Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@19:40:13 GMT

اعتراض داوطلبان با هشتگ «تعویق کنکور سراسری»

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۸۵۴

اعتراض داوطلبان با هشتگ «تعویق کنکور سراسری»

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ کنکور سراسری ۱۴۰۰ طبق اعلام سازمان سنجش قرار است در مدت چهار روز، از نهم تا یازدهم تیر برگزار شود. با نزدیک شدن به زمان برگزاری این آزمون برخی داوطلبان با توجه به شرایط قرمز کرونایی کشور خواهان تعویق کنکور و برگزاری آن در زمان مناسب‌تری به لحاظ وضعیت کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده این درخواست‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه اجتماعی توییتر مطرح شده است. طبق دیتاهای بررسی شده از این شبکه اجتماعی تعداد توییت‌ها و بازنشرهای هشتگ «مطالبه اول؛ تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۰» به بیش از ۴۲ هزار رسیده است. البته در کنار این هشتگ‌، هشتگ‌های دیگری هم مثل «سلسله مراتب آزمون‌های ملی رعایت شود» و «نه به تبعیض علیه کنکور سراسری» استفاده شده است.

بررسی توییت‌هایی که از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند نشان می‌دهد که مهمترین دلیل درخواست کسانی که خواهان تعویق کنکور هستند؛ استرسی است که برگزاری کنکور در شرایط کرونایی به آنها وارد می‌کند. کاربری به نام «سیناپس» در یک رشته توییت مطرح کرده است: «مسئله تعویق کنکورسراسری ۱۴۰۰ به درستی مطرح شده‌؛ ما جوانان حق مطالبه داریم از مجریان و می‌خواهیم در یک زمان و شرایط مناسب و بستر مناسب آزمون دهیم؛ در امنیت روانی با حداقل استرس. تعویق کنکور سراسری تا ۵۰ روز دیگر هم تاثیری در تغییر رتبه نخواهد داشت همه دانش‌آموزان آگاه هستند.»

‏این کاربر در ادامه مطالبات خود به این موضوع اشاره می‌کند که اکثر خانواده کنکوری‌ها مشکلات قلبی، عروقی و بیماری‌های خاص دارند و فارغ از این موضوع، جان خود داوطلبان ارزش دارد و آنها به همین خاطر دواطلبان خواستار تعویق کنوکور از سوی ستاد ملی کرونا هستند.

موضوع تعویق کنکور ۱۴۰۰ در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته هم این موضوع برای کنکور ۹۹ مطرح شده بود و بعد از درخواست‌های مکرر داوطلبان و پیگیری نمایندگان مجلس، کنکور ۹۹ به تعویق افتاد و به جای اینکه در ابتدای تیرماه برگزار شود؛ ۲۰ مرداد برگزار شد؛ اما موضوعی که در این میان نادیده گرفته شد این است که از نظر وضعیت همه‌گیری کرونا تفاوت زیادی ایجاد نشده بود.

کاربری به نام «کیمیا» از زاویه دیگری به موضوع تعویق کنکور پرداخته و در توییتی نوشته است: «بچه‌های ریاضی از آخرین امتحان نهایی‌شون تا کنکور ۱۸ روز و بچه‌های انسانی ۱۶ روز فاصله دارن. امسال قانون خودتون میگه که بیست روز از آخرین امتحان نهایی تا کنکور فاصله باشه هم رعایت نشده!»

فاصله ۲۰ روزه بین کنکور و امتحانات نهایی در حالی از سوی این کاربر به عنوان قانون مطرح شده که این موضوع قانون نیست و سال گذشته در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور برای کنکور  همان سال چنین تصمیمی گرفته شده بود.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، فروردین سال گذشته و در حاشیه جلسه ۱۲۹ این ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری سال گذشته گفته بود: «در این جلسه وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و پذیرش کشور گزارش کاملی را در زمینه برگزاری کنکور ارائه کردند و قرار شد که بین برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری، حداقل ۲۰ روز فاصله باشد.»

سید مجید حسینی استاد دانشگاه نیز در حمایت از کسانی که خواهان تعویق کنکور هستند، نوشت: «امروز حمایت از تعویق، حمایت از صدای مردم و دموکراسیست، چرا فکر می‌کنید چون سن بچه‌ها کم است، دموکراسی شامل صدای اینها نمی‌شود؟ دموکراسی هر لحظه‌ایست که برای منافع مردم مقابل سرمایه‌داری هار می‌ایستد»

یکی از کاربران با نام «سارا» هم در توییتی نوشته است: «چرا انقدر همه رو آزار می‌دید. مگه قرار نیست واکسن ایرانی زده بشه؛ پس تعویق کنکور به نفع همه مردم هست نه فقط کنکوری‌ها؛ چون پخش ویروس کمتر میشه و از طرف دیگه افراد واکسینه شده در هر خانواده افزایش پیدا می‌کنه»

واکسیناسیون مسئله‌ای که در حال حاضر به دغدغه اصلی نظام آموزش عالی تبدیل شده است تا روند آموزش حضورری از نیمسال آینده آغاز شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که تاریخ دقیق واکسیناسیون مشخص نشده است و به تعویق انداختن کنکور به این بهانه شاید کار درستی نباشد.

رصد توییت‌های منتشر شده با هشتگ‌های تعویق کنکور نشان می‌دهد که بسیاری از این توییت‌ها به صورت رباتیک منتشر شده است. به طور مثال اکانتی به اسم «تعویق کنکور سراسری» نوشته است: «من خودم چند تا اکانت دارم؛ هرکدوم لیمیت میشه میرم با اون یکی ریت می‌زنم». در اینکه برگزاری کنکور در شرایط کرونایی برخی از داوطلبان را نگران کرده است شکی نیست اما بسیاری از داوطلبان هم هستند که در یک برنامه‌ریزی بلند مدت خود را برای کنکور آماده کرده‌اند و صحبت‌های ضد و نقیض درباره تعویق کنکور باعث استرس آنها می‌شود.

انتهای پیام/

اسماعیل والی کد خبر: 1099215 برچسب‌ها کنکور سراسری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور سراسری تعویق کنکور سراسری برگزاری کنکور سال گذشته توییت ها مطرح شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند

مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین  آغاز می شود تا فردا پنجشنبه  ادامه دارد.

بنابر این داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

لازم به تاکید است این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است پس از این تاریخ هیچ درخواستی برای ثبت‌نام قابل پذیرش نخواهد بود. ضمناً برای داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات برای آن ها وجود ندارد.

بر اساس آمار نهایی اعلام شده تعداد ۹۰۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند و مهلت ثبت نام در این آزمون روز پنجشنبه ۱۶ فروردین پایان یافت.

 درباره متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ دریافت کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند