Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@10:05:24 GMT

تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۲۷۹

تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله اکبری شامگاه یکشنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی استان سرمایه گذاران بسیار خوب و پای کاری دارد.

وی با بیان اینکه زنجان در مسیر کریدور چند استان قرار گرفته است، افزود: این رفیت برای استان بسیار می‌تواند مفید واقع شود و باید از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود استان برای توسعه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مشارکت مردم در صحنه‌هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن را بیمه کننده نظام از نظر سیاسی است.

اکبری با بیان اینکه این حضور نشان از پتانسیل مردمی است، تاکید کرد: با استفاده از پتانسیل مردمی در اقتصاد، صنعت، تولید، معدن و در بسیاری از موارد دیگر مانند دیپلماسی هم استفاده کرد.

وی ابراز داشت: در مجلس یازدهم کارهای اساسی انجام داده‌ایم و بحث دیپلماسی اقتصادی را برای اولین بار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کردیم و در حال نهایی کردن طرحی با عنوان الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی هستیم.

اکبری لزوم توسعه و نهادینه شدن دیپلماسی اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه سفارتخانه نقش اصلی را در این زمینه دارند، گفت: سفارتخانه‌های ما هیچ خروجی ندارند و ما درصدد هستیم که چهره آنها را نیز، تولیدی، اقتصادی، صنعتی و معدنی کنیم تا در دنیا ما را به این شکل بشناسند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: هیچ فعال اقتصادی هم نباید زندانی شود و بلکه در صورت نیاز باید به ایجاد خط تولید و یا کارخانه دیگر محکوم شود چون زندانی کردن یک تولید کننده و کارخانه‌دار اصلاً عقلانی نیست و نگاه ما این است که اگر ظرفیت مردمی را وارد عمل کنیم کشور از هر نظر بیمه می‌شود.

اکبری گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد مشکل کشور در قوانین و مقرراتی است که اجرا نمی‌شود و این قوانین در قالب بخشنامه مانده چون وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با هم در حال دعوا هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش و برنامه ما این است که در کنار شما فعالان اقتصادی و تولیدی باشیم و هدفمان این است که در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده کرده و گزینه مناسبی که معرفی می‌کنید را روی کار بیاوریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم ها را باید به شکل هدفمند مدیریت کرد و بر آنها فئق آمد، گفت: تحریم‌ها از داخل کشور مدیریت می‌شود و ایجاد اختلاف از درون کشور است.

اکیری با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که بخش خصوصی با ایجاد اشتغال باری از دوش دولت بر می‌دارد، افزود: هدف از سفرهای استانی ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت فعالان اقتصادی در کنار دولت است.

اکبری افزود: انتخابات یک انتخاب و البته حق طبیعی هر شخصی است و ما اگر همه دقیق باشند و تحت تاثیر حرف‌های غیر منطقی و غیر اصولی قرار نگیرند و هدف ما ایجاد انسجام بین فعالان اقتصادی در سراسر کشور است.

وی با بیان تاکید بر در انتخاب وزای اقتصادی از نظرات فعالان این حوزه استفاده شود، گفت: در گزینش وزرا و مدیران جامعه اقتصادی، از فکر و ایده فعالان حوزه اقتصاد استفاده کرده و گزینه مناسبی که معرفی می‌کنید را روی کار بیاوریم.

کد خبر 5234211

منبع: مهر

کلیدواژه: عزت الله اکبری اقتصاد انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی کمیسیون صنایع و معادن مجلس فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شاخص‌های اقتصادی نشان می دهد جهت‌گیری فعالیت های دولت در استان مطلوب بوده است.

اکبر محمدی امروز چهارشنبه در دیدار با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با بیان اینکه سال گذشته سومین سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، اظهار کرد: در این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه به قیمت روز به بهره برداری رسید و در دهه فجر و هفته دولت هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به قیمت روز دیگر طرح افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: نرخ تورم یکی از شاخص های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت های زیرساختی و توسعه ای است.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش های نرخ بیکاری در بین استان های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و هم چنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد نیروهای شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی در این سازمان را ۶۵ نفر خواند و افزود: سازمان موظف به انجام فعالیت های گسترده ای هم چون مدیریت اعتبارات عمرانی و هزینه ای، اجرای نظام فنی و مهندسی، توانمند سازی کارکنان دولت، تحلیل آمار و نقشه های بروز و ... است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه این سازمان نماینده هفت دستگاه و سازمان ملی در استان است، افزود: با توجه به محدودیت ها و شرایطی که داشتیم با تلاش جمعی در بسیاری از جنبه ها و بخش ها موفق عمل کرده ایم.

در ادامه ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه های کلانی در این سفرها برای استان مصوب شده است هر چند نمی توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگناهای کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است که خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به خوبی مدیریت شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • سال سخت اقتصادی در راه است؟ / کرباسیان: سیاسیون یک مقدار کوتاه بیایند و بگذارند اقتصادیون کشور را بگردانند
  • تداوم طولانی‌مدتِ نرخ دو رقمی تورم باورهای جامعه را تغییر داد | چرخش و لغو ۴۰۰۰ تحریم، سرگیجه‌آور است | برای حفظ وضع موجود به راهبرد ماهانه روی آورده‌اند | چالش بزرگ کنونی کشور چیست؟
  • ظرفیت مغفول مانده سنگ‌های تزئینی در کشور
  • مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید