Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده‌های معوق در دادگستری استان تهران با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده و بیشترین میزان کاهش پرونده معوق در محاکم تجدیدنظر اتفاق افتاده که کاهشی معادل شش هزار و ۲۰۳ پرونده بوده است. خبرگزاری میزان – رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت دستگاه قضایی در دوران تحول محسوب می‌شود.

در این راستا و در سال گذشته، تعداد کلی پرونده‌های معوق با عمر بیش از یکسال در دادگستری کل استان تهران از ۱۰۱ هزار و ۵۲۸ فقره به ۸۲ هزار و ۷۶۶ فقره کاهش داشته که میزان کاهش معادل ۱۸ هزار و ۷۶۲ پرونده بوده است که کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیشترین میزان کاهش پرونده معوق در محاکم تجدیدنظر اتفاق افتاده که کاهشی معادل شش هزار و ۲۰۳ پرونده بوده و کاهش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رتبه بعدی کاهش پرونده‌های معوق با عمر بیش از یکسال به شعب تحقیق دادسرا با کاهشی بالغ بر ۱۲ هزار و معادل ۳۰ درصد اختصاص دارد.

دادگاه‌های کیفری یک نیز با ۵ درصد کاهش در رتبه بعد قرار دارد.

علاوه بر این موضوع، تکریم ارباب رجوع یکی از اساسی‌ترین موضوعات در دستگاه قضایی و از اولیت‌های قوه قضاییه محسوب می‌شود.   بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های مسن و معوق محاکم دادگستری گنبدکاووس یکی از راه‌های نمود تکریم ارباب رجوع، برگزاری ملاقات‌های مردمی با مسئولان دستگاه قضایی در بخش‌های مختلف است.

در این راستا، ۲۰ هزار و ۸۳۱ نفر از مراجعان طی پنج هزار و ۶۶۸ جلسه با مسئولان در حوزه‌های مختلف قضایی دادگستری استان تهران دیدار کردند و درخواست‌های آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری استان تهران محاکم تجدید نظر تکریم ارباب رجوع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان تهران محاکم تجدید نظر تکریم ارباب رجوع دادگستری استان تهران پرونده های معوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار اصفهان در پایان نخستین نشست شورای اداری استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت: شاهد کاهش بیکاری در استان هستیم به طوریکه میزان بیکاری از بیش از ۱۲ درصد ابتدای دولت سیزدهم، هم اکنون به هشت و ۶ دهم درصد رسیده است.


سید رضا مرتضوی افزود: امسال هم برنامه‌های تحول اقتصادی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌های مردم را با تشکیل کارگروه‌های ویژه مردمی سازی اقتصاد، سرلوحه کارمان است.


وی ادامه داد: در دو سال گذشته در حوزه اقتصاد در استان اصفهان برای افزایش تولید تلاش‌های زیادی شد که احیا کارخانه‌ها، راه اندازی واحد‌های راکد و رفع موانع تولید از آن جمله است.


استاندار اصفهان افزود: همچنین ظرفیت‌های جدید تولید در بخش‌های مختلف تعریف و واحد‌هایی راه اندازی شدند، همچنین با استفاده از ظرفیت‌های پولی و بانکی استان، سعی شد منابع مالی این مجموعه‌ها تأمین شود به طوریکه با همکاری بانک ها، نسبت مصارف به منابع بانکی از عدد ۵۴ تا ۷۶ در برخی دوره‌ها رسید یعنی رشد ۲۲ درصدی را دربرخی مقاطع شاهد بودیم.


در این نشست از طریق ارتباط دورسخنی (ویدئو کنفرانس)، رئیس جمهور و تعدادی از معاونان وی با استانداران و مدیران کل ادارات و روسای سازمان‌ها در استان‌ها صحبت‌های داشتند و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و بضاعت‌ها برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و تأمین رفاه و آسایش مردم تأکید کردند.


رئیس جمهور، زمان شناسی، نیازشناسی و همچنین سنجش دقیق ظرفیت‌ها و امکانات را شرط تحول و لازمه خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان دانست و گفت: تسهیل امور، مردمی‌سازی و تکریم مردم سه موضوع مهم پیش‌روی مدیران و کارگزاران دولت است و یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران آن است که مردم از مراجعه به سازمان‌های اداری راضی باشند و کارهایشان با سهولت، سرعت و حفظ کرامت انسانی انجام شود و حتی کار‌هایی که تنگنا‌های قانونی دارد، باید با تکریم، برای مردم روشن شود.


وی، پیگیری را اصل مهم و رمز موفقیت در کار‌ها بیان و اضافه کرد: با یک دستور صرف، کاری از پیش نمی‌رود و مسئولان باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند و در واقع ایجاد و ارتقای امید در میان مردم بزرگترین طرح (ابر پروژه) دولت مردمی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش چهار درصدی میزان بیکاری در استان اصفهان
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • وصول ۱۸۴ میلیارد معوقات بانکی در گلستان