Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@15:16:42 GMT

بایدن بازهم گاف داد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۷۲۶

بایدن بازهم گاف داد

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در جریان نشست گروه ۷، درحالیکه در مورد کمک بشر دوستانه به کشورهای جنگ زده صحبت می کرد نام کشور سوریه را به اشتباه لیبی عنوان کرد.

قدس آنلاین: به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، بایدن روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در نشست گروه ۷ نه یک بار، بلکه ۳ بار نام کشور سوریه را اشتباها لیبی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری آمریکا از احتمال همکاری با روسیه برای ارائه «کمک های اساسی» به «لیبی» که مردم آن در سختی هستند، سخن گفت درحالیکه منظور وی کشور سوریه بوده است.

وی پس از آن گفت که روسیه با دخالت خود در «سوریه» بیش از آنچه می تواند سهم خواهی کرده است. اما سپس بایدن لیبی را به جای سوریه در خلال سخنان خود استفاده کرده است.

بایدن با اشاره به روس ها افزود: تا زمانی که آنها بدون توانایی ایجاد نظم در منطقه حضور داشته باشند، شما نمی توانید این کار را بدون تأمین نیازهای اقتصادی اساسی مردم به خوبی انجام دهید. بنابراین، امیدوارم که بتوانیم مکانی را پیدا کنیم که زندگی مردم را برای مثال در لیبی نجات دهد.

مشاوران رییس جمهوری آمریکا پس از آن به گاف آشکار وی اشاره کردند و گفتند که منظور وی از لیبی، سوریه بوده است.

خطای بایدن در آخرین روز از نشست گروه ۷ در محل گردهمایی سران کشورهای عضو در کورنوال در جنوب شرقی انگلیس صورت گرفت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن جی هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • نشاندن بایدن پشت میز روزولت برای سخنرانی، تهران را تحریک می‌کند
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است