Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۲۷ هزار و ۱۰۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۳۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۱ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸ هزار و۷۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۹۸ نفر رسید.

رعایت 70 درصدی پروتکل‌های بهداشتی

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به کاهش پیک کرونا و فعالیت گروه‌های شغلی در شرایط کرونایی، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب گروه‌های شغلی در حال فعالیت هستند؛ در صورتی که برخی از این مشاغل نباید در شرایط قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند و فقط باید گروه‌های 1 و 2 فعال باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور حدود 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند. پروتکل‌ها زمانی معنادار می‌شود که شاخص ما بالای 90 درصد باشد تا بتواند بر روی کاهش بیماری تاثیر مثبت داشته باشد.

واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشور تا پاییز

دکتر محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کف حداقل میزان تولید ۱۹۷ میلیون دُز در سال خواهد بود، اظهار کرد: علیرغم همه تحریم‌ها زیرساخت‌های لازم در کشور به سرعت ایجاد می‌شود و بخش مهمی از این زیرساخت ایجاد شده است. ما در تابستان بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید داخلی را خواهیم داشت و از مهرماه نیز میزان تولید ما به بیش از ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید؛ یعنی تا پاییز می‌توانیم تمام گروه‌هایی که در اولویت واکسیناسیون هستند عمدتاً توسط واکسن‌های تولید داخل و بخشی را از طریق واردات واکسینه کنیم تا نگرانی کلی که در کشور وجود دارد، برطرف کنیم. حتما در پاییز به ۷۰ درصد خواهیم رسید.

شانه ساز با اشاره به اینکه تمام پلتفرم‌هایی که برای ساخت واکسن در دنیا مطرح است در ایران وجود دارد و جزء معدود کشورهایی هستیم که همه پلتفرم‌های تولید واکسن را داریم، بیان کرد: اگر دُز اول واکسن را وارداتی دریافت کردیم، می‌توانیم دوز بعدی را از واکسن‌های تولید داخلی استفاده کنیم و هیچ مانع و اشکالی در این رابطه وجود ندارد. در دنیا و در کشورهایی که درصد بالایی از واکسیناسیون را انجام داده اند از پلتفرم‌های مختلف استفاده کردند به جز اسپوتنیک روسیه که نوع یک و دو آن تفاوت دارد. سازمان غذا و دارو کار علمی انجام می‌دهد.

***

پیش‌بینی بانک جهانی از آینده اقتصاد ایران

همشهری نوشت: «بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود نرخ رشد اقتصادی ایران را در سال‌2021 میلادی 2.1درصد و در سال‌های 2022 و 2023 به‌ترتیب 2.2 و 2.3درصد پیش‌بینی کرده و می‌گوید: اقتصاد ایران در سال گذشته میلادی 1.7درصد رشد داشته و ایران جزو معدود کشورهایی بوده‌ که سال‌2020 را با نرخ رشد اقتصادی مثبت پشت سر گذاشته‌ است.‌

نرخ رشد اقتصادی ایران در تابستان به نسبت بهار سال گذشته 5.2درصد و در پاییز نسبت به تابستان هم 3.9درصد رشد کرده البته با احتساب ارزش افزوده ایجاد شده در بخش نفت. بانک مرکزی می‌گوید که حتی اگر ارزش افزوده بخش نفت و گاز هم حساب نشود بازهم اقتصاد ایران در تابستان و پاییز پارسال به‌ترتیب رشدی 3.2درصد و 2.9درصدی داشته است. بر این اساس، ارزش افزوده ناشی از بخش نفت و گاز ایران که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به‌شدت سقوط کرده بود و حتی ارزش آن سقوطی 5درصدی را در برخی فصل‌ها‌ داشته، در تابستان سال گذشته رشدی 22.2درصدی و پاییز هم افزایش 9.7درصدی را شاهد بوده است.

بانک مرکزی رشد بخش کشاورزی ایران در پاییز سال گذشته را 5.2درصد، صنعت و معدن را 9.2درصد، ساختمان را 2.2درصد و خدمات را 0.1درصد برآورد کرده است؛ نشانه‌ای از اینکه شیوع کرونا باعث تخریب وسیع در بخش خدمات ازجمله اصناف و کسب‌وکارهای مردم شده است.»

***

اعاده حیثیت روزنامه اصلاح‌طلب از قالیباف

روزنامه سازندگی،‌ رسانه رسمی حزب کارگزاران که چندی پیش با درج تیتر درشت با عنوان «دردسر تازه‌ی قالیباف» مدعی دست داشتن قالیباف در دستکاری بودجه شده بود و جزئیاتی از آن را منتشر کرده بود، در شماره امروز خود تیتر زد: «دستکاری بودجه درست نبود».

سازندگی در این باره نوشته است: «بررسی برخی اطلاعات جدید درباره موضوع جداول بودجه 1400 و به خصوص فایل مذاکرات صحن علنی مجلس و نیز یک ویدئو از جلسه کمیسیون تلفیق نشان می دهد که برخلاف برخی ادعاها آنچه به عنوان دستکاری بودجه مطرح شده بود، درست نبوده است.

همچنین مسئولیت پاسخ به انتقادات نیز نه با رئیس یا هیئت رئیسه مجلس بلکه با هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بوده است. اوایل اردیبهشت‌ماه بود که زمزمه‌هایی درباره جداول بودجه 1400 مطرح شد، همان زمان یک نماینده مجلس از این مسئله به عنوان دستکاری بودجه یاد کرد اما بررسی‌ بیشتر سازندگی از جمله اظهارات برخی منتقدان اصلی این ماجرا نشان می‌دهد این ادعا درست نیست.

 در نهایت آنچه روشن است در عین حالی که مسئولیت مربوط به اصلاحات بودجه با هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق است، ارتباطی با رئیس مجلس ندارد. همچنین مشخص شد اشکالاتی در روند بررسی بودجه از گذشته تا حال بوده است که مجلس یازدهم مدعی است اصلاح آن را شروع کرده است.»

***

توضیحات حدادعادل درباره حضور دختر سردار سلیمانی در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری با اشاره به کاندیداتوری دختر سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام شد خانم نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی در فهرست پیشنهادی ما هست انتقاداتی شنیده شد. حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان اطلاع داشتیم و نه درخواستی کرده بودیم و ما هم چند روز پیش از ثبت نام ایشان مطلع شدیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: درک او از وصیت نامه پدرشان این بود که خانواده سلیمانی از حضور در امور اجتماعی منع نشده‌اند و این مطلب به خود او مربوط است و شورای ائتلاف دخالتی نداشته است.  

حداد عادل ادامه داد: سرکار خانم سلیمانی تصمیم داشته به صورت منفرد در انتخابات شرکت کند و احتمال دادیم اگر اطلاع رسانی مناسب صورت نگیرد وایشان رای نیاورد، دشمنان کشور در خارج و داخل کشور  این موضوع را دستاویز کنند و بگویند مردم ایران از آرمان‌های شهید سلیمانی فاصله گرفتند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و خواستیم در فهرست ما باشند و ایشان هم پذیرفتند.

وی با اشاره به تحصیلات دختر شهید سلیمانی در رشته حقوق و علوم سیاسی، ادامه داد: ابتدا به دلیل حاشیه‌ها به او پیشنهاد انصراف دادیم اما او مصر بود. امیدواریم راه پدر را ادامه دهد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: وجود نام «سلیمانی» را در لیست خود باعث افتخار می‌دانیم. دختر شهید سلیمانی به خدمات اجتماعی علاقه دارد و امیدوارم موفق شود و بتواند راه پدر را ادامه دهد. با برخی اطرافیان نگران بودیم که برخی فکر کنند که می‌خواستیم به اعتبار لیست خود بیفزاییم. ما اصرار کردیم و به درخواست ما، او وارد شد.

حدادعادل اضافه کرد: خودمان در ابتدا به او پیشنهاد انصراف دادیم اما نرجس سلیمانی مصمم بود و است و موافق گنجاندن نامش در لیست بود و ما نام سلیمانی را در لیست خود یک افتخار  و مایه برکت می‌دانیم.

***

شرط عراقچی برای رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه پرس تی وی درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور، ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

رئیس تیم ایران در مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین هم تصریح کرده بود: ما به دنبال رسیدن به یک توافق خوب و مطلوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می کنیم، نه وقت را تلف می‌کنیم. البته هر چه زودتر به توافق نهایی برسیم بهتر است.

عراقچی ادامه داد: مهم این است که در این توافق آن اصولی که جمهوری اسلامی می خواهد رعایت شده باشد و به آن شاخص‌هایی که مد نظر ماست رسیده باشیم.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته های کلیدی خود قطعا توافق نخواهد کرد.

***

چرا میرسلیم از هیئت نظارت بر انتخابات شوراها استعفا داد؟

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به استعفای خود از هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: اعتراضی که من کردم این است که از طرف افراد صاحب نفوذ مداخلاتی صورت گرفته بود و مانع ایفای وظیفه ما به طور سالم و صحیح در طول این ۲۰ روز گذشته می شد و دقت عمل ما را کاهش داده بود چون ما باید جوابگوی مردم باشیم. اینکه بعضی از بزرگواران پیش ما بیایند و فشار آورند که ما قسم و آیه می خوریم که اینطور نیست و این کار انجام نگرفته است و ما گفتیم دوستان عزیز ببینید در مورد زمین خواری، در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز اگر قسم بخورید، خیلی ممنون! ما از شما متشکریم اما سند این کار وجود دارد و این کار انجام شده است،. این موضوع در شورای شهر از مسائل بسیار مهم، توجه به این مسائل است که آیا افرادی که بودند دارای سابقه زمین خواری، ساخت و ساز غیر مجاز، اختلاس و .. بوده اند یا نبودند، چون اساس کار، اینها است و ما نمی توانیم در اینطور مسائل سهل انگاری کنیم. 

وی یادآور شد: از طرفی دیگر عده ای خدمت ریاست مجلس شورای اسلامی آمدند و گفتند افراد زیادی رد صلاحیت شدند که نباید رد می شدند و افرادی تایید شدند که نباید تایید می شدند و خلاصه باز هم در یک جلسه ای آقای وزیر کشور به مجلس آمدند تا به برخی از سؤالات پاسخ دهند و از فرصت استفاده می کنند و خدمت رئیس مجلس مساله را مطرح می کنند و ما هم جلسه ای در مجلس داشتیم در مورد اینکه چگونه  اقدام کنیم؛ قرار شد ما مجموعه اسنادی که اعتبار لازم دارد را مورد توجه قرار دهیم و کارمان در هیئت نظارت این باشد که صدور رای ما استحکام لازم را داشته باشد و در همین حد باید کار فیصله پیدا می کرد، لاکن من خیلی ناراحت و برافروخته شدم از اینکه دیدم اولا عواملی که از طرف برخی از شخصیتها عوامل واسطه بودند، یعنی خودشان نمی آمدند اما این واسطه ها را می فرستادند که در پرونده ها مداخله کنند تا برخی از ردی ها را تایید و برخی از تاییدی ها را رد کنند؛ این کار نادرستی بود و من معتقدم این کار نباید صورت می گرفت و نباید از اینکه ما احترام افراد را نگه می داشتیم سوءاستفاده می شد. 

میرسلیم تصریح کرد: ما همه اینها را تحمل کردیم ولی این قسمت آخر را که متاسفانه وزارت کشور با جسارت از قبول نظریه ما که طبق ماده ۶۳ بررسی شده بود استنکاف کرد موجب شد که من بگویم دیگر نمی توانم قبول مسؤلیت کنم و دیگر نمی توانم جوابگوی آنچه که صورت گرفته باشم.

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی دستکاری بودجه شورای ائتلاف شهید سلیمانی هیئت نظارت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود

رئیس سازمان بسیج گفت: رژیم صهیونیستی همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران در عملیات وعده صادق پای کار آوردند اما جمهوری اسلامی فقط ذره‌ای از قدرت و توانایی نظامی خود را به کار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مردمی‌ «‌مدرسه عشق» با اشاره به حوادث فلسطین اظهار داشت: بیش از 6 ماه است که‌ چشمانِ مردم دنیا به یک نقطه از جغرافیای زمین و حوادث غزه دوخته شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی براساس یک توطئه بزرگ از سوی قدرت‌های مسلطِ دنیا در دوره‌ای با نقش بستن خیالات شوم در اذهان استکبار جهانی، شکل گرفت تصریح کرد: داستان غم‌انگیز کشتار مردم مظلوم فلسطین و اشغالگری‌ها در واقع از سال 1917 آغاز شد و انگلیس و قدرت‌های جهانی با نیت شوم برای جهان اسلام مرتکب این جنایت علیه فلسطین شدند و فلسطین اشغال شد؛ در ادامه، صهیونیست‌ها مردم را از خانه‌هایشان اخراج کرده و به چپاول پرداختند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در طول این سال‌ها، بیش از 65 حادثه با قتل عام علیه مردم مظلوم فلسطین رخ داده است افزود: طوفان‌الاقصی پاسخی به ظلم‌های تاریخی‌ صهیونیست‌ها بر ملت فلسطین بود.

وی ادامه داد: در آن زمان، انگلیس و فرانسه در بسیاری از سرزمین‌های اسلامی حضور و سیطره داشتند و اگر ملت‌های مسلمان در همان زمان علیه ظلم به‌پا می‌خاستند شاهد این حجم از جنایت نبودیم اما امروز بشریت به الطاف الهی بیدار شده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها و با تلاش انسان‌های بیدار، رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی به عنوان منفورترین مجموعه جعلی جهان شناخته شده و حتی در درون سرزمین‌های اشغالی نیز جمعی از یهودیان به جنایات این رژیم اعتراض می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پایانِ کار وحشی‌گری‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی فرا رسیده و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "رژیم کودک‌کش 25 سال آینده را نخواهد دید،" در حال تحقق است افزود: فروپاشی رژیم صهیونیستی را بایستی در چارچوب به بن بست رسیدن تمدن وحشی و تجاوزگری غرب دانست چراکه غربی‌ها هم در کشورهای دنیا دست به قتل‌عام زدند.

سردار سلیمانی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را جسارت‌ و جنایت دیگری از سوی صهیونیست‌ها برشمرد و بیان کرد: مطالبه مردم ایران و تدبیر فرمانده کل قوا بر تنبیه متجاوز قرار گرفت و این اقدام صورت گرفت؛ رسانه‌ها و فرهنگ‌سازان بایستی به این پیروزی بزرگ افتخار کرده و نسبت به انعکاس و تبیین آن مجاهدت کنند.

وی با بیان اینکه قدرت‌های غربی فناوری‌های به‌روز خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند گفت: رژیم صهیونیستی همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران در عملیات وعده صادق پای کار آوردند اما جمهوری اسلامی فقط ذره‌ای از قدرت و توانایی نظامی خود را به کار گرفت اما ما موفق شدیم.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه هر رفتاری از سوی رژیم صهیونیستی، پیامد سنگینی را برای این رژیم نامشروع به دنبال خواهد داشت ابراز کرد: ملت بزرگ ایران یک ملت تاریخ‌ساز بوده و تولید قدرت فرهنگی و هنری ملت ایران از انقلاب اسلامی تاکنون در مسیر جدیدی قرار گرفته است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نظام سلطه با تمام توان و قدرت خود در برابر جمهوری اسلامی ایستاده چون از قدرت فرهنگی این ملت نگران است عنوان کرد: در دنیا، فقط داشتن قدرت نظامی برای یک ملت کافی نیست و اگر ملتی قدرت مادی و نظامی و تکنولوژی داشته باشد اما فاقد روحیه مقاومت باشد موفق نخواهد شد و این درس ملت ایران به دنیا است و طوفان‌الاقصی نیز حرکتی بود تا ملت‌ها در مقابل تمدن مخرب و ویرانگر غرب بایستند و هوشیار شوند.

وی با بیان اینکه طبق سنت الهی، جبهه حق بر باطل پیروز خواهد شد تصریح کرد: ادامه راه جبهه حق امروز در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه اهمیتی بیش از مجاهدت در میدان‌های دفاعی دارد و چیزی که باعث پیروزی غزه شده نیز قدرت رسانه و هنر است که باعث دیده شدن ملت فلسطین شد و از سوی دیگر، اسراییل نتوانست اراده خود را بر ملت مظلوم و مقتدر و بی‌دفاع غزه تحمیل کند و این همان درسی است که‌ امروز مقاومت به بشریت داده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین به عنوان مقاومت عاشورایی و حماسه حسینی بی‌نظیر در مقابل چشمان ما است، خاطرنشان کرد: مسئله جهان اسلام، فلسطین بوده و ملت ایران در طول تاریخ برای آزادی این مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و همچنان در کنارشان هستند.

وی با اشاره به رویداد‌های فرهنگی هنری بسیج، ادامه داد: جشنواره "مدرسه عشق" هرساله در یکی از استان‌ها برگزار خواهد شد تا با کارهای بزرگ فرهنگی و هنری، گامی مهم در عرصه اعتلای فرهنگ ایرانی، اسلامی و مقاومت برداشته شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری گسترده در جهت پشتیبانی از آثار فرهنگی و هنری و کشف استعدادها در این زمینه خاطرنشان کرد: در پشتیبانی از آثار فرهنگی و هنری، همه رشته‌های هنری و سلیقه‌ها را باید در بر بگیرد تا میدانی باز و وسیع برای جوانان و نوجوانان ایران باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه استقبال و همراهی مشارکت‌کنندگان حتما یک قدرت بزرگ فرهنگی و هنری برای ملت ما خلق خواهد کرد، گفت: فرهنگ در کشور ما در همه دوره‌های تاریخ وجه مردمی خود را از دست نداده است و در دوره انقلاب اسلامی علیرغم همه فشارها، جنگ تحمیلی و فتنه‌ها مورد توجه رهبر معظم انقلاب و ارکان نظام بوده که امیدواریم با برگزاری رویدادهایی فاخر شاهد پیشرفت این عرصه خطیر باشیم البته در حوزه دیده شدن هنرمندان و آثارشان نیز غفلت‌هایی صورت گرفته که باید جبران شود.

انتهای پیام/612/.

 

دیگر خبرها

  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • پریدر استعفا داد،جوانمرد تنها گزینه جدی/ حضور سرپرست و نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج در انتخابات
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد