Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@21:49:52 GMT

علت مخالفت دولت با افزایش سود کشاورزان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۸۴۰

علی‌اکبر علیزاده برمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان برداشت و خرید تضمینی گندم، گفت: در سال زراعی جاری با خشکسالی و میزان بارش کم مواجه شدیم و این موضوع باعث شد تا مزارع دیم گندم در مقایسه با سال گذشته محصول کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت با لج بازی حاضر نشد نرخ واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت کند، گفت: بر اساس برآورد و آنالیزهای صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم گندم ۶ هزار تومان است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت با لج بازی حاضر نشد نرخ واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت کند، ادامه داد: اگر دولت قیمت واقعی گندم را به کشاورزان پرداخت می‌کرد میزان تحویل این محصول استراتژیک به سیلوهای دولتی نیز افزایش پیدا می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس برآورد و آنالیزهای صورت گرفته قیمت هر کیلوگرم گندم 6 هزار تومان است، عنوان کرد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس، دولت فقط  هزار تومان به نرخ 4 هزار تومانی گندم اضافه کرد. نرخ فعلی گندم با هزینه‌های تولید آن برای کشاورزان همخوانی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: پایین بودن نرخ گندم باعث می‌شود تا دلالان با پرداخت رقم بالاتر و به صورت نقدی این محصول استراتژیک را از کشاورزان خریداری و در انبارهای خود دپو کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه دولت اگر قیمت گندم را به میزان واقعی تعیین می‌کرد شاهد افزایش حجم گندم تحویلی به سیلوهای دولتی می‌شدیم، ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال جاری با توجه به عوامل موثر مانند تعیین قیمت و میزان برداشت به واردات گندم نیاز پیدا می‌کنیم، میزان واردات گندم باید توسط کارشناسان تعیین شود.

تحریریه/

برچسب ها: کشاورزی ، سود ، علیزاده لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OQD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کشاورزی سود علیزاده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند