Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صفری ملک میان، نقش هدایتگری و مؤثر جامعه نخبگان در کمک به مردم جهت انتخاب اصلح را متذکر شد و گفت: مهم‌ترین مسأله جامعه امروز ما، چالش‌های اقتصادی است و نگاه‌های سیاسی و جناحی حلال مشکلات مردم نیست.

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از مهم‌ترین معیارهای گزینه اصلح را در درجه نخست ویژگی‌های رفتاری و صفات و مشخصات فردی نامزدها دانست و در همین زمینه اذعان کرد: ساده‌زیستی و یا نداشتن طمع مفرط به مال و مقام دنیوی نیز از دیگر ملاک‌هایی است که می‌توان با تمسک به آن‌ها کاندیدای اصلح را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان محبت کردن و خدمت به مردم، دوست داشتن آنان و آحاد افراد جامعه و در یک کلام مردمی بودن را شاخصه مهم دیگر یک نامزد اصلح برای ریاست جمهوری خواند و تصریح کرد: صفات حسنه و پسندیده از نگاه دین مبین اسلام و خواستگاه نهج‌البلاغه از دیگر محورهایی است که می‌توانیم با مراجعه به آن‌ها نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس کارنامه ارائه شده افراد در طول سنوات خدمتی را دیگر مؤلفه‌ای که باید در جریان بررسی شایستگی کاندیداها توسط مردم مورد توجه قرار گیرد اعلام کرد و گفت:‌ تفکر و اندیشه سیاسی و مدیریتی نامزدها و شعارهایی که توسط آنان ارائه می‌شود می‌تواند به شناخت بهتر آحاد مردم جهت انتخاب اصلح کمک کند.

 

وی با بیان اینکه مردم به برکت استقرار جمهوری اسلامی در تعیین سرنوشت‌شان نقشی مؤثر برعهده دارند یادآور شد: اولا مردم باید نسبت به سرنوشت خود و کشورشان حساسیت داشته باشند و دوما اینکه مردم باید هوشیار باشند و نباید فریب شعارهای برخی از نامزدها را بخورند چون قانون این حق را به مردم داده که انتخاب کنند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح در اختیار خود مردم است و ربطی به قانون ندارد عنوان کرد: اگر گزینه ناکارآمد و ضعیف انتخاب شد خود مردم مقصر هستند و در اینجا دیگر ما نمی‌توانیم مسائل را به پای نام نظام و انقلاب بنویسیم به بیان دیگر مردم باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشند.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان نقش مؤثر جامعه نخبگان در کمک به مردم جهت انتخاب اصلح را متذکر شد و اظهار داشت: جامعه نخبگان ما نباید نسبت به نقش هدایت‌گری خود بی‌تفاوت باشند و دوم اینکه در هدایت کردن جامعه به سمت صحیح به جای نگاه‌های سیاسی که نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند باید اولویت‌های اصلی کشور و مردم را مدنظر قرار داد.

 

صفری ملک میان مهم‌ترین مشکل امروز مردم را مشکلات اقتصادی  دانست و با بیان اینکه همه باید در بحث انتخابات، شعارهایی که داده می‌شود و وعده‌ها، مسأله اقتصاد را در اولویت قرار دهند افزود: مسأله دوقطبی سازی اقتصاد و سیاست و دوگانه‌سازی‌های کاذب در جامعه هم همواره یکی از شگردهای برخی از سیاسیون و نامزدها به ویژه در ایام انتخابات بوده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه مسأله سیاست و اقتصاد دوگانه نیست و لازم و ملزوم یکدیگرند اضافه کرد: سیاست داخلی و خارجی وقتی بر اساس یکسری موازین باشد می‌تواند به اقتصاد هم کمک کند بنابراین اگر در اقتصاد قوی شویم می‌توانیم و قادریم در عرصه‌های سیاسی هم اثرگذار باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی که یک رییس جمهور دنبال می‌کند باید بر اساس دکترین نظام و انقلاب باشد خاطرنشان کرد: اگر خلاف این امر اتفاق بیافتد متاسفانه مصداق آن می‌شود همین هشت سالی که بر ما گذشت زیرا سیاست اشتباه و غلط در حوزه مسائل خارجی باعث شد که امروز ما در موضوعات متعدد دچار چالش‌های متعددی بشویم.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشارکت حداکثری انتخاب اصلح حمایت از نخبگان انتخاب اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی تاکید کرد: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی تاکید کرد: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی اظهار داشت: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رئیس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم