Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@06:41:54 GMT

نواک جوکوویچ نوزدهمین قهرمانیِ گرند اسلم را جشن گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۴۴۱

نواک جوکوویچ نوزدهمین قهرمانیِ گرند اسلم را جشن گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

مرد شماره یک تنیس جهان که در مسابقه نیمه نهایی رافائل نادال اسپانیایی را از پیش رو برداشته بود در فینال ابتدا متزلزل ظاهر شد و دو ست نخست را به استفانوس تسیتسیپاس، حریف یونانی واگذار کرد.

تنیس باز صرب که از بخت‌های نخست قهرمانی به شمار می‌رفت در ادامه به خود آمد و در سه ست متوالی حریف را شکست داد تا در نهایت پیروز از این مسابقه سخت خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواک جوکوویچ پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ نیز نادال را در همین تورنمنت شکست داده و به فینال راه یافته بود اما در مسابقه پایانی با درخشش استن واورینکای سوئیسی نتیجه را به او واگذار کرده بود.

این نوزدهمین عنوان قهرمانی جوکوویچ در مسابقات گرد اسلم بود و حالا او تنها یک قهرمانی دیگر برای رسیدن به رکورد راجر فدرر و رافائل نادال در دستیابی به ۲۰ عنوان نخست در تورنمنت‌های گرند اسلم فاصله دارد.

تنیس باز ۳۴ ساله صرب برای نخستین بار سال ۲۰۱۶ موفق شده بود در تورنمنت رولان گروس با شکست اندی ماری عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند.

او بدین ترتیب با غلبه بر استفانوس تسیتسیپاس برای دومین بار در زمین رس پاریس جام قهرمانی را بالای سر برد تا پس از روی امرسون و رود لاور استرالیایی، سومین تنیس‌باز جهان لقب بگیرد که از سال ۱۹۶۸ تاکنون دست کم دو بار در هر یک از چهار تورنمنت بزرگ اوپن تنیس جهان به قهرمانی دست یافته است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تنیس نواک جوکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ

به گزارش خبرگزاری مهر، دور یک شانزدهم نهایی رقابت‌های اسنوکر قهرمانیجهان ۲۰۲۴ از امروز شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه پیدا می کند. اسنوکر قهرمانی جهانیکی از مهمترین رویدادهای اسنوکر در دنیا می باشدو بیننندگان بسیاری را دارد. در مرحله یک شانزدهم این مسابقات حسین وفاییملی پوش شایسته اسنوکر کشورمان در گام نخست با جاد ترامپ نفر دوم رنکینگ جهانی و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹رو به رو شد ودر بخش نخست این رقابت ها با نتیجه ۶ بر ۳ عقب افتاد. بخش دوم این رقابت جذاب فردا دوم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ برگزار میشود.

لوکا برسل از بلژیک نیز مدافع عنوان قهرمانی می باشد. وفایی در صورت پیروزی در مسابقه نخست با برنده دیدار فورد و والدن رو به رومی گردد.

وفایی پیش از این در دورهای مقدماتی با شکست مارکو فو از هنگ کنگ و ژیان جون از چین به یک شانزدهم نهایی رسید و باید در اینمرحله به مصاف جاد ترامپ برود.

کد خبر 6083832

دیگر خبرها

  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • تام بریدی، نواک جوکوویچ و اندی گارسیا مهمانان ویژه رئال مادرید در ال کلاسیکو + عکس
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • اسنوکر قهرمانی جهان؛ شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ
  • شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ
  • انصراف جوکوویچ از تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مادرید