Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی واعظی یکی دیگر از نمایندگان رسانه است که در نظرخواهی تیم منتخب و برترین های قرن شرکت کرد. خاطرات او از تماشای بازی بزرگان فوتبال و همینطور ارتباط با آن ها در فضای رسانه بسیار جذاب بود

مهدی واعظی را اکثرا به عنوان مجری تلویزیون می شناسید اما او سال ها به عنوان خبرنگار و ژورنالیست ورزشی سابقه حضور در فضای فوتبال را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به عنوان یکی دیگر از نمایندگان رسانه در نظرخواهی تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران رای داد. تیم او از نسل های متفاوتی بود و روایت ژورنالیستی و خاطرات کودکی و نوجوانی اش جذابیت دیگری به این برنامه داد.

برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران با مهدی واعظی را تماشا می کنید. فرم نظرخواهی تکمیل شده او نیز در انتهای متن گفتگو قرار گرفته است:

سلام و درود می گویم به مخاطبان رسانه طرفداری. با برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما هستیم. کنار من مهدی واعظی حضور دارد، خبرنگار ورزشی و مجری تلویزیونی که البته امروز مجری ممنوع الکار تلویزیونی هستند. سلام، ممنون که مقابل دوربین طرفداری هستید.

سلام وقت شما بخیر، خوشحالم که اینجا هستم و خسته نباشید می گویم به شما و همکارانتان در رسانه پر طرفدار طرفداری. انشالله گپ و گفت خوبی داشته باشیم.

به تیم منتخب فکر کرده اید؟ چه بازیکنانی باید حضور داشته باشند یا چه ویژگی هایی داشته باشند؟

این همیشه چالشی بوده بین هواداران فوتبال، کسانی که فوتبال را حرفه ای دنبال می کنند و هم اهالی رسانه. شاید وجه تمایز دفاع راست دهه شصت هفتادی که مثلا نسل من یادش است یا قبل از آن دهه پنجاه، وجه تمایز مویی باشد و اگر بخواهیم از 1 تا ده نمره دهیم به یکی 9.1 دهیم و دیگری 9.2. سخت است قطعا اما واقعا همه آن نسل هایی که بودند مثل جام جهانی 78 عالی بودند، چون معیار فوتبال ما را با جام جهانی بسنجیم یا تیم 98، یا 2006 حتی 2014 و 2018 که به جام جهانی رفته ایم هرکدامشان شایستگی داشته اند که به تیم ملی رسیده اند. بخواهیم فوتبال این موقع را با گذشته قیاس کنیم، فوتبالی که بازیکن در یک سال کلا در مجموع می توانست 3 یا 4 بازی ملی داشته باشد. الان می بینیم یک بازیکن ملی ما راحت مرز 100 بازی را رد میکند مثل احسان حاج صفی، یا بعضی ها نزدیک می شوند مثل ابراهیم میرزاپور به مرز 80 یا بالاتر، علی کریمی، علی دایی، کریم باقری، جواد نکونام. قدیم نگاه کنید مثلا غلامحسین مظلومی به 30 بازی ملی نرسید، با اینکه ایشان چند دوره آقای گل هم شده است یا بهتاش فریبا یا خیلی های دیگر تعداد گل ملی زیادی ندارند. با این حال اگر بخواهیم معیار فوتبالی در نظر بگیریم کار سختی است موافقم اما برویم سراغ انتخاب کردن. نبود رسانه ها در آن زمان تاثیر گذار بود. آن موقع دنیای ورزش و کیهان ورزشی بود و الان رسانه های متعدد داریم، فضای مجازی و جاهای دیگر قدرت انتخاب را برای نسل الان بهتر کرده است. شاید نسل الان کسی بگوید محمد صادقی کسی نشناسد ولی ایشان اسطوره بوده است. مسابقات آرژانتین را نگاه کنید نمی خواهم قیاس کنم ولی جاهایی تنه به تنه علی پروین می زند و شاید هم جلوتر از او ولی محبوبیت علی پروین و یکی دو نفر مثل ایشان تاثیر زیادی داشت. خیلی ها رسانه همراه شان نبوده شناخته هم نشده اند. یک روز شخصی می گفت غلامرضا تختی بهترین ورزشکار شد و الان از هرکسی بپرسید یک تکواندوکار حتی خانم، ده دوازده ساله هم بپرسی الگویت کیست می گوید تختی. می خواهم این را بگویم که تیم رسانه ای پنهانی پشت جهان پهلوان تختی بوده است و اگر بخواهم با امامعلی حبیبی یا عبدالله موحد قیاس کنم شاید اصلا از نظر مدال به آنهانرسد اما آن چیزی که تختی را تختی می کند بُعد رسانه ای قضیه آن موقع است. کمک های مردمی تختی او را متمایز کرد.

اولین پست، دروازه بان.

دروازه بان، منصور رشیدی، ناصر حجازی، فرامرز ظلی، عزیز اصلی بیایم جلوتر، سعید حبیبیان، احمدرضا عابدزاده، مجید رضایی، بهزاد غلامپور، بهروز سلطانی، وحید قلیچ. نسل هفتاد، پرویز برومند، هادی طباطبایی. خیلی ها شاید الان بگویند احمدرضا عابدزاده، من هم به دیده خودم شاید بگویم احمدرضا عابدزاده ولی خب من بازی های ناصر حجازی را یادم است، وقتی بچه بودم به شیرودی می رفتم دیدم یا فیلم های قدیمی را نگاه می کنم نمی توانم شخص دیگری را جز ایشان انتخاب کنم. شاید خیلی ها بگویند احمدرضا عابدزاده خروج هایش، پنالتی گیری هایش یا تک به تک گیری وحید طالب لو ولی واقعا ناصر حجازی را با اختلاف انتخاب می کنم. بازی با استرالیا 1978 و وقتی رفتیم جام جهانی، یک پدیده بود. اولین لژیونر هم ایشان می تواند باشد و از منچستریونایتد پیشنهاد داشت.

مدافع راست.

در ذهن من ابراهیم آشتیانی است چون مرد سال آسیا شده و چنین افتخاری را جواد زرینچه نگرفته و اگر بخواهم از نظر افتخارات بگذارم، نسل من جواد زرینچه را انتخاب میکند اما ابراهیم آشتیانی یکی از بهترین ها است. مهدی مهدوی کیا هم هافبک-مدافع راست بود و می تواند در این پست باشد اما اگر اجازه دهید انتخاب من جواد زرینچه است.

مدافع چپ.

با اختلاف مجتبی محرمی. شما به خاطر دارید بازی ایشان را؟

من نه.

خب بینندگان فکر می کنم یادشان باشد مجتبی محرمی 8 دوست داشتنی بود و کم نظیر بود. حیف قدر خودش را ندانست و زندگی اش مقداری به بیراهه رفت. با مجتبی محرمی واقعا چپ تیم ملی و پرسپولیس تضمین شده بود.

شاید به لطف این برنامه بود که نام اشخاصی مثل پرویز قلیچ خانی، غلامحسین مظلومی، صادقی آمد. این افراد را هم نسل های من ندیده اند.

پرویز قلیچ خانی را شاید باورتان نشود، مستندهای فوتبالی زیادی کار کرده ام من، یکی از تماشاگران قدیمی فوتبال می گفت پرویز قلیچ خانی توپش به تیر دروازه شیرودی می خورد، تا چهارراه مخبرالدوله صدایش می آمد. انقدر این فوتبالیست بزرگ بوده است، محمد صادقی هم همینطور. قطر ران پا و چهارسر ایشان چیز عجیب غریبی بود. او هم زندگی اش بعد از فوتبال مقداری به بیراهه رفته البته خب دهه شصت همینجور بوده، بهروز سلطانی و بقیه بازیکنان.

مدافع میانی.

پرویز قلیچ خانی. ایشان را کسی در پست دفاع وسط انتخاب کرده؟

با اختلاف رای دارند در این پست.

پرویز قلیچ خانی پس. این نسل هم نادر محمدخانی، محمد خاکپور، سیدجلال حسینی را داریم ولی از بین این ها بخواهم انتخاب کنم ولی انتخابم نادر محمدخانی است.

یک خط برویم جلوتر، هافبک دفاعی.

با اختلاف کریم باقری. کریم باقری یک پدیده است. فکر می کنم بیشترین آمار را هم بین هافبک ها در تیم ملی دارد. یادش بخیر کریم باقری، تیم ملی جوانان با سوریه بازی داشت، کریم باقری جوان بوده و تازه از تراکتور آمده بود و کاشته زد، با آن سیبیل خوشگلش که در قطر مشکل برایش پیش آمد، می خواهم بگویم مثل کریم باقری کم دیده ام، او در سه پست بازی کرده، مدافع وسط می خواستند بازی می کرد، هافبک حتی مهاجم. آن بازی مالدیو را نگاه کنید، گل سر میزند، شوت می زند تیر یک قطر می کند. آن شوتش هم به کره جنوبی که البته حذف شدیم.

دلیل اصلی که پرویز قلیچ خانی را خیلی ها در پست دفاع وسط قرار می دهند این است که نمی توانند از اسم کریم باقری در هافبک دفاعی بگذرند. هافبک راست.

مجید نامجومطلق. شما متولد چه سالی هستید؟

72.

پس یادت نیست مجید نامجومطلق را. مجید نامجو با جواد زرینچه در راست یک چیز استثنائی بود. 5 مهر هفتاد روز جمعه 120 هزار تماشاگر، من طبقه دوم بودم و طفل بودم. بازی ایران و الجزایر بود باورتان نمی شود، مجید نامجو و جواد زرینچه کاری کردند، بازی را هم ما 2-1 بردیم و هردو را صمد مرفاوی کردند. همان بازی بود که محمدخانی یک ربع ایستاد کنار زمین تا تعویض شود، تیم علی پروین بود، می خواهم بگویم از پاری سن ژرمن مجید نامجو پیشنهاد داشت و بین دو بازی رفت و برگشت مصدوم شد و زندگی او عوض شد. کسی را داشته ایم که ایشان را انتخاب کند در این پست؟

بله. رقابت بین ایشان و علی پروین است.

البته خب علی آقا هم هستند. بازی علی پروین را هم یادم است. سخت است انتخاب. علی پروین ضربه کاشته زدنش، رهبری و لیدر بودنش نامبروان است اما مجید نامجو آن دریبل ها و سر پا زدن هایش و حرکات رونالدینویی اش. باید فوتبالش را دیده باشید اصلا استایل خاص و چیزی عجیب و غریب بود. یک بازی بود استقلال و دارایی در ورزشگاه شیرودی به یاد دارم گل را هم امیر قلعه نویی زد، از راست انقدر مجید نامجومطلق قشنگ دریبل کرد که تمام آن گل به نام او ثبت شد. مجید نامجو مثلش نیست و در این چندسال اگر بخواهم کسی را مثل ایشان نام ببرم می گویم علی کریمی. از نظر تکنیک و شناور بودن. شاید در فوتبال الان نباشد بازیکنی که به همه جای زمین سر بزند ولی مجید نامجو اینگونه بود.

هافبک چپ.

زنده یاد رضا احدی در فکرم بود. اگرچه در بازی های ملی به حقش نرسید، جعفر مختاری فر هم چپ بود وفکر می کنم زندگی اش به فنا رفت. خیلی از بازیکنان این تیپی در چپ بودند حتی جواد منافی. جواد منافی تصادف کرد و حیف شد. می توانست حتی لژیونر شود ولی یک تصادف مسیر زندگی اش را عوض کرد. ابراهیم قاسمپور هم می تواند چپ باشد. الان چه کسانی در این پست بیشتر رای دارند؟

مرحوم ایرج دانایی فرد، حسن روشن، ناصر محمدخانی.

ناصر محمدخانی یک دربی را به یاد دارم در سال 65 که مراغه چیان رویش خطا کرد. خدا بیامرزد آقای حجازی را. ناصر محمدخانی یک گل زد به کشاورز در جام آزادگان، محمود خوراکچی دروازه بان کشاورز بود و اینور ناصر محمدخانی. پرسپولیس 2-0 برد و رفت فینال و به پاس باخت. ناصر محمدخانی انقدر چپ و راست کرد و 6 7 نفر را دریبل کرد و وارد دروازه کرد، هنوز مانده ام چطور این گل را زد. تاسف است او هم از کسانی است که زندگی اش به حاشیه های زیادی رفت.

هافبک هجومی.

شاهرخ بیانی بود. گلش در فینال لیگ قهرمانان آسیا در چین زیبا بود و یک گل هم در سال 90 زد که قهرمان شدیم. شاهرخ یکی از بهترین ها بود. در این پست چه کسانی را داریم؟

علی کریمی، علی جباری.

علی کریمی. یاد علی کریمی نبودم اصلا، با اختلاف علی کریمی. علی جباری هم استثنائی بود. همیشه هم روی این سلطان بحث می کنند. علی جباری هم در زندگی اش بدبیاری داشت، دو تا از بچه هایش را از دست داد و حوادث غیر مترقبه. ایشان هم مثل اکبر کارگرجم به گوشه عزلت رفته است. ولی علی کریمی قطعا گزینه خوبی است. او هم داشت مسیر اشتباهی می رفت بازی ژاپن که اخراج شد ولی برگشت.

یک جورهایی تکنیکی ترین تیم منتخب ما شده است.

تصور اینکه ناصر محمدخانی، مجید نامجومطلق، کریم باقری و علی کریمی کنار هم باشند فوق العاده است.

پست مهاجم.

علی دایی، افتخار بی بدیل فوتبال ایران که انشالله هرجا هستند سالم باشند. سالم زندگی کرد و اگرچه حواشی هم بود که می شد مدیریت کرد و برخوری روان شناسی خاصی بود الان شاید علی دایی خیلی محبوب تر از الان هم بود. من شاید بیست و شش یا هفت کشور دنیا را رفته ام و مستند تهیه کرده ام، باورتان نشود شاید رفتیم موزامبیک، جایی که کی روش زندگی می کرد، اتفاقا آن زمان هم کی روش بود. می گفتی ایران می گفتند علی دایی. انقدر ایشان شناخته شده است. حتی بنگلادش هم که رفتیم، هند، سنگاپور، کشورهای ناشناخته وقتی می گویند مال کجا هستی و می گویی ایران، اولین چیزی که به ذهنشان می آید علی دایی است. کنار ایشان هم خداداد عزیزی را می گذارم. آذر 75 و جام ملت های 96 امارات را آدم یادش نمی رود حقی که جمال از ما خورد و تیم حقش قهرمانی بود. خداداد عزیزی روی ریباند گل زد ولی آفساید اعلام شد و در پنالتی ها باختیم. ولی این ترکیب، ترکیبی رویایی است. اگر چه عابدزاده، ابراهیم آشتیانی، رضا احدی، علی پروین و خیلی های دیگر می توانستند باشند. حسن روشن که ما را به جام جهانی برد.

سه بازیکن برتر این تیم.

نفر اول علی دایی. علی کریمی نفر دوم و ناصر حجازی نفر سوم.

دو مربی می خواهیم. یک مربی ایرانی و یک مربی خارجی که سابقه کار در ایران را داشته است.

با احترام به عباس رضوی، پرویز مظلومی، امیر قلعه نویی، علی پروین، حمید درخشان و همه، مربی داخلی منصورخان پورحیدری را انتخاب می کنم چون نقشی که ایشان در استقلال داشتند در فوتبال ما کمتر دیده شده است. فیلم هایی دیده ام که خیلی عجیب و غریب است. خود ایشان کار همه را انجام می دهند. مربی خارجی هم خوب زیاد داریم، آلن راجرز پرسپولیس، رایکوف استقلال، برانکو، کی روش، بلاژویچ، آری هان، ایویچ. با احترام به همه و اختلاف نسبت به بقیه، برانکو را انتخاب می کنم. کی روش هم شاید بگویند خیلی ها که دو دوره تیم را به جام جهانی برده اما خب من سیستم کی روش را خیلی دوست نداشتم.

سیستم بازی اش یا اخلاقی؟

هردو. تیرش به تن من هم خورده البته یک جنتلمن به تمام معنا بود از نظر پوشش رفتار، کاراکتر تیمی ولی این تیم ملی را من نمی پسندیدم. شناور بازی کردن برانکو در سال 2002 عالی تیم را قهرمان کرد با آن بازیکنان مثل بیاتی نیا، ایمان مبعلی. یادش بخیر آن مسابقات.

بهترین داور قرن.

از جعفر نامدار داریم، محمد صالحی، هادی دزفولی، منوچهر نظری، ریاحی را داریم. ایلدروم، میرزابیگی، نسل جدیدتر محمد فنایی. ترکی و سعید مظفری و بقیه ولی من با اختلاف محمد فنایی را انتخاب می کنم. او زندگی بسیار سختی داشته است و واقعا فعل خواستن را صرف کند. علیرضا فغانی هم می تواند باشد ولی فینال جام جهانی را فنایی کنار ساندرو پل بوده است. محمد فنایی انتخاب من است. البته که علیرضا فغانی هم در سال 2018 در جام جهانی سوت زد و الان هم شانس دارد در جام جهانی باشد. کمک داور سخت است مقداری به این شرایط رسیدن. برخی می گویند به خاطر شرایط سیاسی بوده اما من می گویم نه. تحت عنوان کاراکتر یک کمک داور سخت است که به جام جهانی بروی. داوری هم بوده که خیلی چیزی پشت سرش نیست، استقلالی پرسپولیسی و همیشه سرش در لاک خودش بوده و الان هم به عنوان یک کارشناس.

برترین تیم قرن.

سه چهار تیم داریم، تیم دهه شصت علی پروین. نیامده پرسپولیس در زمین 3-0 جلو بود. کلا پانزده دقیقه اول کار تمام بود. آن تیم دهه شصت که سه دوره قهرمان شد، استقلال سال 70 بسیار خوب بود که قهرمان آسیا هم شد اما من با اختلاف تیم ملی ایران در جام جهانی 98 را انتخاب می کند. بازیکنان آن دوره هم روی دستشان نیست. با احترام به  2006، 98 چیزی دیگر بود. همه چیز با هم بود آن سال.

شاید بزرگترین شادی قرن هم بود.

بله. شما دیدید 2006 هم به جام جهانی رفتیم، 2014 و 2018 همینطور ولی مثل آن نمی شود. شاید هم به بازی پلی آف و سی و دومین تیم رسیدیم اینجور شد ولی تیم 98 با اختلاف انتخاب من است.

برترین ورزشکاران قرن.

محمد نصیری اولین نفر. المپیک 1968، 72 و 76. اگر سه مدال المپیکش یکی مرغوبیتش به طلا می رفت الان پر افتخارترین ورزشکار ایران بود. هادی ساعی هم جزو افتخارات ایران است و دو طلا و یک برنز دارد. همچنین آقای رضازاده. محمد نصیری 15 مدال طلا نقره برنز دنیا را دارد. هیچ ورزشکاری در ایران مثل محمد نصیری مدال ندارد، با اختلاف می گویم این را و هیچکس هم مثل ایشان تداوم نداشته و 15 سال روی سکو بوده است. زندگی شخصی اش را هم مراجعه کنیم بدون پدر و مادر بزرگ می شود و اولین کسی می شود که سه برابر خودش وزنه می زند. با اختلاف نفر اول محمد نصیری.

نفر دوم.

