Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در گفت‌وگوی انتخاباتی با مردم سیستان و بلوچستان که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز  از شبکه سیمای استانی هامون پخش شد اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان بسیار غیور و دلاور مرد هستند و هزاران سال است که وظیفه مرزبانی از تمامیت ارضی کشور را در این منطقه بر عهده دارند که باید در برابر این وظیفه تعظیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اهل تسنن و تشیع سیستان و بلوچستان زندگی برادرانه و دوستانه‌ای در کنار هم دارند که نشان دهنده نجابت و بزرگی مردم این استان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فقر یکی از مشکلات حاکم در سیستان و بلوچستان است که یکی از علت‌های آن می‌تواند غفلت و بی توجهی مسوولان در مقاطع مختلف نسبت به ظرفیت‌های این استان باشد.

وی ادامه داد: گرچه من تا کنون در این زمینه مسولیتی نداشتم، اما زمانی که استاندار خراسان بزرگ و اصفهان بودم همواره دوست داشتم که استاندار سیستان و بلوچستان باشم تا اقدامات توسعه‌ای که در این استان‌ها انجام داده ام را در این منطقه نیز دنبال کنم.

مهرعلیزاده اظهارداشت: اخیر برنامه‌های خوبی در چابهار و سواحل مکران طراحی شده که امیداوریم به نتیجه رسیده و سبب توسعه پایدار سیستان و بلوچستان شود به شرط اینکه این فرآیند در اختیار کسی باشد که مسیر توسعه و رشد اقتصادی را یاد داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه سیستان و بلوچستان مشروط بر این است که خود را تسلیم سرمایه‌گذاران خارجی نکنیم بلکه از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان می‌توان به خشکسالی و خطرات ایجاد شده با احداث سد کمال خان اشاره کرد که سبب جلوگیری از ورود آب، خشک شدن آبگیر‌ها و دریاچه‌ها و مخاطرات محیط زیستی شده است.

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین نگرانی‌های من در رابطه با سیستان و بلوچستان احتمال خشک شدن چاه نیمه‌ها و در نتیجه از بین رفتن حداقل کشاورزی‌های کوچک در این منطقه است که باید با همکاری مردم و تفکر مشترک و سازنده آینده این استان را آن چنان که شایسته آن است رقم زنیم.

مهرعلیزاده اظهارداشت: چابهار ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان با استقرار آب شیرین کن در آن مانند سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس که سالیانه میلیارد‌ها متر مکعب آب را شیرین می‌کنند؛ از این آب در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی بهره برد و نیز مردم هم حق دارند تا با ارزان‌ترین قیمت آب سالم و پایدار را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: از سایر توانمندی‌های این استان می‌توان به معادن ارزشمند، سنگ‌های با ارزش و دشت‌هایی با ظرفیت‌های گردشگری فراوان اشاره کرد که به منظور بهره‌گیری درست از آن‌ها باید از خام فروشی جلوگیری کرد و در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری درست انجام داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:مردم عزیز ایران همه شما قابل احترام و بزرگوارید و در تاریخ بشریت افتخارآفرین و تاریخ سازید در سال‌های اخیر غیرت و مردانگی شما در حفظ مرز‌ها و تمامیت ارضی ستودنی بوده و ۲۴۰ هزار شهید تقدیم کرده اید و دیدید که چه شیرین دست به دست هم داده و پشت صدام را که تمام دنیا از آن حمایت می‌کردمند را به خاک زدید.
وی افزود: گرچه هم اینک شرایط کشور مطلوب نیست، اما ظرفیت‌هایی از جمله غیرت، همت، اراده، منابع انسانی ارزشمند، فارغ التحصیلان خوب و باسواد نسبت بالای جمعیت جوان، صنایع، معادن گوناگون، زمین، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی را داریم که می‌توان در مسیر توسعه از آن‌ها بهره برد.
مهرعلیزاده اظهارداشت: آنچه که امروز نداریم برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره‌ی کشور در دوره‌های مختلف است ضمن اینکه به همه دولت‌ها احترام می‌گذاریم، اما حاصل کار در ۴۲ سال گذشته بخش عظیمی از جامعه در فقر و تنگدستی، بیکاری، فاصله شدید طبقاتی، شکاف مردم با همدیگر و کشمکش‌ها است.

وی تصریح کرد: اگر امروز تصمیم بگیریم دور از همه این ناکارآمدی‌ها با یک دولت کاربلد، باغیرت و با برنامه که دنبال خویشاوند سالاری نیست و از هر کسی که در مسیر فکری آن باشد استفاده می‌کند این ناکارامدی قابل حل است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم، این دوره آمده‌ام به عنوان کسی که ۴۲ سال در زمینه‌های مختلف کار کرده با یک پایه مهندسی، دکترای مدیریت مالی و سابقه کار‌های اجرایی و آشنایی به زمینه‌های اقتصادی و یک برنامه آماده تا برنامه اقتصادی اجتماعی را اجرا کنم.

وی بیان کرد: برنامه اقتصادی اجتماعی که اجازه نمی‌دهد قشر ضعیف زیر چرخه اقتصادی له شود با پرداخت پنج برابری یارانه، جلوگیری از کسری بودجه، ایجاد اشتغال رفاه را فراهم می‌کند دولت من دولت زندگیست دولت من ادامه اصلاحات و ادامه دولت خاتمی است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: من به عنوان معاون دولت اصلاحات و به عنوان استاندار خراسان بزرگ در دوران اصلاحات همان راه را امروز برای جوانان احیا می‌کنم نمی‌خواهم در کشور من کسی زور بشنود اجازه نمی‌دهم که کسی خارج از حدود خود حرف بزند باید شفاف با مردم باشیم و همه چیز در اختیار مردم باشد باید در کشور ما قانون و مردم حاکم شود و تعصبات ذهنی افراد مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد.

وی بیان کرد: مردم زندگی آبرومندی می‌خواهند ایرانیان شایسته این زندگی آبرومند هستند دولت من دولت جوان است این مقطع حساس مقطع تغییر در تاریخ است تا ایران به جایگاهی که برازنده زندگی ایرانیان است برسد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سیستان و بلوچستان زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد،با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسوولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

رضا شریفی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعداد‌های سیستان و بلوچستان کمک کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد ومحروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.
رضا شریفی  تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیشکسوتان و ریش سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چند برابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرحهای بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ ساز شده‌اند.
شریفی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه تمام است، تاکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان