Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:15:39 GMT

مشکلات داخلی را نباید به خارج از کشور گره زد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۳۵۴

مشکلات داخلی را نباید به خارج از کشور گره زد

مسئول ستاد دکتر جلیلی در قزوین گفت: برنامه جامعی که دکتر جلیلی در قالب دولت سایه ارائه داده‌اند موجب شده ما با دست پر و بدون کوچک‌ترین نیازی برای نام بردن از سایر نامزدها در فضای تبلیغاتی قدم برداریم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها -فاطمه جهانبخش: انتخابات اصلی‌ترین نشانه دموکراسی و دخالت عموم مردم در اداره کشور و سرنوشت خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به سوی برگزاری حرکت می‌کند که با نزدیک شدن به روز ۲۸ خرداد ماه جنب و جوش جامعه برای حضور فعال در این اقدام ملی بیش از پیش حس می‌شود.

در این میان هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کنند با تبیین برنامه‌ها و شرح رویکردهای خود در ۴ سال پیش رو نظر مثبت عموم را جلب کنند.

خبرگزاری مهر در ادامه گفت‌وگوهای خود که با هدف تبیین برنامه‌های کاندیدای ریاست جمهوری است به سراغ حجت‌الاسلام دایی دایی رفته و در گفتگویی از برنامه‌های دولت مدنظر سعید جلیلی پرسیده است. شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می‌کنیم.

لطفاً در ابتدای این گفت‌وگو در خصوص شرایط موجود در ستاد دکتر جلیلی و فضای این ستاد در استان قزوین توضیح بفرمائید.

ستاد دکتر جلیلی و هواداران ایشان در استان قزوین در حالی پیگیر جو انتخاباتی در استان هستند که ستاد مرکزی و ستاد جوانان دکتر جلیلی در شهر قزوین برپا شده است و نیز ستادهای سایر شهرستان‌ها میز به تبع مرکز استان در حال فعالیت هستند.

در مجموعه ستادی دکتر جلیلی تلاش می‌کنیم تا با تبیین مواضع و برنامه‌های ایشان در فضای مجازی، گفت و گوی تلفنی و تبیین‌های چهره به چهره بر آگاهی عمومی و جذب حداکثر آرا تلاش کنیم و این مسئله بدیهی است که با توجه به کارنامه و تجربه دکتر جلیلی و نیز برنامه جامعی که امروز ایشان در قالب دولت سایه ارائه داده‌اند موجب شده ما با دست پر و بدون کوچک‌ترین نیازی برای نام بردن از سایر نامزدها در فضای تبلیغاتی قدم برداریم.

مهم‌ترین نکاتی که موجب جذب عموم به دکتر جلیلی می‌شود را چه موضوعاتی میدانید؟

دکتر جلیلی پایبند به منویات رهبر هستند و برای تحقق تمدن نوین اسلامی پای کارند و برنامه ریزی‌هایی نیز در این زمینه دارند، نظر ایشان حل مشکلات کشور از روز اول فعالیت دولت است و کشور را معطل نگه نخواهند داشت، با حضور ۱۴ ساله در شورای امنیت ملی باید گفت که باعث شده تا ایشان با مشکلات کشور به صورت دقیق آشنا شده و امروز صاحب نظر و تجربه در عرصه بین المللی هستند و شناخت کاملی از روابط خارجی دارند.

از سوی دیگر باید به این مفهوم آشنا بود که وظیفه رئیس قوه مجریه انتخاب صحیح رؤسای دستگاه‌ها و ایجاد یک هماهنگی میان آنها است، قطعاً این امر در دولت سایه به دقیق‌ترین شکل خود برنامه ریزی شده است.

برنامه ریزی‌های مورد نیاز تغییر فضای کشور و حرکت به سوی بهبود نزد آقای جلیلی و کارگروه‌های مرتبط با ایشان انجام شده است، او طی ۸ سال ۱۲۰ سفر استانی انجام داده و در این سفرها با اقشار مختلف مردم رو به رو شده و مشکلات را احصا کرده است و حالا با برنامه‌های قابل اجرا و نه فقط ذهنی و انتزاعی آماده خدمت به مردم است. کارگروه‌هایی که با دکتر جلیلی کار می‌کنند از چهار بخش تشکیل شده‌اند؛ جوانان خلاق، اساتید نظریه پرداز، فعالان عرصه‌های متنوع و مسئولان مرتبط در همه دوران‌ها و دولت‌های حاکم بر کشور که ترکیبی جالب توجه ایجاد شده است.

اگر بخواهیم به عملکرد ایشان در حوزه سیاست خارجی نگاه کنیم برخی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند که ایشان در موضوع مذاکرات ناموفق بوده‌اند، نگاه امروز دکتر جلیلی و برنامه پیش روی او در موضوع سیاست خارجی چیست؟

باید در این موضوع این نکته روشن شود که در دیدگاه دکتر جلیلی نمی‌توان موضوعاتی که با توان داخلی حل می‌شود را به خارج از کشور گره زد. برای مثال موضوع مسکن از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و جوان‌های این کشور است که نیروی انسانی، مصالح و زمین‌های آماده ساخت همگی در داخل کشور موجود است و کشور این ظرفیت را دارد که سالانه ۸۰۰ هزار واحد مسکن در آن ساخته شود و این رقم در دوران آقای روحانی به ۳۵۰ هزار واحد تقلیل یافت، این موضوع هیچ ارتباطی با سیاست خارجی نداشت. ما معتقدیم راهگشاترین رویکرد نگاه به توان داخلی است.

از سوی دیگر در طول ۶ سال دبیری دکتر جلیلی در شورای امنیت ملی شرکت‌های خصوصی ایرانی با ریاست آقایانی که امروز در دولت دکتر روحانی مشغول به فعالیتند ۱۰ هزار واحد مسکونی در ونزوئلا ساخت و آورده ارزی برای کشور داشت و این امر به این معنی است که آقای جلیلی کشور را معطل ارتباط با چند کشور اروپایی نگه نمی‌دارد و نگاه خارجی او به همه کشورها به خصوص کشورهای همسایه، به کشورهای آسیایی و امریکای جنوبی نیز هست، همچنین برای رفع مشکلات اقتصادی در قالب ارتباطات و معاملات خارجی قطعاً می‌توان از فضای دلاری خارج شد و این موضوع از برنامه‌های حائز اهمیت دولت آقای جلیلی است.

دیدگاه آقای جلیلی در سیاست خارجی کاملاً عملیاتی است و او معتقد است یک سفیر پیش از آنکه رایزن سیاسی باشد باید یک اقتصاددان و تاجر موفق باشد تا بتواند محصولات کشور را در کشور استقرار خود معرفی و به فروش برساند. ایشان در موضوع مذاکرات هم به رابطه قدم به قدم معتقدند، یعنی یک قدم ما برداریم و یک قدم هم طرف مقابل، اینکه ما به تمامی تعهدات خود عمل کنیم و طرف مقابل بی تحرک باشد به معنای باز شدن دروازه‌های دنیا نیست.

قزوین دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است، برنامه‌های خاص دکتر جلیلی برای استان قزوین چیست؟

قزوین یکی از استان‌هایی است که تعداد روستا و جمعیت روستایی قابل توجهی دارد و برنامه‌های متعددی در دولت سایه برای رونق روستاها دیده شده است، استفاده از تمام ظرفیت شهرک‌های صنعتی نیز مورد تاکید است که قزوین در هر دو موضوع شاخص است و از سوی دیگر نزدیکی قزوین به تهران موجب می‌شود تعاملات نخبگانی قزوین و تهران بیشتر ظهور و بروز داشته باشد.

اهم برنامه‌های اقتصادی دکتر جلیلی به خصوص در مورد کاهش تورم در کشور چیست؟

راه حل ارائه شده توسط دکتر جلیلی یک راهکار عملیاتی است که با ۸ سال مطالعه میدانی به دست آمده است. ایشان با حضور جز به جز بسیاری از زمینه‌ها و با اشرافیت کامل به موضوع می‌توانند برای حل مشکلات اقتصادی قدم بردارند و اینکه بگوییم با عدم ریاست ایشان این برنامه‌ها قابل انتقال به شخص دیگری است با ید گفت که جواب خیر است و چرایی را باید در همان موضوع اشراف نسبت به برنامه‌ها جست و جو کرد.

برنامه‌هایی نظیر طرح وان در جهت عدالت اجتماعی و مدیریت مصرف انرژی، جلوگیری از سوداگری مسکن توسط بانک‌ها و تبدیل آن به‌عنوان یک کالای مصرفی نه سرمایه‌ای با استفاده از نظرات نخبگان سراسر کشور، تعامل و آگاهی از برنامه‌های موفق سایر کشورها در برخورد با تورم (مراوده با بیش از ۱۰۰ کشور)، نگاه به داخل و رونق تبادلات خارجی از اهم برنامه‌های دکتر جلیلی در موضوع اقتصاد است.

این احتمال وجود دارد که آقای جلیلی به نفع نامزد دیگری رقابت را رها کنند؟

برنامه‌های دکتر جلیلی به‌گونه‌ای است که تحولات موردنظر به دست خود ایشان قابل اجرا است و به همین علت هم ایشان تا این لحظه برنامه‌ای برای کناره‌گیری ندارند، قانون و سند بالادستی خواهان تغییر و بهبود وضع کشور است ولی چگونگی این رویداد به برنامه‌های تحولی رئیس‌جمهور مربوط می‌شود، همان‌طور که مناظره برنامه ویژه آقای روحانی بود، همان‌طور که برنامه مسکن مهر توسط دولت آقای احمدی‌نژاد پیش رفت لذا برای خدمت به کشور آقای رئیسی در روند رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

همه ما می‌خواهیم که کشور هر چه سریع‌تر به قله‌های اقتدار برسد و همه آزادند که با مشارکت حداکثری با انتخاب فردی که فکر می‌کنند صلاحیت دارد در این موضوع حضور به هم رسانند، به نظر می‌رسد فضای رقابت بهترین فضا برای جذب حداکثری مردم پای صندوق رأی است و نباید با مصطلح کردن واژه‌هایی نظیر دو قطبی این شور را از جامعه گرفت، ما امیدواریم با کمترین بداخلاقی‌های انتخاباتی بهترین اتفاق برای کشور رقم بخورد.

به گزارش مهر ۲۸ خرداد روزی مهم برای تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور است. روزی که اثر آنها تا سال‌ها می‌تواند بر روی کشور باشد. زمان آن فرارسیده که با مطالعه دقیق برنامه‌های کاندیدا انتخابی دقیق داشته باشیم.

کد خبر 5234247

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید جلیلی قزوین انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی دکتر جلیلی دکتر جلیلی سیاست خارجی آقای جلیلی برنامه ها دولت سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرده گشایی از مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

 استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه اولویت‌ها و و برنامه‌های دولت سیزدهم که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: تاش برای تولید بیشتر با محوریت مشارکت عمومی می‌تواند نسخه شفابخش بیماری اقتصادی کشور مردم باشد.   اسماعیل زارعی کوشا گفت: در هر صحنه‌ای مردم حضور پیدا کردند اتفاقات خوبی رقم می خورد و امیدواریم در این عرصه تولید با ورود مردم شاهد گره‌گشایی از اقتصاد باشیم.   وی با بیان اینکه در دهه اخیر همواره شعارهای سال محوریت اقتصادی داشته است، یادآور شد: این نشان می‌دهد نقطه ضعف ما در اقتصاد است که می‌طلبد نقطه تمرکز ما نیز باشد.    استاندار کردستان تاکید کرد: در طول سالیان گذشته در کردستان در زمینه شاخص‌های اقتصاد وضعیت خوبی نداشتیم و باید جدیت داشته باشیم و از این فرصت شعار سال بهره‌مند شویم.   زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه مقرر شده جلسات تحقق شعار سال به صورت مستمر برگزار شود، اضافه کرد: مدیران پیشنهادهای خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند ضمن اینکه این برنامه‌ها از طریق رسانه‌ها در معرض بررسی نخبگان قرار گیرد و ایده‌های اساتید را جمع‌آوری کنیم و از بهترین راهکارها بهره بگیریم.   استاندار کردستان به سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: سومین استان پرمسافر کشور هستیم، اگرچه شرایط جوی باعث کاهش آمار مسافران در چند روز اول شده بود اما روند حضور گردشگران در استان صعودی است‌. مردم،‌ ولی نعمتان در دولت هستند حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در جلسه وبیناری اولویت‌ها و و برنامه‌های دولت سیزدهم که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسئولین باید مردم را اصل قرار دهند و در عمل آنان را ولی نعمتان بدانند. وی با بیان اینکه باید آستانه صبر را بالا ببریم، بیان کرد: انتقادات را باید شنید اما نباید خود را درگیر کنیم و فرصت را برای خدمتگزاری بدانیم. نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه مشارکت مردم دل خوش و علاقه میخواهد، گفت: تمام مسئولیت های ما به مردم بسته شده و نباید فرار کنیم. باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • مخبر: دولت توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی بکار گرفته است
  • گره گشایی از مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • گرده گشایی از مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • مسعود پزشکیان: مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند؛ با بخور و نمیر زندگی می‌کنند/ مردم مشکلات را فریاد می‌زنند و ما از دستاوردها می‌گوییم!
  • پزشکیان: مردم مشکلات را فریاد می زنند و ما از دستاوردها می گوییم!
  • مردم مشکلات را فریاد می‌زنند، ما از دستاوردها می‌گوییم!