Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم درخصوص ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و اداره حفاظت محیط زیست برای تحقق اهداف زیست محیطی توضیح داد.

حامد حجتی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد:  تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگی و هنری، ادبی و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اداره کل محیط زیست قم امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت آموزش مسائل زیست محیطی در میان کودکان، افزود: اصلاح سبک زندگی در جهت حفاظت از محیط زیست، می‌تواند با فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی برای سنین پایین‌تر محقق شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با تاکید بر ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های هر دو دستگاه برای رسیدن به اهداف زیست محیطی تصریح کرد: باید در این زمینه برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر برای نجات طبیعت و محیط زیست نقش آفرینی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در جلسه امضای تفاهم نامه مذکور، محیط زیست را از اولویت‌های امروز همه کشورها معرفی کرد و توضیح داد: با بروز و ظهور چالش‌ها و بحران‌های متعدد زیست محیطی در سطح جهان، انسان‌ها نتیجه غفلت و فعالیت‌های مخرب خود در برابر طبیعت را به چشم دیده اند.

سید رضا موسوی مشکینی بر ضرورت حفاظت و پاسداری از طبیعت و محیط زیست از سوی همه مردم و مسؤولان تأکید کرد و افزود: امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و دولت‌ها و مردم باید وظایف خود در برابر طبیعت و محیط زیست را به خوبی بدانند و به آن عمل کنند.

وی با توضیح اینکه محیط زیست یک علم میان رشته‌ای است و حفاظت از آن نیازمند فعالیت‌های گوناگون علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: بی‌تردید آموزش و فرهنگ سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است و برای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به قدمت، مقبولیت و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اهمیت فعالیت‌های زیست محیطی در این مجموعه را بسیار مهم دانست و توضیح داد: امید است با برنامه ریزی مناسب و اقدامات مؤثر آموزشی و فرهنگی زیست محیطی در میان کودکان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی در سطح جامعه داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حفاظت محیط زیست زیست محیطی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صاحبعلی اصغری در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در مدارس شهرستان بیله‌سوار گفت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدأ باید از خانه آغاز شود تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.
وی تصریح کرد: استفاده‌نکردن از پلاستیک یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست‌محیطی است که همه باید در این حرکت بزرگ سهیم باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زنگ زمین پاک در مدارس بیله سوار

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان