Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:23:31 GMT

دیار سربداران؛ آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۲۹۰

دیار سربداران؛ آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات

از زمان اعلام رسمی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی تا امروز عمده داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر سبزوار با فعال کردن ستادهای خود در خیابان های مرکزی این شهر تبلیغات خود را آغاز کرده اند.

علاوه بر آن همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری سبب حضور پرشور حامیان نامزدها و مردمی است که با ابزار و شیوه های مختلف ارسال پیامک، توزیع پوستر، کارتهای تبلیغاتی، بروشور نشریات و فضای مجازی جذب ستادهای تبلیغاتی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی شیوع ویروس کرونا و عدم اقبال گسترده مردم به حضور در اجتماعات، نامزدهای شورای اسلامی شهر را به جای راه اندازی ستادهای بزرگ، شکل گیری تجمعات و سخنرانی و تبلیغات محیطی به سمت فضای مجازی متمرکز کرده است.

فضای شهر سبزوار سرشار از پوسترهای رنگارنگ نامزدهای انتخاباتی شده است. حامیان نامزدها از شگردهای مختلفی برای معرفی نامزدهای  خود بهره گرفته اند چنانکه فضاهای خالی، ساختمان های نیمه کاره، دیوارها، خودروها، جداول میادین و حاشیه خیابان، پست های برق و مخابرات و درختان شهر از کارزار انتخابات بی نصیب نمانده اند و در افزایش تب و تاب این رویداد سیاسی تاثیرگذار بوده اند.

گروهها و تشکل های مختلف از هفته ها قبل و پس از طی فرایندی اقدام به معرفی لیست ۹ نفره برای انتخابات شوراهای شهر سبزوار کرده اند.

فضای مجازی میدان دار تبلیغات انتخاباتی

یک فعال فضای مجازی در سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: امروز رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و طی یک سال گذشته پس از شیوع کرونا، دامنه نفوذ شبکه های مجازی گسترش یافته است.

علی ملایی افزود: در انتخابات پیش روی نیز با توجه به تداوم بیماری کرونا و سرد بودن تبلیغات میدانی نسبت به ادوار گذشته، عمده نامزدها از ظرفیت فضای مجازی برای جلب رای و نظر مردم استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: عمده نامزدهای شوراهایی اسلامی شهر و حامیان آنها گروههای تبلیغاتی مختلفی را در فضای پیام رسان های داخلی، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام ایجاد کرده‌اند که هر روز شمار کاربران آنها افزایش می یابد.

این فعال فضای مجازی سبزوار گفت: مدیران این کانال های مجازی با شکل‌گیری دورهمی بزرگ مجازی تلاش دارند سبد آرا را به نفع نامزدهای حامی خود سنگین تر کنند.

شکل گیری شورای شهری کارآمد در گرو حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات

یک دانشجوی سبزواری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر  اهمیت انتحابات ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان رهبری، انتخابات شورای شهر نیز برای توسعه شهر و کاهش چالش‌های آن مهم است.

حسین قربانی افزود: شهر ۲۵۰ هزار نفری سبزوار امروز با معضلات مختلفی همچون حاشیه نشینی، ترافیک، کمبود فضاهای تفریحی، گردشی و فضای سبز، ضعف زیرساخت های گردشگری، وضعیت نابسامان ورودی شهر و آسیب های اجتماعی رو به روست.

وی اضافه کرد: در شرایطی که حدود ۱۰۰ نامزد برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سبزوار رقابت می کنند انتظار می رود شهروندان پس از تحقیق و بررسی به نامزدهای با تجربه و متخصص در حوزه مدیریت شهری رای دهند که فرایند آن در شکل گیری شورای شهر کارآمد باشد.

رقابت تبلیغاتی ۱۰۰ نامزد شورای شهر سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: رقابت تبلیغاتی ۱۰۰ نامزد شورای اسلامی شهر سبزوار برای کسب ۹ کرسی این نهاد  همزمان با شروع تبلیغات رسمی از بامداد پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

سید مجتبی علوی مقدم با بیان این که رعایت اخلاق و انصاف لازمه رقابت های انتخاباتی است افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اظهار نظرها، بیان و کلام خود علاوه بر رعایت اخلاق از ارائه وعده های غیرواقعی دوری کنند.

وی اضافه کرد: حدود پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و با هدف انتخاباتی سالم و قانونمند، دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری، برای آشنا کردن آنان با قانون انتخابات برگزار شده است.

فرماندار سبزوار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تدابیری جدی برای روز انتخابات در شهرستان سبزوار اندیشیده شده و با افزایش شعب اخذ رای، شرایط ایمنی برای حضور شهروندان در پای صندوق‌های رای فراهم شده است.

علوی مقدم افزود: ۲۰۹ شعبه اخذ رای شامل ۱۶۰ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه سیار برای این دوره از انتخابات در شهر سبزوار و بخش های مرکزی و روداب پیش بینی شده است.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سبزوار قانون انتخابات مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مردم سالاری مشارکت انتخاباتی واتساپ تلگرام تبلیغات انتخاباتی اینستاگرام پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار قانون انتخابات مشارکت سیاسی سبزوار قانون انتخابات مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مردم سالاری مشارکت انتخاباتی واتساپ تلگرام تبلیغات انتخاباتی اینستاگرام شورای اسلامی شهر شوراهای اسلامی دوره انتخابات ریاست جمهوری شهر سبزوار فضای مجازی شورای شهر شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است