Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محسن رضایی روز یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار داشت: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع و پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را بوجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته که از همه قاره های عالم قطعه ای در ایران ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور و رویاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است. هر صدفی را از گوهرش می توان شناخت، ایران را با ایران باید شناخت. طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمانوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کمیاب در عالم می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی ها را جمع کرد، انسجام بزرگی بوجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم.

وی افزود: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این ۲ یا  سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آن دست دهد. ما دوباره می خواهیم قیام کنیم بر روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو را با دولتی نو آغاز کنیم.

امام در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد

رضایی گفت: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد، یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نه غرب و نه شرق هیچکدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند.

وی ادامه داد: برای بار دوم امام در جنگ تحمیلی همه استان ها و همه اقوام را دور هم جمع کرد و در حالیکه پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از چهل، پنجاه کشور پشت سر صدام حسین بود همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: آیا نمی توانیم بار دیگر همه استان‌ها و همه اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتما امکانپذیر است با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم.

وی اضافه کرد: قیام فرهنگی اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی های بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانی ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و درجه ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

رضایی گفت: اینطور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، این شما هموطنان هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و خواهید گفت که شما اراده اصلی و انتخاب اصلی در دست شماست، آری ما دوباره می خواهیم آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، برای سربلندی کشاورزان و کارگران و معلمان و بازنشستگان، برای زدودن غم و غضه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانی ها ، برای پیشرفت ایران، برای دستیابی به قله‌های بلند است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه : همانطوری که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم اما شرطی که دارد این است که همه با هم حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت های شما انجام خواهیم داد.

اختیارات و مسوولیت به استان ها می دهیم

رضایی بیان کرد: ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم. ما مناطق اقتصادی درست می کنیم، اختیارات و مسوولیت به استانها می دهیم. یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده هایشان را در بانک گذاشتند این سپرده ها در همان جا باید سرمایه گذاری شود. نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد سپرده های مردم به تهران بیاید و از تهران تبدیل به ارز شود و خارج شود. ما این را بالعکس خواهیم کرد، قرار نیست تهران استان ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما با استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران می آید و از تهران می رود به خارج، را پایان می دهیم و اختیارات و قدرت می دهیم و قطب های اقتصادی درست می کنیم و اینطور نیست که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان ها صادر شود.

وی عنوان کرد: در دولت ما که دولت اقدام و تحول است، دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده است و برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردمان خود استان تنظیم شده است و هبچ استانی نیست که برایش نسخه مخصوص خود استان نوشته نشده باشد.

رضایی افزود: هر استانی اقلیم، طبیعت و مردم خاص خودش را دارد و هر استانی نسخه خاص خودش را می خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت ها، قابلیت ها و استعداد مردم هر استانی است، دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت ها و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده ایم و اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: البته برخی از مسایل عمومی است، مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که برای همه استان‌ها است اما برخی از فعالیت‌های هر استان که خاص آن استان است باید تهیه و اجرا شود.

هر استانی نسخه خاص خودش را می خواهد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر استانی نسخه خودش را می خواهد و دولت ما براساس آن اقدام خواهد کرد، اما این کافی نیست ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را هم به همان استان می دهیم که مناطق اقتصادی و قطب های اقتصادی بوجود بیاید.

وی گفت: مثلا استان آذربایجان می تواند به شمال عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان تجارت عظیمی داشته باشد، یا سیستان و بلوچستان می تواند هم به افغانستان هم به پاکستان و هم در یای عمان و هندوستان مبادلات عظیمی داشته باشد.

وی افزود: خراسان با آسیای مرکزی، خوزستان با شمال خلیج فارس و کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان های ما خراسان شمالی و جنوبی و اصفهان و اراک هرکدام به اندازه یک کشور می‌توانند تولید کنند.

رضایی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان‌های ما هستند، ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در سرزمین ما می تواند جای بگیرد، ایران خیلی بزرگ است. مشروط به اینکه همه اقوام و همه استان ها همانطوری که همه در انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می آوریم و تمام ایران تبدیل به کارگاه های اقتصادی خواهد شد.

وی گفت: اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند و از ظرفیت های همه زنان استفاده کنیم، شور و نشاط را در کشور ایجاد کنیم و آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم، مرتب به جوانان گیر ندهیم و آنها را آموزش بدهیم و مهارت ها و توانایی را بالا ببریم و اگر این کار را انجام بدهیم چرا نتوانیم ایران را به قله های بزرگ برسانیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: من این تجربه را دارم، دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان و همه اقوام می‌توان همه را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگ همچون آزاداسازی خرمشهر را انجام داد.

وی ادامه داد: یک بار دیگر دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی همچون دوران دفاع مقدس را به وجود بیاورد و چپ و راست کردن و این قوم و آن قوم کردن، پارتی بازی ها و بی عدالتی ها همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

رضایی عنوان کرد: آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض، اهمیت و ارزش آن کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است. به فضل خدا دولت ما یک بار دیگر با کمک شما مردم و اذن پروردگار و حمایت های بیکران حضرت ولی عصر و سیاست‌های داهیانه رهبرانقلاب ما این کار را خواهیم کرد.

استانداران را از مردم همان استان انتخاب می کنیم

وی افزود: اما برای رسیدن به این ایده بزرگ، ما چند خط مشی داریم یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم، سرزمین ایران در هر استان و قومش  دارای مردان بزرگی هستند که مورد غفلت قرار گرفته است و ما پارتی بازی نمی کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای استانداری مثلا ۱۰ نفر کاندید می شوند و یک مجمعی از نخبگان تشکیل می‌شود و با نمره بندی ۲ یا سه نفر یا سه نفر از میان آن نخبگان به دولت ما پیشنهاد می شود و یک بار دیگر ارزیابی می کنیم، لذا یک تیم سه نفره قوی از فرزندان همان استان را که تخصصص و توانمندی مشخصی دارند و خارج از هر باند و جناحی هستند انتخاب می کنیم و اختیارات می دهیم و ما در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می دهیم.

وی ادامه داد: مسئله دوم این است که کمک می کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران می دهیم و همفکری می کنیم و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم.

رضایی گفت: مسئله دیگر اینکه ما با همه توان دولت اقدام و تحول پشت سر استاندارها و مناطق می آید اطلاعات و همفکری می کنیم، اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند و حمایت می شوند.

وی تاکید کرد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر همچون معلمان، کارگران، کشاورزان و حتی کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مسئله اشتغال و تولید را در استان ها با حمایت دولت مرکزی انجام می دهیم.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می اندازیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: کار بزرگ دیگر این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم، که مردم با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک ها وام می دهند و سود بانکی را دولت پرداخت می کند.

وی ادامه داد: حالا شاید برخی ها بگویند این شدنی نیست اما من تعجب می کنم از کسانی که در اروپا و آمریکا درس خواندند افکار غربی را می آورند اما تجارت خود را نمی آورند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خود خانه سازان را هم در بازار سرمایه می بریم و از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب و خانه می سازند و به مردم می فروشند. اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد در و پنجره سازی، سیمان و موزاییک و چقدر شغل درست می شود و مردم به کار گرفته می شوند.

وی گفت: اسفا از این گروه های سیاسی که سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایشنامه درست می کنند، شعبده بازی می‌کنند اما باید به فکر مردم باشید و مردم ولی نعمت ما هستند. صاحب این انقلاب و مملکت مردم هستند.

وی تاکید کرد: ما و دوستان مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمیاران رفتیم یک بار دیگر خودمان را سپر مردم ایران می کنیم و نمی گذاریم غم و غصه که بر چهره مردم نشسته تدوام پیدا کند و اجازه نمی دهیم که نان قرضی و زباله گردی و کولبری بر قامت بلند مردم ایران بنشیند.

رضایی عنوان کرد: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی است که دولت من باید در قبال شما مردم عزیز انجام دهد. اینکه آبرو و حیثیت و نشاط و شادابی در زندگی شما موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است و من تلاش می کنم که با همراهی شما و جوانان و حمایت های مداوم ما این مسئله صورت بگیرد.

وی ادامه  داد: مسئله ازدواج جوانان مسئله بسیار مهمی برای من است. مسئله حقوق خانه داری را رعایت می‌کنم. مرد کار می کند اما آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست. ما همه خانم های خانه داری را که شش ماه آموزش ببینند؛ سه ماه آموزش تربیت فرزند و سه ماه آموزش حفظ سلامت و بهداشت، در ۲ نوبت برای گروه اول که ۲ تا فرزند بیشتر  داشته باشند من به آنها حقوق می پردازم و مسئله ارتقا کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم تا به شهر و کل کشور برسد.

شهرها را اقتصادی خواهیم کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر مسئله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را توسعه می دهیم. شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می کنیم که اقتصاد از پایین به بالا بجوشد.

وی عنوان کرد: کردستان، مرزبان ایران اسلامی هم در مقابل ضد انقلاب و ارتش بعثی عراق مقاومت بی نظیری کرد و ثابت کرد که کردستان همیشه جزو ایران است و وطنش ایران است.

رضایی گفت: من که روزهای و شب‌های فراوانی در کنار شما زندگی کردم و با کمک و حمایت شما امنیت کامل به شهرهای آنجا برگشت و ارتش عراق را از کشور بیرون کردیم. زحمات و افتخارات شما را بیش از هرکس دیگری می شناسم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از دلایل تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان این بود که شما لایق و مستحق تجارت و درآمد بیشتری بودید.

کولبران را ساماندهی می کنم

وی ادامه داد: کولبران فردی را به صورت گروه های تیمی و تعاونی های کوچک در می آوریم وسایل حمل و نقل بهتری می دهیم و وام می دهیم و از مشقاتی که یخچال را روی کول خود می گذارند نجات می دهیم. رنج و محنت آنها را پایان می دهیم و شغل تجاری خرد برای آنها فراهم می کنیم.

رضایی تصریح کرد: از طرف دیگر کشاورزی کردستان بی نظیر است محصولات فراوان این استان فاقد انبارداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی است، با تشویق و کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی این صنایع را توسعه می دهیم.

وی ادامه داد: مسئله دیگر راه های مواصلاتی در کردستان است که به دلیل اقلیم جغرافیایی مشکلاتی دارد که تلاش می کنیم از شهرهای مرزی گرفته تا قروه و بیجار و سنندج تا شهرهای دیگر این مشکل حل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: من به شماها قول می دهم که به محض اینکه دولت ما مستقر شود و سند اقدام پیشرفت کردستان را امضا می‌کنیم و آن را منتشر می کنیم تا آن را از مطالبه کنید.

وی ادامه داد: اما اقدام مهمتر اداره استان کردستان را به خودتان می دهیم و حتما یکی از فرزندان شایسته شما را در هیات دولت خواهیم داشت.

رضایی گفت: چند ماه پیش به کردستان آمدم قول دادم که منطقه آزاد بانه و مریوان را تصویب می کنیم و امروز خدا را شاکر هستم این کار را عملی کردیم.

وی یادآور شد: امروز هم من به شما قول می دهم که به محض استقرار دولت من، برنامه مهمی برای توسعه استان کردستان داریم و ظرفیت مناطق آزاد و بازارچه های مرزی و کولبری را ساماندهی نوی انجام می دهیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان محسن رضایی میرقائد پروندهٔ خبری تهران - ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان محسن رضایی میرقائد انتخابات ۱۴۰۰ کردستان محسن رضایی میرقائد دولت اقدام و تحول دور هم جمع انقلاب اسلامی همه استان ها یک بار دیگر همان استان همه اقوام رضایی گفت ما دوباره برای همه دولت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است

گلشنی  نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان استان سمنان گفت: ناترازی انرژی مشکل ملی است که برای رفع آن جلسات متعدد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مردمی آیت الله رییسی تشکیل شده است و بازگشت به تولید واحدهای راکد گواه بر این پیگیری ها است.

وی بر تشکیل نشست‌های مستمر و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: فضای ناامیدی را باید کنار گذاشت.

وی گفت: با امید، تلاش و وحدت بین مسوولان می‌توان مشکلات را رفع کرد و در این زمینه باید مدیران توانمند و تحول‌گرا را کمک کرد تا رشد هر چه بیشتر استان در زمینه‌های صنعت و معدن رقم بخورد.

وی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را اولویت های مجموعه صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی دانست و ادامه داد: مهمتر از سرمایه‌گذار جدید، توجه به سرمایه‌گذاران موجود است، چرا که در حال تولید هستند و مشکلات آنها باید از طریق استان و شهرستان بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی و علیه دو مقر نظامی صهیونیست‌ها بود
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود/ باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • حقوق بین‌الملل پشتوانه عملیات مقتدرانه «وعده صادق» بود
  • حقوق بین‌­الملل، پشتوانه «وعده صادق»
  • یادداشت| حقوق بین‌­الملل، پشتوانه «وعده صادق»
  • تحول ریلی دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • عملیات «وعده صادق» پشتوانه امنیت و اقتدار ایران اسلامی شد
  • عملیات «وعده صادق» پشتوانه امنیت کشور شد