ورود نموده و پس از بررسی‌های فراوان ضمن کشف تخلفاتی در جابجایی اعتبارات حوزه پیشگیری، علاوه بر عزل مدیرکل وقت، متخلفین به تخلفات اداری سازمان و دستگاه قضایی معرفی نموده است. در حال حاضر استقرار و فعالیت سامانه دیدبان، سامانه پرداخت متمرکز مستمری، سامانه پرداخت کمک به مراکز غیردولتی، سامانه فرزندخواندگی، سامانه پرداخت شهریه دانشجویی و ... به عنوان اقدامات شاخص بهزیستی در مبارزه با فساد و کمک به شفافیت فرایندها و جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی، پیاده ‌سازی شده است.

۴- هم‌ اکنون مستمری جامعه هدف و سایر پرداخت‌های مالی موردی مددجویی به صورت متمرکز و الکترونیکی مستقیماً به حساب مددجویان پرداخت می‌ شود. در گذشته به دلیل فراهم نبودن بسترهای الکترونیکی ارتباطی میان این سازمان و سازمان ثبت احوال، امکان شناسایی سریع افراد متوفی فراهم نبوده و امکان داشت تا مدتی پس از فوت مددجو مستمری همچنان به حساب وی واریز شود. اینک با برقراری ارتباط الکترونیکی با سازمان ثبت احوال و گزارش‌ گیری وضعیت مددجویان، این مشکل مرتفع شده است.  

بیشتر بخوانید: 

واکنش بهزیستی تهران به انتشار گزارش تخلفات | مدیر کل: از جزئیات بی‌اطلاعم

شایان ذکر است که برداشت از وجه واریزی به حساب تمامی افراد اعم از مددجو و غیرمددجو تابع قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور است و در صورت فوت مددجو همانند سایر افراد جامعه پس از طی مراحل انحصار وراثت، وجه موجود در حساب، متعلق به خانواده متوفی است و امکان برداشت توسط سازمان بهزیستی و یا سوء‌استفاده شخصی از آن وجود ندارد. ضمناً برای اولین بار حوزه‌های نظارتی سازمان بهزیستی به وجود اشکال فوق‌ الذکر پی برده و موضوع را به دستگاه‌ های قضایی و نظارتی کشور گزارش نموده است.

۵- در خصوص اختصاص پلاک ویژه معلولان عزیز، سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت، صرفاً مرجع صدور معرفی‌نامه افراد معلول واجد شرایط به پلیس راهور ناجا است و سایر فرایند اعطای پلاک ویژه معلولان توسط پلیس راهور انجام می‌شود.

۶- با توجه به پرداخت متمرکز و الکترونیکی مستمری و کمک‌های مالی موردی از طریق حساب بانکی به مددجویان، توزیع کارت هدیه با هر شکل و عنوان، مدت‌هاست در سازمان بهزیستی منسوخ شده است. این امر در خصوص پرداخت‌های پرسنلی نیز صدق می‌کند.

در پایان اعلام می‌شود که سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی «دیده بان» با شماره ۱۴۸۲ آماده دریافت شکایات و درخواست‌های جامعه هدف سازمان است تا با مشارکت هم به گسترش شفافیت و اجرای عدالت کمک نماییم.»

کد خبر 607315 برچسب‌ها سازمان بهزیستی سازمان بازرسی کل کشور تهران مفاسد اقتصادی مالی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بازرسی کل کشور تهران مفاسد اقتصادی مالی حوادث ایران سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری

ایسنا/قم معاون بازرسی اداره صمت درخصوص طرح ناظران افتخاری اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان و مشارکت مردم جهت رصد و کنترل بازار و به کارگیری افراد راغب در زمینه نظارت بازار طرح ناظران افتخاری و انجام نظارت‌های نامحسوس، طرح ناظران افتخاری از ۵ فروردین شروع شد.

سیاوش فولادی معاون بازرسی اداره صمت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح خادمان افتخاری گفت: در راستای نامگذاری شعار سال توسط رهبر انقلاب اسلامی و سیاست دولت مبنی بر استفاده حداکثری از توان و مشارکت مردم جهت رصد و کنترل بازار؛ همچنین به منظور ساماندهی بیش از پیش امور ناظران افتخاری و با تاکیدات بر بازنگری روش‌های موثر برای شناخت و به کارگیری ناظران افتخاری فعال در استان قم، نظر به این است که بتوان از توان افراد راغب به نظارت بر بازار در قالب طرح ناظر افتخاری، استفاده کرد.

وی افزود: سامانه نظارتی ۱۲۴ به دو طریق گزارشات را دریافت می‌کند؛ اولین نوع گزارش، به صورت عامه است یعنی کلیه شهروندان میٰ‌توانند با تماس به سامانه ۱۲۴ تخلفات صنوف را گزارش کنند، اما نوع دوم دریافت گزارش به صورت ناظران افتخاری خواهد بود، که به دو صورت عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند که ناظران تخصصی افرادی هستند که ارتباط نزدیک‌تری با اداره صمت دارند و دوره آموزشی گذرانده‌اند.

فولادی بیان کرد: ناظران افتخاری کدی دارند که از طریق این کد، در صورت مشاهده تخلف، به سامانه ۱۲۴ بر اساس ضوابط مراجعه می‌کنند و مستندات تخلف تصویربرداری شده صنف مربوطه را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری می‌کنند. گزارشات ناظران افتخاری به صورت هدفمند توسط بازرسان بررسی می‌شود و پس از احراز تخلف توسط بازرس، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی در خصوص کارکرد ناظران عمومی توضیح داد: در بخش ناظران عمومی، عموم افراد به عنوان ناظر عمومی می‌توانند مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلف، آن را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند و بازرسان با دریافت گزارش تخلف، رسیدگی را آغاز می‌کنند، همچنین در مقایسه ناظر عمومی و تخصصی باید گفت که اگر فردی تخصصی در حوزه صنفی خاصی داشت، فقط در همان حوزه تخلف گزارش می‌دهد.

فولادی بیان کرد: تقسیم‌بندی ناظران تخصصی با توجه به اتحادیه‌ها صورت می‌گیرد و ناظران افتخاری تخصصی با بازرسان نظارت اداره کل و اتاق اصناف ارتباط مستقیم خواهند داشت و  گزارشاتشان را دریافت می‌کنند؛ اما ناظران عمومی ارتباط مستقیم با بازرسان ندارند و از روی بیداری وجدان خود گزارش تخلف را ارسال می‌کنند.

وی با بیان چرایی تربیت ناظر تخصصی گفت: قطعا تخلفات توسط ناظر تخصصی بهتر گزارش داده می‌شوند ولی ناظر عمومی به دلیل نداشتن تخصص ممکن است تخلفی را گزارش کند که از لحاظ قانونی تخلف نیست، در واقع هدف تربیت ناظران تخصصی هدفمند کردن گزارش تخلفات است؛ گردهمایی‌های با توجه به حوزه تخصصی همراه با ناظران افتخاری و رئیس اتحادیه برگزار می‌شود که در آن گردهمایی ابهامات مردم و ناظران رفع خواهد شد.

فولادی در پایان بیان کرد: طرح ناظران تخصصی از ۵ فروردین آغاز شده و افراد با مراجعه و پرکردن فرم ناظران افتخاری در  سامانه  cppo.mimt.gov.ir می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و زمانی که ثبت نام انجام شد اطلاعات توسط بازرسان استخراج می‌شود و ناظران اختصاصی و عمومی با توجه به علاقه‌مندی‌هایشان از یکدیگر تفکیک می‌شوند و بعد از آن آموزش‌های لازم داده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره)
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید