Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-23@20:50:39 GMT

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به‌طور رسمی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۱۹۱

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به‌طور رسمی گشایش یافت

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که با حمایت وزارت نفت و با هدف توسعه فناوری‌ها و گسترش همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط با این صنعت ایجاد شده است، به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت صبح امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) با حضور وزیر نفت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و جمعی از مدیران ارشد نفت و فعالان حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در محل سابق استقرار پژوهشگاه صنعت نفت (منطقه باقرشهر، جنب پالایشگاه تهران) ایجاد شده، نهادی دولتی و غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فناوری‌های مرتبط با این صنعت در میان دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار و تسهیل فرآیندهای زایشی شرکت‌های متکی بر نوآوری از طریق کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری فعالیت می‌کند.

این پارک، مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که با فعالیت در حوزه ارتقا و تعمیق فناوری، توسعه بازار، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی می‌کوشد فضایی کیفی برای استقرار و هم‌افزایی حرفه‌ای بین شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، مراکز فناوری شرکت‌های پیشرو، نمایندگان تخصصی نهادهای پژوهشی و فناوری دانشگاهی و غیردانشگاهی، مراکز رشد و شتابدهی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، کارگزاران نوآوری باز و مشاوران خبره صنعتی (منتورها) ایجاد کند و مکمل ظرفیت‌های موجود در زیرساخت علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز باشد.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری این حوزه با شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک و دیگر  پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری فعال در کشور خواهد بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: صنعت نفت فناوری مرکز نوآوری وزارت نفت پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و کارآفرینی را از ارکان اصلی جامعه فناور کشور دانست که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان، برطرف‌کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.
سجاد محمدعلی نژاد گفت: انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری و ارائه خدمات - به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا - به تمامی کنش‌گران در زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.
وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.
معاون وزارت علوم تأکید کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تأمین بخشی از نیاز‌های زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید