Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@23:01:45 GMT

جان تازه برای مفاهیم انسانیت و اخلاق

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۵۹۹

جان تازه برای مفاهیم انسانیت و اخلاق

فوتبال زیباست اما برای تبلور زیبایی‌هایش مثل خیلی از اتفاقات جهانِ هستی، نیازمند نیروی انسانی متعهد و متبحر است. تعهد به ذات ورزش و البته حُسن‌ها و خوبی‌های شگفت‌انگیز فوتبال و همزمان تبحر در عرضه و نمایش آن. صحبت از مسائل فنی، تکنیکی، سیستم و چینش بازیکنان در زمین و... نیست؛ منظور مواقعی است که یک فوتبالیست به واژه‌هایی چون «انسانیت» و «اخلاق» جان تازه‌ای می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آن هنگام که با رفتارش پیامی انساندوستانه و ارزشمند صادر می‌کند و تحسین دوست و دشمن را برمی‌انگیزد. گاهی یک حرکت یا رفتار در مستطیل سبز به اندازه سال‌ها کلاس و تدریس تئوری، نفوذ دارد و مؤثرتر است. بخصوص برای ورزشکاران فعال در رشته‌ای که به واسطه حجم توجه مردم و رسانه‌ها، بهتر است تمام ابعاد «انسانیت» را در زمین فوتبال نمایندگی و معنا کنند...
اتفاقی که شنبه شب در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتبال دانمارک و فنلاند افتاد، چیزی بیش از یک تصمیم هوشمندانه لحظه‌ای توسط یک یا چند بازیکن بود. احتمالاً آنها در طول سال‌ها از طریق خانواده، مدرسه و دولت‌شان برای رعایت اخلاق، حفظ حریم خصوصی و مسئولیت در قبال جان افراد آموزش دیده‌اند و برای همین است که در اتفاقی غیرمنتظره و شوکه‌کننده، بهترین و درست‌ترین راه را برگزیدند. ماجرا به لحظاتی بعد از بیهوشی ناگهانی کریستین اریکسن در دقایق پایانی نیمه اول مربوط می‌شود. زمانی که بازیکنان و هواداران دو تیم بهت‌زده نظاره‌گر به زمین افتادن اریکسن و بیهوشی او بودند و بیم از اتفاقی تلخ (ایست قلبی و حتی مرگ) وجود داشت.
بازیکنان دانمارک در اقدامی قابل‌توجه و تحسین‌برانگیز، دور اریکسن که نقش بر زمین بود، حلقه زدند تا تماشاگران داخل ورزشگاه و دوربین‌ها همبازی‌شان را در آن وضعیت نبینند. در این میان شاهد شاهکار سیمون کیائر، کاپیتان دانمارک بودیم. او ابتدا با انجام اعمال کمک‌های اولیه سعی در جلوگیری از فاجعه داشت تا تیم پزشکی خود را برساند و بعد از آن به سمت همسر اریکسن که لحظاتی ترسناک و دلهره‌آور را می‌گذراند، رفت و تلاش کرد او را آرام کند و دلداری دهد. کیائر ثابت کرد که ‏کاپیتانی تنها بستن بازوبند و اعتراض به داور نیست؛ کاپیتانی نیازمند آگاهی و مسئولیت‌پذیری درون و حتی بیرون زمین است. دیداری که به همین دلیل حدود دو ساعت متوقف شده بود، با اتفاقاتی زیبا و ماندگار از سر گرفته شد. بازیکنان دانمارک در میان تشویق بازیکنان فنلاند به زمین برگشتند و نکته ویژه به هواداران داخل ورزشگاه مربوط می‌شد. هنگامی که هواداران فنلاند یکصدا می‌گفتند: «کریستین» و هواداران دانمارک پاسخ می‌دادند: «اریکسن». لحظه‌ای احساسی از همصدایی هواداران دو تیم رقیب؛ چون پای انسانیت و جان یک انسان در میان بود. در دنیای متمدن هیچ‌ چیز بالاتر و ارجح‌تر از جان یک انسان نیست.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند

به گزارش ورزش سه، کارشناسان ورزشی همواره با مرور فصل تیم فولاد خوزستان که حالا در منطقه سقوط حضور دارد، یکی از عوامل ناموفقیت را بازیکنان این تیم می‌دانند. بهرام رضاییان که حالا به عنوان مدیرعامل این تیم فعالیت دارد، درباره بازیکنان فولاد خوزستان تاکید داشت: بازیکنان فولاد بازیکنان بسیار خوبی هستند و در فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند. من خودم که نگاه می‌کنم فکر می‌کنم، این امکان وجود داشت با جذب ۲-۳ بازیکن در ۲-۳ پست مختلف تیم‌تر باشیم. کارشناسان هم می‌توانند در این زمینه با آقای ویسی صحبت کنند.

او ادامه داد: من از آقای دکتر بنی تمیم و طالقانی بابت برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم و همه در این استان وضعیت سه تیم ما را درک کردند. در کنار هم نشستیم و به یک جمع بندی رسیدیم تا بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا دغدغه هواداران رفع شود. انشالله تصمیماتی که گرفته شد با نتیجه همراه شود و با هم افزایی روی های خوب گذشته را داشته باشیم. هواداران سرمایه اصلی ما هستند و در این شکی نیست. هواداران در روزهای سخت همراه بودند و حمایت کردند. دور از خوزستان سفر کردند و ما می‌خواهیم مثل همیشه باشند. مدیرعامل، سرمربی و آدم زیاد آمده ولی چیزی که ماندگار است نام فولاد خوزستان است.

مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرد: هواداران باید بیایند و تشویق کنند تا تیم ما بماند. انشالله با دعا و حمایت آنها بتوانیم وضعیت خوبی را در لیگ رقم بزنیم. تفاهم نامه‌ای با اتوبوس‌رانی استان بستیم که طبق آن ما از همه وسایل نقلیه عمومی استان و شهر اهواز برای جابه‌جایی هواداران استفاده کنیم تا هزینه های احتمالی را به حداقل برسانیم. البته سازمان لیگ نامه زده و گفته که رایگان کردن بازی‌ها ممنوع است ولی تلاش است که هزینه را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به وضعیت هیئت مدیره باشگاه فولاد گفت: هیچکس دوست ندارد که خودش را به جایی برساند که به او انگ مدیریت بد بزنند و بگویند که عملکرد بدی داشته تا بخواهد مورد هجمه قرار بگیرد. این تیم با نظر سرمربی بسته شد و من ورود نمی‌کنم که نظرات درست بوده یا اشتباه. بحثی که امسال هست و شما می‌دانید، بحث سقف قرارداد است. فولاد خوزستان سقفش از خیلی از تیم‌ها بالاتر بود چون تیمی است که همیشه مجوز حرفه‌ای دارد و آپشن افزایش سقف دارد. انتقال حزباوی به السد قطر هم به افزایش بودجه کمک کرد و شرکت فولاد خوزستان کلیه مبلغ را برای باشگاه درنظر گرفت. ما نهایت همکاری را داشتیم ولی اینکه چرا تیم به این روز افتاده یک مسئله فنی است. الان شرایطش نیست و باید موقعیت را بپذیریم و در کنار هم باشیم. دوستان رسانه و هواداران و مقامات باهم باشیم تا این دلخوشی برای مردم بماند.

دیگر خبرها

  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • قهرمانی اینتر جلو چشم هواداران میلان
  • سر جیم رتکلیف: می‌دانستم هواداران منچستریونایتد صبور نیستند
  • محکومیت ۸۰۰میلیونی؛ داغ پرسپولیسی‌ها تازه شد!
  • محبوبیت بازیکنان آلومینیوم در اصفهان(عکس)
  • هواداران پرسپولیس به خانواده‌ام بدترین فحش‌ها را دادند / درباره سپهر حیدری اشتباه کردم!
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!