Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.

محققان عادات غذایی ۷ هزار داوطلب را بررسی کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز می‌تواند خطر دیابت را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی جدید درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف می‌کنند اما از نوشیدن آب میوه خودداری می‌کنند یک‌سوم کمتر از کسی که میوه مصرف نمی‌کند، به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوه‌ها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت بررسی قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوه‌های کامل اعمال می‌شود، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را نیز مصرف می‌کند که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.

به گفته محققان، حدود ۴۶۳ میلیون بزرگسال در سال ۲۰۱۹ با دیابت زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۴۵ به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: برنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیب دیابت عادات غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ رعایت برخی نکات در فصل بهار برای همه مردم با هر مزاجی خوب است از جمله این که در این فصل مصرف برخی غذا‌ها مثل شیرینی‌ها، گوشت‌ها، غذا‌های حاوی ادویه‌جات نظیر غذا‌های تند باید کاهش یابد.
در این فصل هوا گرم‌تر می‌شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل افرادی که مزاج گرم و‌ تر دارند، حالشان بدتر می‌شود و به عنوان مثال نوجوان‌ها و جوان‌ها ممکن است دچار جوش‌های صورت شوند و عارضه‌هایی نظیر کهیر‌های پوستی، آلرژی و حساسیت، خارش انتهای حلق، آبریزش از بینی، آبریزش از چشم، عطسه، حالت زکام و ... افزایش یابد که این حالت‌ها بیشتر مربوط به مزاج گرم و‌ تر است. به این اشخاص علاوه بر همه دستوراتی که برای سایر افراد مطرح است؛ عدم مصرف گوشت‌ها به ویژه گوشت قرمز، غذا‌های تند و شیرینی‌جات توصیه می‌شود. همچنین مناسب است که افراد دارای مزاج گرم و‌ تر از عطر‌های خنک استفاده کنند و یا همچون گذشته عطر نیلوفر یا گلاب را مصرف کنند و این افراد نباید عطر‌هایی که خیلی بو‌های تند و تیزی دارند مثل مشک یا عطر‌های شیرین استفاده کنند.

در هم خوری‌ها را نیز باید کم کرد. مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آنهایی که چرب هستند، برتری دارد و در مورد شیرینی‌ها توصیه می‌شود شیرینی‌تر استفاده نکنند و بیشتر از شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی استفاده شود.

در مورد میوه‌ها هم توصیه می‌شود که در هم خوری میوه انجام نشود و افراد از یک مدل میوه استفاده کنند. مثلا امروز سیب مصرف کنند فردا خیار و پس فردا نارنگی یا پرتقال بخورند. البته یک قاعده کلی هم وجود دارد که در هر فصلی میوه آن فصل باید خورده شود. یعنی خوب است که ما در فصل بهار میوه‌هایی که مخصوص فصل بهار است را میل بکنیم. مثلا پرتقال یا نارنگی میوه‌های فصل زمستان است و بهتر است در همان فصل استفاده شوند.

در این فصل باید بیشتر غذا‌هایی که ساده هستند میل شوند و بهتر است اجزای غذا کم باشد؛ در گذشته ما ایرانی‌ها غذا‌هایی داشتیم که بسیار ساده بودند و اجزایش کم بود. مثلا انواع املت‌ها، تخم مرغ، خاگینه‌ها، هویج یا بادمجان یا کشک که یک غذای خیلی خوب است و در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود. همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذا‌های خیلی ایده‌آلی برای این فصل هستند و حبوباتی که کمی خنک‌تر است مثل عدس یا ماش برای این فصل مناسب‌تر اند.

در کنار این دستورات کلی دستوراتی داریم که برای همه فصول است، اما برای این فصل بیشتر است و برای مثال غذا‌هایی که رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی دارند مثلا شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارند، برای بدن مضر هستند و همچنین آدامس‌ها و تنقلاتی که رنگ‌های زیاد و طعم‌های خیلی خاص دارند نیز برای همه فصول خوب نیست و در فصل بهار از آنجایی که بدن خیلی حساس‌تر است، ویژه‌تر مضر هستند.

در میان آجیل‌ها بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌شود و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه هم خوب است، اما گردو ممکن است افراد را تا یک حدودی اذیت کند و به علاوه بادام زمینی یا بادام هندی هم به دلیل گرمی و خاصیت آلرژی که دارند می‌توانند تا حدودی برای بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند، اذیت‌کننده باشند. حالا اگر این ترکیبات با هم مخلوط شوند بار اذیتش بیشتر می‌شود و برای مثال مصرف انواع باقلواها، چون معمولاً تنوعی از این آجیل‌ها را دارند و به آنها انواع شیرین‌کننده‌ها و گا‌ها مواد نگه‌دارنده می‌زنند ممکن است اذیت کننده باشند.



در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل را بخورید و برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام، فاصله‌گذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی غذا خورده نشود. یک مقدار گرسنه بودن توصیه می‌شود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.

 

دیگر خبرها

  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • توصیه‌های طب سنتی در فصل بهار
  • نوشیدن آب بیشتر، می‌تواند منجر به کاهش وزن شود؟