Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای خروج استان اردبیل از بن‌بست باید خط ریلی تبریز- اردبیل- شیروان- باکو راه‌اندازی شده تا حوزه اقتصادی و تجاری در این منطقه تقویت شود.

عبدالناصر همتی در مصاحبه تلویزیونی و رادیویی با شبکه سبلان و اهالی استان اردبیل اظهار کرد: پنج روز به یوم انتخابات سرنوشت‌ساز 28 خرداد باقی است که امیدواریم اکثریت مردم ایران و استان اردبیل پای صندوق‌های رأی حاضر شده و به دور از قهر و اعتراض آرای مقبول خود را به صندوق‌ها ریخته و در سرنوشت چهار ساله دخیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهالی استان اردبیل احداث و راه‌اندازی پالایشگاه نفت و همچنین راه‌اندازی خط ریلی تبریز- اردبیل- شیروان- باکو را قول داد و تصریح کرد: بنده با خصوصی‌سازی توأم با پایمال شدن حق و حقوق مردم مخالفم و قطعا کشت و صنعت مغان را با مدیریتی توانمند در جهت اقتصادی کردن استان اردبیل فعال کرده و همه بخش‌های آن را احیا می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضرورت احداث بیمارستان فوق تخصصی در اردبیل را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب گردشگری و جذب توریسم خارجی است، قطعا احداث این بیمارستان فوق تخصصی می‌تواند مرکز گردشگری سلامت را در اردبیل قدرتمند و توانمند کند.

همتی استان اردبیل را مرکز تولید گوشت با کیفیت توصیف کرد و افزود: در این استان نیازمند راه‌اندازی صنایع لبنی و پروتئینی بسیار متعدد هستیم تا زنجیره تولید شکل گرفته و اقتصاد مردم توانمند شود.

وی به مرزی بودن استان اردبیل و ضرورت توسعه صادرات و همچنین ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب را برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی یادآور شد و خاطر نشان کرد: به دور از سیاست‌زدگی باید اقتصاد استان‌ها مورد حمایت قرار گیرد که در استان اردبیل نیز با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی، صنعتی و گردشگری مسیر برای توسعه همه‌جانبه فراهم و مهیاست.

همتی با بیان اینکه بخش اقتصاد باید در صدر توجه قرار گیرد، اضافه کرد: برای چهار سال آینده امیدواریم مردم کاندیدایی را برگزینند که دیدگاه اقتصادی داشته باشد تا بعد از گذشت سال‌ها سیاست‌زدگی کشور را در مسیر حل مشکلات با نگاه درست و واقع‌بینانه حرکت بدهد.

وی احداث کریدور شمال، جنوب و همچنین اتصال کشورمان را به شاهراه صادراتی و واردات از کشورهای همسایه ضروری خواند و بیان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت بی‌نظیر کشاورزی است که در تقویت اقتصاد روستاییان، خرید محصولات کشاورزی باید به شکل تضمینی اتفاق بیفتد چرا که بالاتر از قیمت تضمینی ما به خرید تضمینی محصولات و توزیع مناسب نهاده‌های کشاورزی نیازمندیم.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بخش عظیمی از سود محصولات کشاورزی به ویژه در بخش تولید میوه به جیب دلالان می‌رود که ضروری است اقتصاد دلالی را برای همیشه ریشه‌کن کرده و به نفع کشاورز و روستایی فروش محصولات و همچنین ارزش افزوده آن را نصیب فعالان این بخش بکنیم.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم سعی خواهیم کرد تا برای مردم فضای آزاد همراه با رفاه و آسایش را فراهم کنیم تا جوانان بدون دغدغه و نگرانی بتوانند زندگی آبرومندی را داشته باشند.

همتی زنان و دختران ایران اسلامی را نیازمند هویت مستقل و شخصیتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: ما در کشور به آزادی مشروع همراه با بیان مسائل و مشکلات به صورت شفاف و روشن نیازمندیم.

وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین مشکل کشور سیاست‌زدگی و سایه‌ انداختن سیاست بر عرصه اقتصاد است که مانع از به ثمر نشستن پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان‌ها شده است.

همتی خاطر نشان کرد: باید نگرش اقتصادی در بین مسئولان ارتقا یافته و به دور از سیاست‌زدگی اقتصاد کشور را به نحوی طراحی کنیم تا بهبود معیشت و رفاه مردم اتفاق بیفتد.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که به وعده‌های خود به درستی عمل کرده و مردم را از نظر اقتصادی از فقر نجات داده و از نظر اجتماعی و سیاسی نیز محدودیت‌های موجود برداشته شود.

وی بیان کرد: در 40 سال گذشته بنده در مسئولیت‌های مختلف به مشکلات این کشور و عرصه بین‌المللی اشرافیت کامل دارم و بر این باورم ریل‌گذاری در چهار سال آینده می‌تواند اصلاح درست جامعه را به همراه داشته باشد.

همتی ادامه داد: من رئیس جمهور چهار ساله خواهم بود و قطعا اصلاحات اقتصادی را از همان روز نخست آغاز خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم تا بیش از این مردم از لحاظ اقتصادی و تأمین نیازمندی‌ها در مضیقه و مشکلات جدی قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استان‌ها نیز به تناسب پایتخت مشکلات و نارسایی‌ها بسیار زیاد و متنوع است که ضروری است به تناسب شرایط هر استان و موقعیت جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بکوشیم تا کلکسیونی از مشکلات را که با نگاه متمرکز در پایتخت شکل گرفته، حل و فصل کنیم.

همتی تصریح کرد: باید تصمیمات اقتصادی را حاکم بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی کرده و در همه استان‌ها با یک بینش درست به تناسب ظرفیت‌های موجود و استفاده از نظرات نخبگان تصمیم‌گیری‌های صحیح را انجام داد.

وی گفت: بنده قول می‌دهم هر سه ماه جلساتی را با نخبگان و فرهیختگان استان‌ها انجام دهم تا روند توسعه استان‌ها به تناسب ظرفیت‌هایی که در آنها وجود دارد، به پیش رفته و معایب احتمالی نیز برطرف شود.

همتی افزود: معنایی ندارد که ما ظرفیت استان‌ها به ویژه نیروی انسانی آن را کنار بگذاریم و نگاه متمرکز و از بالا به پایین داشته باشیم بلکه بهتر است در جهت کارآمدی نظام اقتصادی تصمیم‌گیری‌های درست و صحیحی را انجام دهیم تا مشکلات و نارسایی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در 10 سال گذشته ما تنها پنج درصد رشد اقتصادی در کشور داشتیم در حالی که این میزان رشد اقتصادی قابل قبول نیست و در جهت حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم تلاش خواهم کرد تا توزیع یارانه‌ها را هدفمند کرده و دهک‌های پایین بیشترین منابع را از این مسیر دریافت کنند.

وی اصلاح فرآیند توزیع یارانه‌ها و هدفمندسازی صحیح در این زمینه را در کنار افزایش دستمزدها و حقوق‌ها یادآور شد و اضافه کرد: باید هزینه خانوارها را در خرید و فروش کاهش داده و با اعطای کارت اعتباری خرید به توانمندسازی اقتصادی مردم کمک کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري عبدالناصر همتی راه آهن اردبیل سیزدهمین دوره استان اردبیل ریاست جمهوری سیاست زدگی راه اندازی چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو هشتاد و چهار ساله شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • رادیو هشتاد و چهار ساله شد
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول