Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی شامگاه یکشنبه در نشست راهبردی نهضت پیشرفت زنان استان زنجان در محل حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ما در نهضت تبلیغات اسلامی، همان طور که به رهبر معظم انقلاب اسلامی قول داده‌ایم، بانوان را جدی گرفته‌ایم، گفت: هدف از سفر بنده به استان زنجان شنیدن دیدگاه‌های بانوان فرهیخته شهر شور و شعور حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری در نشست راهبردی نهضت پیشرفت زنان استان زنجان افزود: بدون شک نکات ارزنده‌ای که در این جلسه شنیدیم، نشانگر همین مطلب است که جدی نگرفتن بانوان فرهیخته و صاحب اندیشه این استان، اشتباه بزرگی است و این جلسه نمایشگر خوبی از این حقیقت بود.

قمی با بیان اینکه بنایی محبوب‌تر از خانواده وجود ندارد، افزود: مکتب توحیدی اسلام به خوبی این حقیقت را رمزگشایی کرده و از جهات متعددی به اهمیت بانوان، مادران و دختران تبیین و ترسیم کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه بانوان نقش مهم و اساسی در شکل‌گیری آینده جامعه و سبک زندگی افراد دارند، گفت: اگر سبک زندگی بخواهد حداقل در جامعه و مختصات ایرانی درست شود، از تغذیه، پوشش و مؤلفه‌های متعدد شکل‌دهنده سبک زندگی حتماً سکاندار و پیش‌قراول آن باید بانوان باشند تا این مسیر به سامان برسد.

قمی با اشاره به بانوان نقش اساسی در تحکیم نهاد خانواده دارند، گفت: همه ما به اهمیت خانواده آگاهی داریم و بانوان را باید سیده خانواده نامید. به جهت اهمیت این پدیده شگرف و ستودنی که خداوند آفریده است. زمانی می‌توانیم سلامت یک جامعه را جدی بگیریم که بانوان آن جامعه مسئله سلامت را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه قدرت گفتمان سازی بانوان مهم و اساسی است و باید این اصل مهم مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: شاید مهم‌ترین عنصر در فرهنگ ایرانی – اسلامی در تکوین و خلق یک گفتمان واقعی پیش‌رونده، بانوان باشند. معتقدیم ما باید در گفتمان سازی به قدری موفق باشیم که از لایه‌های ارتباطی ملموس و معمول خود فراتر برویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بانویی که استاد دانشگاه بوده و در حال پرورش یک نیروی انسانی است و امثالهم عناصر گفتمان ساز هستند، گفت: امروز گرفتاری‌های مستضعفین را اگر کنار هم بگذاریم، می‌گوئیم این جامعه باید پیشرفت کند تا بتوان مسائل مختلف را حل کند.

قمی بابیان اینکه برخورداری از جامعه پیشرفته حق مسلم این مردم است و شاید جلوه امروز گفتمان سازی، دعوت عموم مردم به مشارکت در انتخابات باشد، افزود: اگر دولتی تشکیل شود که قدرتمند نباشد، نمی‌تواند گره‌ها را باز کند. دولت با آرای عمومی است که قدرتمند می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، تحقق مشارکت حداکثری را عامل مهم در شکل‌گیری دولتی قومی و مقتدر عنوان کرد و گفت: اگر مشارکت کم باشد، دولت قدرت کمتری برای حل مشکلات خواهد داشت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز گفتمان پیش برنده جامعه شرکت و حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشد و همه باید به شرکت در انتخابات دعوت شوند مردم باید پرچم‌دار و پیشران پیشرفت این جامعه باشند.

قمی تاکید کرد: دولت حتماً باید در خدمت مردم بوده و بتواند گره از مشکلات مردم باز کند. امروز در مورد جامعه پیشرفته‌ای صحبت می‌کنیم که هم دولت پیشرفته‌ای را می‌سازد و هم دولت را مکلف به پیشرفت تک‌تک مردم می‌کند.

وی متذکر شد: امروز از یک جریان اجتماعی همانند انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم و انقلاب اسلامی متوجه عده خاصی نبود، بلکه یک قیام دسته‌جمعی و یک خیزش عمومی شکل گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های امروز پیشرفت جامعه؛، شرکت در انتخابات است، گفت: بانوان باید برای حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

قمی با بیان اینکه قدرت گفتمان سازی بانوان مهم‌ترین عنصر و فرهنگ ایران اسلامی است، گفت: پیشرفت جامعه یک حرکت عمومی و گسترده و یک جریان گسترده و خیزش عمومی و اراده جمعی می‌خواهد که پیشرو این جریان باید بانوان باشند.

کد خبر 5234105

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان انتخابات 1400 حجت الاسلام محمد قمی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در آئین معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه ما جامعه اسلامی و انقلابی هستیم و باید شناخت کافی بر مبنای نظری خود داشته باشیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما دستیابی به جامعه متعالی، امت و تمدن اسلامی و در نهایت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

وی بر لزوم ایجاد رفاه اجتماعی و فردی در شأن جامعه مرفه اسلامی شیعی تأکید کرد و افزود: باید در مسیر عقلی، نظری، علمی، معیشتی و معادی که همان اولوا الالباب است، حرکت کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم، تصریح کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم.

شفقت، لرستان را استانی با ظرفیت بالا عنوان کرد و گفت: باید با تعامل همگانی و استفاده از استعدادها و سرمایه‌داران بومی خارج و داخل استان توسعه و پیشرفت استان را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و نوکران مردم هستند و باید با این روحیه تلاش و تعامل داشته باشند تا باعث مشارکت مردم در مسائل اقتصادی اجتماعی و سیاسی شود.

استاندار لرستان بر همدلی، وحدت و یکپارچگی مدیران و مردم بر اساس دین و اعتقادات اسلامی تأکید کرد و گفت: این سه مسئله تحت عنوان کفایت و کیفیت حکمرانی برگرفته از برنامه وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ بود که به دولت ارائه داده است و باید تلاش کنیم که به آن برسیم.

شفقت، بیان کرد: در این راستا باید تمامی اقشار استان از جمله خانواده شهدا، متنفذین، شخصیت‌ها، علما، دانشگاهیان، نخبگان و… هدایت و نظارت بر عملکرد را داشته باشند تا مسیر را بهتر باکیفیت بالاتری طی کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: دشمن جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین خطا را بزرگ‌نمایی می‌کند و باعث ایجاد اختلاف بین مردم و نظام می‌شود در این میان رسانه‌ها با آگاهی و هوشیاری باید ضمن جلوگیری از این موضوع با تعامل باعث تشویق مردم به مشارکت در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی شوند.

استاندار لرستان، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه شش سال از فرمان گام دوم مقام معظم رهبری گذشته است هنوز نتوانستیم برنامه جامع تحول گام دوم را شروع کنیم، بنابراین باید بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده تا شاهد توسعه و پیشرفت استان و کشور باشیم.

کد خبر 6086534

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است