Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@16:46:33 GMT

مونوریل و فرودگاه قم تکمیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۸۹۴۲

مونوریل و فرودگاه قم تکمیل می‌شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی،نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر یکشنبه در پیام تصویری خطاب به مردم استان قمگفت: برنامه ما این است که مونوریل و فرودگاه قم تکمیل و به وضعیتی برسد که مردم از آن بهره‌مند شوند.

او  بیان کرد: وضعیت برخی از پروژه‌ها در قم مردم را نگران کرده است مانند پروژه مونوریل و فرودگاه که کار ساخت آن شروع شد و مدتی ادامه یافت، اما در حال حاضر متوقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی افزود: اگر اجرای این پروژه‌ها بر اساس طرح‌های مطالعاتی نیاز قم بوده است باید ادامه یابد و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند، اگر هم اجرای این طرح‌ها با مطالعات لازم شروع نشده جای تاسف است که چرا اجرا شدند.

او با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح‌های مهم در قم، ادامه داد: در زمینه اجرای منوریل و فرودگاه درصد قابل توجهی از کار انجام شده و باید به نتیجه برسد الان وقت معطل کردن این طرح‌ها نیست و مردم باید از منافع آن بهره‌مند شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که سخنان خود را با سلام و درود به ساحت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین مراجع عظام تقلید، علما، فضلا، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم قم آغاز کرد، بیان داشت: قم پایگاه نشر علوم اسلامی است که از میراث اندیشه‌های بلند علمای گذشته برخوردار بوده و اکنون نیز با تلاش فرهیختگان و محققان شاهد پویایی هرچه بیشتر و ارائه آثار جدید علمی از این استان هستیم و امیدواریم شاهد توسعه بیش‌ازپیش این مسیر باشیم.

او با اشاره به این که قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی از این پایگاه پیام خود را به همه جای دنیا رسانده است، انقلاب اسلامی که روز به روز جایگاه خود را به برکت مجاهدت امام راحل و خون شهدا در دنیا اثبات می‌کند و قم به عنوان پایگاه انقلاب، شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

رئیسی گفت: وظیفه بود که به قم بیایم و به مردم این استان ادای احترام کنم که به دلیل شرایط کرونایی نشد، اما از طریق پیام تصویری به مردم قم ادای احترام می‌کنم.

او بیان کرد: قم شهر علم و اجتهاد و شهر زیارتی بوده که موجب توجه همگان است و این توجه اقتضائاتی دارد که لازم است مسئولان و متولیان امر برای تسهیل حضور زائران، طلاب و مردم تلاش‌های جدی تری انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: کار‌های بسیاری باید انجام شود، قم زمینه زیادی برای توسعه دارد، ترمیم بافت فرسوده و اصلاح وضعیت حاشیه نشینی شهر قم باید در دستور کار باشد.

این نامزده انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر حمایت لازم از اقتصاد روستا صورت گیرد شاهد این میزان حاشیه نشینی در شهر‌ها نخواهیم بود، تسهیلات بانکی لازم به روستاییان داده نشده و از عرضه محصول آن‌ها به خوبی حمایت نشده است و در نتیجه وضعیت زندگی آن‌ها را به حاشیه نشینی رسانده است، اگر اقتصاد روستا فعال شود، ما شاهد این میزان حاشیه نشینی نخواهیم بود.

او با اشاره به اهمیت مسئله تولید در نگاه رهبرمعظم انقلاب، بیان کرد: حل موضوع تولید از جمله مسائل راهبردی دیگری است که باید مورد توجه باشد، چرا بنده در دستگاه قضایی مساله تولید را مورد توجه قرار دادم، این که ۲هزار واحد تولیدی بر اساس این تلاش‌ها فعال شد به دلیل این است که دستگاه قضایی حس تولیدی گرفته است و همه دستگاه‌ها هم باید همین حس را بگیرند، این کار ضرورت اجتناب ناپذیر است.

او ادامه داد: در قم مشکل مسکن داریم که این وضعیت قابل رفع شدن است، برخی از ساختمان‌ها به چند تن فروخته شده و کلاه برداری شده است، که پرونده‌های آن پیگیری شده و حق مردم به ایشان بازگردانده می‌شود، اما در کنار این موضوع امکان حل مشکل مسکن از طریق تامین نیاز مردم وجود دارد.

رئیسی گفت: اکنون ۵۰ درصد سبد هزینه‌های خانوار برای مسکن است که این میزان باید به ۳۰ درصد کاهش یابد، در اطراف قم زمین وجود دارد که دولت می‌تواند آن را آزاد کرده و در اختیار مردم قرار دهد، تسهیلات لازم نیز در اختیار مردم برای ساخت و ساز قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: وقتی از جوانان سوال می‌شود که چرا ازدواج نمی‌کنید به مشکل تامین مسکن اشاره می‌کنند، امیدواریم با مدیریت جهادی دغدغه مسکن مردم را به حداقل کاهش دهیم.

رئیسی همچنین با اشاره به این که میزان بیکاری در قم مردم را رنج می‌دهد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی فعال در قم می‌تواند این شرایط را در قم متفاوت کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۹۰ معدن با صدور پروانه در قم وجود دارد که برخی فعال و برخی نیمه فعال هستند، معادن استان اگر فعال شود و خام فروشی نباشد، ارزش افزوده ایجاد شده و زمینه تولید و اشتغال فراهم می‌شود.

او ادامه داد: با اصلاح وضعیت واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل می‌توان شرایط جذب نیروی انسانی و به کارگیری فارغ‌التحصیلانی که در قم هستند را فراهم کرد.

رئیسی افزود: زمینه کار و اشتغال در قم داریم که باید فعال شود، برنامه‌هایی برای افزایش تولید در شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این رابطه را دنبال خواهیم کرد.

او با اشاره به وجود ۷۰ درصدی ظرفیت‌های اقتصادی در کشور، گفت: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد که امکان فعال سازی آن فراهم است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  بیان کرد: اکنون در فضای مجازی، در دریا، در زمینه پیشران‌های اقتصادی مانند مسکن سازی، در حوزه علم و فناوری که قم هم پیشرفت‌های خوبی در این رابطه دارد، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

او با اشاره به این که کشور‌هایی مانند هند و پاکستان درآمد‌های کلانی از طریق فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه برنامه نویسی دارند، افزود: قم در این زمینه دارای امکانات خوبی است که باید با تلاش مضاعف در آینده از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

این نامزده انتخابات ریاست جمهوری گفت: قم دارای جایگاه مهمی بوده و شاهراه ارتباطی با ۱۷ استان کشور است، حوزه علمیه جهان اسلام در آن قرار دارد و مورد توجه همگان است، طلاب عزیزی از سراسر دنیا برای کسب علم به این استان آمده‌اند، بنابراین باید مسائل قم به صورت خاص دیده شده و رفع شود.

رئیسی  بیان کرد: این مشکلات را به دست مردم قم رفع خواهیم کرد، به نظر ما این مسائل قابل رفع شدن است.

او  ادامه داد: امروز معیشت، کسب و کار و اعتماد مردم آسیب دیده است که باید بازسازی شود، سرمایه اجتماعی برای ادامه کار دولت اعتماد مردم است، باید آنچه مردم را ناامید کرده از بین رفته و به امید تبدیل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: دولت باید شفاف سازی و با مردم با صداقت صحبت کند، اگر مردم صداقت را ببینند با کمبود‌ها می‌سازند، مخفی کاری بر مردم گران می‌ِآید، شفافیت اعتماد را به مردم باز می‌گرداند، اعتماد مردم آسیب دیده است و این وضعیت باید اصلاح شود.

او بیان کرد: جوان ما باید با امید به آینده بسیار روشن زندگی کنند، مردم وقتی صداقت دیدند، امیدوار می‌شوند و اعتماد می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: مثل اقدامات انجام شده در قوه قضاییه، حتما نگاه مردم به این قوه را متفاوت کرده، احساس کردند دزد دزد گفتن، مشکل را حل نمی‌کند، باید با مفسد و بستر‌های فساد زا برخورد شود، این که اعتماد ساز است برای مردم اقدام وعمل است و با سخنرانی نمی‌شود این کار را کرد.

او گفت: مردم اسم امید دیدند که امید آفرین نبوده، مردم گله‌مند هستند و دغدغه دارند، جوانان حال ناامیدی دارند، برای آوردن لبخند به لب‌های مردم و بازگرداندن امید و فعال سازی چرخ‌های تولید، کار و فعالیت آماده‌ایم، این کار‌ها امکان پذیر است، باید به خداوند توکل کرد که همه کار‌ها از اوست، اعتماد به خدا و دست جوانان راهگشاست.

رئیسی افزود: اتکا به خدا، اعتماد به مردم، اعتماد به نفس، اعتماد به توانایی داخلی، گره‌ها را باز می‌کند، شرطی کردن اقتصاد و معطل گذاشتن اقتصاد به مسائل بیرونی صحیح نیست.

او ادامه داد: به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه هستیم، اما اقتصاد کشور را نباید شرطی کرد و سفره مردم را به امضا فلان قرارداد وابسته کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رفع تحریم‌ها جای خود را دارد، اما باید چرخ‌های تولید به راه افتد، مساله گرانی و تورم مردم را اذیت کرده است و ما برای رفع آن راهکار داریم، از دیدگاه و نظرات مردم و فرهیختگان نیز استفاده می‌کنیم.

او همچنین با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در کادرسازی برای دستگاه‌های نظام، تاکید کرد: در دستگاه قضایی که سروکار با علم روز دارد ما از ظرفیت‌های حوزه بهره‌مند هستیم، در دولت هم نیازمند این ارتباط مستمر خواهیم بود.

رئیسی ادامه داد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در ایجاد تحول ایفای نقش کنند، در تحول عدالت محور می‌طلبد که تمام پیگیری‌ها علمی باشد، لذا از مراکز علمی و فرهنگی می‌خواهیم در این زمینه نقش آفرینی کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت، باید این ارتباط قوی شود چرا که دولت به این ارتباط نیاز دارد.

او تاکید کرد: حضور گسترده در انتخابات برای پشتیبانی دولت آینده و گشایش در رفع مشکلات مردم و افزایش امید و ایجاد سرمایه اجتماعی، بسیار حایز اهمیت است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری او با اشاره حاشیه نشینی بهره مند طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است