Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه نشست سران گروه ۷ گفت: مسکو طی سال‌های اخیر باثبات و قابل پیش‌بینی بودن خود را نشان داده، در حالی‌که چنین چیزی را درباره کشورهای گروه ۷ نمی‌توان تأیید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر بیانیه مشترک رهبران کشورهای عضو گروه 7 درباره این کشور، تأکید کرد که قابل پیش‌بینی بودن و ثبات روسیه طی سال‌های اخیر مورد تأیید قرار گرفته و این مسئله‌ای است که در خصوص اقدامات کشورهای گروه 7 نمی‌توان گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از بیانیه مشترک نشست سران گروه 7، روسیه به "برخوردهای بی‌ثبات کننده" متهم شده و یادآوری شده که کشورهای این گروه سعی دارند روابطی "باثبات و قابل پیش‌بینی" با مسکو برقرار کنند.

زاخارووا با یادآوری اینکه در موضع گیری رهبران گروه 7 یک جنبه جالب توجه وجود دارد و آن اینکه آنها پیش از این می‌گفتند که روسیه باید دارای رفتاری باثبات و قابل پیش‌بینی داشته باشد و اکنون این وظیفه دوطرفه و درباره روابط مشترک بیان شده، افزود: «ما باثبات بودن و قابل پیش‌بینی بودن خود را طی سال‌های گذشته نشان داده‌ایم، در حالی‌که چنین چیزی را درباره اقدامات کشورهای گروه 7 نمی‌توان گفت و اکنون آنها هستند که باید این مسئله را در خصوص برخوردهای خود ثابت کنند.»  

روز گذشته همچنین مشخص شد که "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران گروه 7 درباره اقدامات روسیه و چین که به عقیده آنها بی‌ثبات کننده است، گفتگو کردند.

مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا در تمامی جهت گیری‌ها با کشورهای غربی همکاری کنند، البته به این شرط که این روابط بر اساس اصل برابری، احترام متقابل و مطابق با منافع مشترک باشد.

مدویدیف: روابط روسیه و کشورهای غربی به حد فاجعه‌آمیزی تیره شده استلاوروف: زیاده‌خواهی خودخواهانه کشورهای غربی غیرقابل قبول استروسیه در روابط با کشورهای غربی با قاطعیت از منافع خود دفاع می‌کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه قابل پیش بینی بودن قابل پیش بینی کشورهای غربی طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه

رئیس جمهوری لهستان در اظهاراتی مدعی شد که روسیه ممکن است پس از شکست اوکراین به دیگر کشورهای اروپایی و حتی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی حمله کند.

به گزارش مشرق، «آندژی دودا» در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که اگر روسیه بتواند اوکراین را شکست دهد، به احتمال زیاد علیه سایر کشورهای اروپایی و حتی اعضای ائتلاف نظامی ناتو اقدام خواهد کرد.

پیش‌بینی این مقام اروپایی یک روز پس از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که به سرعت برای انتقال تسلیحات و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد.

ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از این بارها هشدار داده بود که در صورت نرسیدن کمک های خارجی، کشورش ممکن است در جنگ با روسیه شکست بخورد.

رئیس‌جمهوری لهستان در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: این استعمارطلبی سیری‌ناپذیر روسیه است. وی سپس بر ابراز اطمینان از توان اوکراین برای دفاع از خود تاکید کرد.

درحالیکه ائتلاف ناتو صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی هر یک از اعضا را برای هزینه های دفاعی تعیین کرده، دودا گفت که این میزان باید به سه درصد افزایش یابد.

این مقام اروپایی در ادامه اضافه کرد: «راه دیگری وجود ندارد. هزینه های دفاعی باید افزایش یابد. درست همانگونه که در دوران جنگ سرد رخ داد. این راهی برای حفظ صلح در اروپا و توقف استعمارطلبی روسیه است».

دودا سپس خاطرنشان کرد: «لهستان بیش از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می کند و بیشتر آن صرف خرید تسلیحات ساخت آمریکا مانند سامانه موشکی پاتریوت می شود. وی همچنین افزود: خلبانان نیروی هوایی لهستان در آمریکا در حال یادگیری نحوه پرواز با جنگنده های اف-۳۵ هستند که به تازگی خریداری شده اند».

پیش از این نیز ژنرال کارستن بروئر از مقامات ارشد نظامی آلمان در سفر به لهستان ادعا کرده بود که ممکن است روسیه طی سال‌های آینده به یک کشور عضو ناتو حمله کند.

وی در این زمینه مدعی شد: روسیه پس از بازسازی نیروهای خود پس از جنگ اوکراین، می‌تواند در پنج تا هشت سال آینده آماده حمله نظامی به یکی از کشورهای عضو ناتو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس