Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش ٢٠ هکتاری سطح زیر کشت نسبت به سال زراعی گذشته گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر۴٠ تن بوده که از این سطح زیر کشت بیش‌از چهار هزار تن محصول سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارقام کشت شده گفت: سانته، آرکولا و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهارداشت:کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز از نیمه اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه خواهد دارد.

وی بیان کرد: سیب زمینی این شهرستان علاوه‌بر بازار سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، شمالی وجنوبی نیز ارسال می‌شود.

شهرستان ایرانشهر با ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ٧ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است بطوریکه در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان وبلوچستان برداشت سیب زمینی کشت سیب زمینی کشاورزی ایرانشهر سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب