Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در در پایان جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان تهران،اظهار کرد: امروز ۷ مورد از واحد‌های تولیدی که در سطح استان مشکل داشتند، بحث و بررسی شد. عمدتا مشکل آن‌ها مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:خوشبختانه مصوبات خوبی در پایان سال گذشته انجام شد و امسال هم اجرایی شد که واحد‌های تولیدی که دارای بدهی و جرایم ناشی از پرداخت بیمه تامین اجتماعی هستند، چنانچه بتوانند ظرف ۱۲ قسط اصل بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنند از پرداخت جرائم مرتبط معاف می‌شوند.
عسگری گفت:امروز چند مورد از این مصوبات استفاده کردند و این اقدام خوبی است. چنین ظرفیتی را هم در مورد مالیات داریم که تا ۶۰ ماه می‌توانند تقسیط کنند و اگر هم یکجا پرداخت کنند جرایم بخشیده می‌شود. تمام تلاش ما این است که از تمام اختیارات استفاده کنیم و اگر اختیار جدیدی هم به ما داده می‌شود آن را اجرا کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد:در مورد شهرک‌های صنعتی خصوصی هشت لکه صنعتی داریم که پراکنده شکل گرفته اند، دولت مصوبه‌ای درباره این‌ها داده است که شهرک صنعتی خصوصی شوند، ظاهر این ماجرا خوب است که سامان پیدا می‌کنند، اما یک اختلاف نظر وجود دارد که شهرک‌های صنعتی خصوصی برخلاف شهرک‌های صنعتی دولتی باید عوارض تبصره یک ماده یک پرداخت کنند.
وی یادآور شد:رقم بسیار سنگین است و اساسا به صرفه نیست. این باعث شده که مصوبه دولت عملی اجرایی نشود و پیشنهاد داده ایم تا شهرک‌های صنعتی خصوصی هم مانند دولتی شامل معافیت شوند.


انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران واحدهای تولیدی تامین اجتماعی شهرک های صنعتی تامین اجتماعی صنعتی خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیگیری ویژه راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» از صدور سند مالکیت و حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی ضمن گرامی‌داشت ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و آغاز سال ۱۴۰۳ و بهار طبیعت از پیگیری ویژه راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد و گفت: با توجه به دستورات و تأکیدات ریاست محترم عدلیه، دستگاه قضا به‌عنوان یکی از قوای سه گانه به‌منظور تحقق عینی و عملی راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایفای نقش خواهد کرد و در همین راستا مجموعه قضایی استان تهران نیز به مسئولیت‌های قانونی خود در این حوزه به‌طور ویژه عمل می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به برخی از اقدامات دستگاه قضا در استان تهران به‌ منظور حل مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: در سال گذشته سیاست دستگاه قضا در دوره «تحول و تعالی» مبنی بر حمایت قانونی از چرخه تولید به‌ عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار داشته و بر همین اساس، پیگیری‌های ویژه‌ای به‌منظور رفع موانع و مشکلات مورد اشاره در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران با مشارکت سایر دستگاه‌ها صورت گرفت. 

وی در همین زمینه از صدور سند مالکیت و حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه پیگیری‌های مجموعه قضایی استان تهران در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی منتهی به احیا و راه‌اندازی هفت واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال و جلوگیری از تعطیلی ۴۸ واحد تولیدی و صنعتی فعال با جمعیتی بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ نفر نیروی کار گردید.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج و دستاوردهای حاصل از تشکیل «کارگروه مدیریت تحقق و رسیدگی در پرونده‌های مربوط به شرکت‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی» در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در خلال بررسی پرونده‌های مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی توسط کارگروه مذکور، مشکلات و مسائلی احصاء گردید که ناشی از برخی رویه‌ها و ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌ها و ادارات مختلف بود که در همین زمینه مقرر شد تا نتایج حاصل از آسیب‌شناسی‌های صورت‌گرفته به‌منظور اصلاح رویه‌ها و تقویت هماهنگی میان‌بخشی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه رویکرد دستگاه قضا با توجه به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای سال جدید، تقویت تعامل با سایر بخش‌ها و شناسایی ظرفیت‌های مشارکت مردم در امر جهش تولید است، گفت: با توجه به تأکیدات و دستورات ریاست محترم قوه قضاییه این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار دارد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی