Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@12:01:24 GMT

چطور در فصل گرما خنک شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۹۷۶

سعی کنید در فصل گرما آب بیشتری بنوشید تا دمای بدن‌تان تنظیم شود.

خبرگزاری میزان - سلام زندگی نوشت: همان‌طور که می‌دانید در سنین نوجوانی به‌دلیل تغییرات در هورمون‌ها، میزان تعریق بیشتر هم می‌شود، اما برای خنک شدن در فصل تابستان چه کار‌هایی می‌توان انجام داد؟

آب بنوشید

با عرق کردن، آب بدن‌تان را از دست می‌دهید و درنتیجه کاهش آب ممکن است دچار خشکی پوست و گرمازدگی شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کنید در فصل گرما آب بیشتری بنوشید تا دمای بدن‌تان تنظیم شود. می‌توانید تخم شربتی یا تکه‌های میوه را در آب بریزید و با این کار مدت زمان بیشتری آب را در بدن خود نگه دارید.

در فصل گرما از خوردن غذا‌های شامل ادویه‌ها مثل دارچین، فلفل، پودر سیر و زنجبیل که باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شوند پرهیز و غذا‌های ساده، بخارپز و آب‌پز را جایگزین سرخ‌کردنی‌ها کنید

دوش بگیرید

دوش گرفتن غیر از تمیزی، کمک می‌کند دمای بدن‌تان پایین بیاید. سعی کنید در طول روز حتما با آب ولرم یا خنک دوش بگیرید و دمای بدن خود را تنظیم کنید. البته یادتان باشد مدت‌زمان کوتاهی در حمام بمانید و خیلی از شامپو و صابون استفاده نکنید که در مصرف آب زیاده‌روی نشود.

مصرف ادویه را کاهش دهید

ادویه‌هایی مثل دارچین، فلفل، پودر سیر و زنجبیل باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود، پس در فصل گرما از خوردن غذا‌هایی شامل این ادویه‌ها پرهیز و غذا‌های ساده، بخارپز و آب‌پز را جایگزین سرخ‌کردنی‌ها کنید و در نهایت مطلب امروز صفحه سلامت درباره پیشگیری از گرمازدگی را بخوانید.

بیشتر بخوانید: کشف نوع جدیدی از کرونا در ویتنام با قابلیت انتشار سریع در هوا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت گرما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گرما فصل گرما دمای بدن بدن تان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نظر اوسمار درباره جمله نمی‌گذارند ما قهرمان شویم!

اوسمار ویرا به جمله نمی گذارند ما قهرمان شویم واکنش نشان داد.

دریافت 18 MB

دیگر خبرها

  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • اوج گیری گرما در اروند
  • فیلم/ نظر اوسمار درباره جمله نمی‌گذارند ما قهرمان شویم!
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است
  • رشد ۵ درجه‌ای گرما در آبادان و خرمشهر