Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جی پلاس از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این پیام آمده است:

هنرمند گرامی

سرکار خانم دکتر صحرا کریمی

مدیر محترم افغان فیلم

با تقدیم سلام

هنوز داغ از دست دادن دختران معصوم دانش آموز و شهروندان و دانشجویان بی‌دفاع در افغانستان بر دلهایمان نشسته بود که خبر هولناک دیگر تمام وجودمان را به درد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت دو تن از دختران هنرمند در حوزه سینما که با قوه خیال خود تلاش داشتند جهانی عاری از خشونت و مملو از امید و روشنایی رقم بزنند، قلب هر انسانی را می‌فِشُرد و دل هر موجودی را خونین می‌کند.

چه کلام و گفتاری تاب بیان این فاجعه را دارد؟ چه فریادی آنچنان بلند است که این درد را در عالم درافکند؟ تنها می‌توان به آغوش امن خداوند پناه برد و از او برای خانواده ایشان، همکاران تان در افغان فیلم و دوستان این دختران مظلوم و سایر جان‌باختگان این دو حادثه تروریستی طلب صبر کرد. کافی است نگاهی به چشمان درخشان این عزیزان انداخت تا عمق فاجعه را به چشم نظاره کرد. اما امید و شور و شعف زندگی در نسل جوان و هنرمند افغانستان نامیراست.

جنایت و کشتن، نشان استیصال جانیانی است که تاب مقابله با نور و امید و لبخند را ندارند و مسئولیت جامعه هنری سینمایی در قبال این جنایت‌ها فراتر از گذشته است.

بی شک این دو فرشته، امروز بر خوان کرم الهی میهمان‌اند. گوارا باد بر آنان این آرامش.

علیرضا تابش

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

۱۴۰۰/۳/۲۳

***

صحرا کریمی رئیس افغان فیلم امروز از شهادت فاطمه محمدی و طیبه موسوی دو کارمند جوان این مجموعه خبرداد و نوشت که جوان بودند و پر از امید به زندگی و‌ روی پروژه انیمیشن «افسانه های افغانستان» برای کودکان کار می کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 علیرضا تابش بنیاد سینمایی فارابی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 افغان فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)

 ایل بختیاری در اواخر دوران قاجار تاثیر بسیار زیادی بر وقایع و رویدادهای سیاسی ایران داشت. در این دوران سران این ایل به دلیل قراردادی که با شرکت‌های نفت خارجی در حفظ امنیت جاده‌ها و تاسیسات نفتی جنوب غرب کشور بسته بودند، از درآمدهای سرشار نفتی برخوردار شدند. این درآمدها به اضافۀ نفرات آماده به رزمی که آن‌ها در اختیار داشتند، از ایل بختیاری یک قدرت تاثیر گذار در سپهر سیاست ایران ساخته بود.

به گزارش فرادید، به همین جهت بود که ورود سران ایل بختیاری به میدان انقلاب مشروطه از رویدادهای موثر در پیروزی این جنبش به شمار می‌آید. پس از مشروطه برخی از سران این ایل مانند سردار اقبال و محمد تقی اسعد بختیاری (امیر جنگ) به نمایندگی مجلس رسیدند.

اما روی کار آمدن رضاخان اوضاع متفاوتی را برای سران ایل بختیاری پدید آورد. در سال 1312 جمعی از سران بختیاری از جمله سردار اقبال، امیر جنگ و جعفرقلی‌خان سردار بهادر به دستور رضاخان به زندان افتادند و برخی از آن‌ها در همانجا به دستور شاه به قتل رسیدند.

عکس‌هایی که در اینجا ملاحظه می‌کنید مربوط به اوایل دوران سلطنت پهلوی یعنی حدودا بین سال‌های 1302 تا 1316 است؛ در این عکس‌ها جمعی از دختران سران ایل بختیاری از جمله بی‌بی افسر اسعد (دختر محمدتقی خان امیر جنگ)، بی‌بی خاور اسفندیاری بختیاری (دختر سردار اقبال)، بی‌بی اختر اسعد (دختر محمد تقی خان امیر جنگ) و نازی خانم (دختر نجف‌قلی صمصام‌السلطنه) حضور دارند.

عکس‌های اول و دوم در محوطۀ کافه بلدیه تهران گرفته شده‌اند که از نخستین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌آمد و در محل کنونی تئاتر شهر واقع شده بود.

دومین عکس در منطقۀ درکۀ تهران گرفته شده است.

عکس آخر در یک باغ خصوصی در شمیران تهران ثبت شده است.

    کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • فیلم‌ های سینمایی آخر هفته تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز جمعه ۳۱ فروردین
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • سردار قاآنی شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)