تیمور غیاثی را می توانیم بگوییم که هفت سال رکورد پرشش باقی ماند. احسان حدادی، علیرضا کتیرایی، علیرضا حیدری و خیلی های دیگر. بین عبدالله موحد و حمید سوریان انتخاب من حمید سوریان است. کسی که هنوز نتوانسته اند رکوردش را بزنند 7 طلا، نه در ایران نه در هرجای دنیا. سومین نفر هم، امامعلی حبیبی را داریم، جهان پهلوان تختی هست ولی اگر بخواهم تنوع بگذارم و از کشتی انتخاب نکنم و وزنه برداری هم که سهراب مرادی، کیانوش رستمی، حسین توکلی، حسین رضا زاده را داریم. انتخابم الان تیمور غیاثی است. از این بابت که در دهه ای که شاید کسی نمی شناختش هفت سال رکورد پرش ارتفاع را داشت و آن 2.21 که سال 1354 در ورزشگاه آزادی جلوی صدهزار نفری که آمدند بازی ایران را ببینند، با یک لنگه کفش 2.20 را 2.21 می کند و هفت سال هم رکورددار باقی می ماند واقعا قابل تقدیر است. تنها خانواده ای که در دنیا، هم خودش هم خانومش هم پسرش هم دخترش تماما پرش ارتفاع کار می کنند و تنها خانواده پرش ارتفاع دنیا هستند.

ما امضای شما را برای ثبت برگه رای می خواهیم. صحبت پایانی را به شما واگذار می کنم.

تشکر ویژه می کنم از آقا مهدی هژبری، دوست و پیشکسوت و استاد خودم که یکی از بهترین هاست. خبرورزشی و مطبوعات و رسانه. تشکر شما و همکارانتان در رسانه طرفداری من خیلی وقتها اخبارتان را دنبال میکنم و باعث افتخارم بود که اینجا بودم و مطمئن باشید طرفداری جایگاهی ویژه بین طرفداران پیدا می کند و به امید خدا به جایگاه واقعی که حق این بچه های زحمتکش است برسد.

ممنون از شما و مخاطبان رسانه طرفداری که با ما همراه بودند امیدوارم لذت برده باشید. تا برنامه بعدی خدا نگهدار.

فرم نظرخواهی تکمیل شده مهدی واعظی

اخبار داغ 

مرد بی غیرت تهرانی همسرش را به همخوابی با غریبه ها پیشنهاد می داد! / مهین نجیب است برترین های قرن با بهتاش فریبا: استقلال 1990 یا پرسپولیس اخیر می توانند بهترین باشند / حسن یزدانی تختی زمان است روزی که رحمتی بازیکن حریف را از مرگ نجات داد | به بهانه نجات کریستین اریکسن از مرگ حتمی شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته 9 تیر به پایان می رسد فوری؛ جانلوئیجی بوفون در آستانه انتقال به پارما جوزپه ماروتا: کریستین اریکسن در یکی از گروه های اینتر پیام داد تا به ما اطمینان خاطر دهد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم منتخب و برترین های قرن احمدرضا عابدزاده پرویز قلیچ خانی مجید نامجومطلق ناصر محمدخانی انتخاب می کنم جام جهانی جواد زرینچه کریم باقری ناصر حجازی مجید نامجو اگر بخواهم مهدی واعظی علی کریمی علی پروین انتخاب من علی دایی زندگی اش تیم ملی دهه شصت خیلی ها کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی، عضو کابینه دولت روحانی، در بخشی از گفتگو در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین گفت: به نظرم برخی اطلاعاتی که به جناب آقای رییسی می‌دهند درست نیست و به همین دلیل ایشان بارها در مصاحبه‌ها مطالبی گفته‌اند که با مطالبی که اعضای خود کابینه در دوهفته قبل گفته بودند یا دو هفته بعد گفته‌اند متفاوت است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885779

دیگر خبرها

  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • معرفی برترین‌های انتخابی تیم ملی کاتا آقایان