Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پرداخت بخظش اعظمی از تسهیلات کرونایی در نظر گرفته شده برای رانندگان برون شهری متاثر از شیوع این ویروس خبر دادند، رحمت حاج محمدعلی، رئیس اتحادیه سواری کرایه این خبر را رد کرد و گفت: اگر غیر از این است مسئولان و متولیان فهرست دریافت کنندگان تسهیلات کرونایی را منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت بیش از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا اخیرا محسن صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تسهیلات کرونایی پرداخت شده به بخش حمل و نقل گفته بود که حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده‌ای و شرکت‌ها با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند، بنابراین تا نیمه خرداد ماه امسال در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

البته داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این باره گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱۳ هزار نفر از رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری شامل رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی در سامانه کارا ثبت نام کردند و بر اساس آخرین آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ما ارسال کرده است تا کنون ۹۸ هزار نفر از رانندگان موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که رئیس اتحادیه سواری کرایه اضافه کرد: رانندگان با وجود تحمل سختی و مشقت‌های فراوان منتظر دریافت تسهیلاتی بودند که تاکنون محقق نشده است و در این میان بانک‌ها شرایط عجیب و غریبی را عنوان می‌کنند و رانندگان با بضاعتی که دارند فرصت و توان دریافت این تسهیلات جزئی را ندارند.

رحمت حاج محمدعلی ادامه داد: برای دریافت شش میلیون تومان تسهیلات آن هم با سود ۱۸ درصد یک راننده نمی‌تواند تضامین مختلف بدهد و قرار شد تا با سفته این وام قابل دریافت باشد اما این طور نشد.

وی گفت: اگر راننده‌ای بخواهد هفته‌ها و ماه‌ها منتظر دریافت وام شش میلیون تومانی باشد و مدام وقتش را در این بانک‌ها تلف کند، مسلما برای او بهتر است تلاش کند و با ادامه مسافرکشی این مبلغ ناچیز را برای خودش و خانواده‌اش تامین کند و در این صورت چه نیازی به وام و تسهیلات بانکی دارد. البته شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای هم به ندرت موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

کد خبر 607369 برچسب‌ها سفر - خدمات و تسهیلات یارانه کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر خدمات و تسهیلات یارانه کرونا تسهیلات کرونایی سواری کرایه حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است

تین نیوز

فعالان صنف حمل و نقل مسافری بین شهری اعلام کردند رانندگان اتوبوس و همچنین مالکان می توانند در صورتی که در پایانه غرب ( ترمینال غرب )  و دیگر پایانه های کشور از آنها مبالغی به صورت دستی و یا غیر دستی تحت عنوان پامیزی، سوار کنی، دلالی، پذیرایی و ... کسر می شود، جهت تنظیم شکایت به انجمن های صنفی مراجعه نمایند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه رانندگان اتوبوس در شبکه های اجتماعی عنوان کردند با وجود آن که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام نموده اما هنوز در برخی پایانه های کشور چنین مبالغی از رانندگان و مالکان اتوبوس دریافت می شود که این امر انتقاداتی را در بین فعالان رانندگان و مالکان اتوبوس ایجاد کرده است.

بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

با توجه به اعلام سازمان، رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

بدین ترتیب طبق قانون فقط  باید ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان پرداخت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رانندگان از سفر غیرضروری در سطح استان کرمان خودداری کنند
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج + نرخ کرایه ها
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • ◄ افزایش تصادفات رانندگی به دلیل خرابی جاده های کرمانشاه به نهاوند و همدان به اسدآباد
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته
  • ◄ حرکت شتابان جاده قدیم قزوین رشت به سوی نابودی کامل
  • انسداد برخی جاده‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب