Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مهدی قویدل شامگاه یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان با مسئولان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: لازم است که روشنگری منصفانه، تنویر افکار عمومی با اطلاع رسانی به موقع و دقیق و فرهنگسازی و آموزش مفاهیم اساسی اجتماعی و قوانین انتخابات در اولویت کار ستادهای تبلیغات انتخاباتی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این مطلب که نشست مشترک با مسئولان ستادهای انتخاباتی در استان در راستای مصوبات شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی برگزار شده است، عنوان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در جهت قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و کمیته های مختلفی در زیرمجموعه این ستاد فعال هستند.
دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که فضای کلی تبلیغات انتخاباتی در استان کرمان خوب و منسجم است، بر توجیه افراد فعال در ستادها تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم بعد از انتخابات نیز شاهد تداوم وفاق و همدلی موجود باشیم.
قویدل بر پرهیز از هرگونه فضای تنش زا در سطح جامعه تاکید کرد و ادامه داد: سیاه نمایی هایی از سوی برخی نامزدها در کلیپ ها و موضوعات تبلیغاتی دیده می شود که ممکن است تخریب وجهه نظام را به دنبال داشته باشد و باید در این زمینه حساسیت های موجود مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: بایسته ها و انتظارات ستادهای انتخاباتی در ۲۲ بند تدوین شده است تا مسئولان و اعضای ستادها در رابطه با وظایف و رویکردهای مورد انتظار قبل، حین و بعد از انتخابات توجیه شده باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به مصوبات نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان با مسئولان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری،  بر رعایت حریم ستادهای انتخاباتی به منظور جلوگیری از ایجاد تنش بین هواداران نامزدهای انتخابات تاکید کرد و اظهارداشت: نصب دوربین در محل ستادها و شناسایی عوامل تخریب تبلیغات محیطی نامزدها از مواردی است که مورد تاکید قرار دارد.
قویدل بر برگزاری جلسه با هواداران و اعضای ستادهای تبلیغاتی نامزدها به منظور تبیین انتظارات و مصادیق جرایم انتخاباتی تاکید و خاطرنشان کرد: هرگونه اعتراض احتمالی باید در مسیر قانونی پیگیری شده و از ایجاد تنش جلوگیری شود.
وی گفت: روسای ستادهای تبلیغات انتخاباتی باید قبل از برگزاری هر نوع تجمع مجوزهای قانونی مربوطه را دریافت نمایند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر این مطلب که مسئولان ستادهای انتخاباتی همچنین باید از جذب افراد فاقد صلاحیت اجتماعی در ستادها جلوگیری کنند، هشدار داد: دادستان های سراسر استان کرمان موضوعات مرتبط با توهین به نامزدها و نیز عوامل تخریب بنرها و پوسترهای تبلیغاتی را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرارخواهند داد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸خردادماه جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها کرمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دادگستری کل استان کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دادگستری کل استان کرمان کرمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دادگستری کل استان کرمان مسئولان ستادهای انتخاباتی پیشگیری از وقوع جرم ستاد پیشگیری ریاست جمهوری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود