Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@20:58:28 GMT

بیت کوین جهش کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۶۴۳

بیت کوین جهش کرد

قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به دنبال اظهارات جدید ایلان ماسک، مالک تسلا، با جهش بزرگی روبرو شد. ناطقان: به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به دنبال اظهارات جدید ایلان ماسک، مالک تسلا، با جهش بزرگی روبرو شد.


ایلان ماسک گفت: هر وقت ماینرهای بیت‌کوین تضمین کنند که بیش از ۵۰ درصد انرژی آنها از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تأمین می‌شود، شرکت تسلا دوباره پذیرش بیت‌کوین را از سر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک این نحوه استفاده از انرژی را گرایشات مثبت آینده‌نگر دانست.

قیمت هر بیت‌کوین پس از این اظهارات رشد کرد و تا ساعت ۷:۱۰ به وقت تهران به جهش ۸.۸۲ درصدی رسید و تا ۳۸٫۹۳۹.۹۲ دلار بالا رفت.

بیت‌کوین ۹ درصد جهش کرد

قیمت دیگر ارزهای مجازی هم بالا رفتند.  اتروم تا این لحظه ۳.۲۶ درصد و ریپل ۴.۶۲ درصد جهش کردند.

شرکت تسلا در ماه می اعلام کرد به علت نگرانی از مصرف بالای انرژی بیت‌کوین و آلایندگی بالای حاصل از آن دیگر این ارز دیجیتال را نخواهد پذیرفت.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: بیت کوین ، ناطقان ، ارز ، دیجیتال ، تسلا ، جهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیت کوین ناطقان ارز دیجیتال تسلا جهش بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین

دو سال پس از آنکه بیت کوین پا  به عرصه گذاشت، ظرفیت‌های بلاکچین و محدودیت‌های بیت‌کوین باعث شد شبکه‌های بلاکچینی با قابلیت‌های جدیدتر و کوین‌های خود وارد میدان شوند. حالا بیش از پنج هزار آلت‌کوین وجود دارند که کاربران بازار کریپتوکارنسی با خرید و فروش آنها سعی می‌کنند سهم خود را از سودهای این بازار پرهیجان ببرند. البته که کاربردهای شبکه‌های مختلف بلاکچین‌ به کار فناوری‌های نوین آمده تا از این صنعت نوظهور در کسب‌و‌کارها و صنایع مختلف استفاده شود.

آلت کوین (AltcCoin) در واقع ترکیبی از دو کلمه Alternative (جایگزین) و Coin (سکه) است و به تمام ارزهای دیجیتال و توکن‌ها به غیر از بیت کوین گفته می‌شود. آلت‌کوین‌ها متعلق به بلاکچین‌هایی هستند که برای آنها طراحی شده‌اند. بسیاری از آنها در بلاکچین‌های مربوطه برای انجام کاری استفاده می‌شوند؛ مانند اتر که در شبکه اتریوم برای پرداخت هزینه تراکنش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیم کوین (NAME COIN) نخستین آلت‌کوینی بود که 13 سال پیش در چنین روزی یعنی هجدهم آوریل 2011 ایجاد شد، اما پس از مدتی به محاق رفت. هدف نیم کوین ایجاد سرویس نام دامنه (DNS) مبتنی بر بلاکچین بود. نیم‌کوین نشان داد که فناوری بلاکچین توانایی رسیدگی به موارد مختلف فراتر از سیستم‌های اقتصادی را دارد.

اما پس از نیم کوین، ارزهای دیجیتال دیگری پا به عرصه گذاشتند که همچنان جزو رمزارزهای قوی این بازار هستند. لایت کوین یکی از این ارزهای دیجیتال بود در همان سال 2011 خلق شد و ورزن سبک‌تر یا لایت بیت کوین بود و به همین دلیل فاندرهای آن نام لایت کوین را روی آن گذاشتند. پردازش ها در شبکه لایت‌کوین با پیچیدگی کمتر و سرعت بیشتری انجام می شوند و باعث کاربردپذیری بیشتر آن در پرداخت‌های بین‌المللی می‌شود. این رمزارز همچنان از ارزهای دیجیتال محبوب بازار محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز در بیشتر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال داخلی و خارجی از جمله نوبیتکس لیست شده است.

 

کاربردهای آلت‌کوین‌های مختلف

گرچه بیش از پنج هزار آلت کوین وجود دارد، اما بسیاری از آنها بدون کاربرد و پشتوانه هستند و ارزش ذاتی ندارند، به همین دلیل برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید دقت کنید که در آلت‌کوین‌های دارای پشتوانه و ارزش سرمایه‌گذاری شود.

در سال‌های گذشته ایده‌های بسیار زیادی برای توسعه پروژه‌ها و رمزارزهای جدید شکل گرفته که بسیاری از آنها به دنبال بهبود باگ‌های بیت کوین بوده‌اند و برخی نیز اهدافی متفاوت داشته‌اند. توسعه قراردادهای هوشمند، توسعه هوش مصنوعی، توسعه صنعت بازی، ارائه ناشناسی بهتر مانند پروژه‌های دش و مونرو و... اهداف بسیاری از پروژه‌هایی بوده که در سال‌های گذشته توسعه داده شده‌اند و کوین‌های جدیدی را وارد بازار رمزارزها کرده‌اند.

بازی آلت‌کوین‌ها مدت‌هاست که شروع شده و شاید در سال‌های آینده وارد دوره جدیدی شوند که نقش بیت‌کوین را بر بازار کاهش دهند؛ دامیننس یا تسلط بیت‌کوین بر بازار رمزارزها که روزی 100 درصد بود، حالا نزدیک به 55 درصد است. البته این دامیننش در دوره‌های مختلف متغیر بوده و با شروع آلت‌سیزن، تسلط آلت‌کوین‌ها به بالای 60 درصد نیز رسیده است.

 

سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌های معتبر

یکی از نکات مهم در ورود به این بازار پرهیجان، انتخاب ارزهای دیجیتال ارزشمند و دارای پشتوانه برای سرمایه‌گذاری است. نوبیتکس به‌عنوان معتبرترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران برای لیست کردن انواع آلت‌کوین‌ها حساسیت‌های ویژه‌ای دارد تا از افتادن کاربران در دام کوین‌ها و توکن‌های بدون پشتوانه که با پامپ و دامپ‌های فیک، دارایی کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد، جلوگیری کند.

در حال حاضر نزدیک به صد رمزارز در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس قابل خرید و فروش هستند. عبور کوین از فضای هیجانی، لیست شدن در بازارهای معتبر جهانی، غیرمتمرکزتر و بالا بودن تعداد هولدرهای کوین، مارکت کپ، توکنومیکس یا اقتصاد و پشتوانه کوین، کاربرد و خلق ارزش کوین در فضای بلاکچین و کامیونیتی قوی کوین، ملاک‌هایی هستند که نوبیتکس در لیست کردن کوین‌ها در بازار این پلتفرم مد نظر قرار می‌دهد و از لیست کردن کوین‌هایی که استاندارد‌های لازم را ندارند و ریسک زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کنند، خودداری می‌کند.

مشهورترین آلت‌کوین، اتریوم (ETH) یا همان اتر است که در رتبه دوم کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد و بیشترین سلطه را بعد از بیت کوین در بازار رمزارزها دارد. بعد از آن تتر به‌عنوان مهمترین استیبل‌کوین قرار گرفته و بایننس‌کوین، سولانا، یو اس دی کوین، ریپل، دوج کوین، تون کوین، کاردانو، شیبا، آوالانچ، ترون و پولکادات در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته اینکه قرار گرفتن اتر در رتبه دوم بی‌دلیل نیست. اتریوم بستری برای بیشتر پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین مانند پلتفرم‌های وام‌دهی و قرض‌دهی یا Lending، قراردادهای هوشمند، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، وام‌های فلش، ییلد فارمینگ (Yield Farming) و... است. اتریوم برای توکن‌سازی از دارایی‌های واقعی، ذخیره‌سازی امن اطلاعات، ذخیره‌سازی سوابق و... هم به کار می‌رود. فعالیت‌های مربوط به قراردادها، پرداخت و امور بیمه‌ای، اوراق قرضه و برخی امور مالی از جمله موارد استفاده از اتریوم در حوزه بانکی است.

برای خرید بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و برخی از آلت‌کوین‌های دارای پشتوانه قوی می‌توانید به نوبیتکس، به‌عنوان اولین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران مراجعه کنید.

 

دیگر خبرها

  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