Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@20:53:54 GMT

پیک پنجم کرونا در این استان‌ها شروع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۸۷۳

پیک پنجم کرونا در این استان‌ها شروع شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا محبوب فر، کارشناس حوزه سلامت و عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران، اظهار کرد: در حال حاضر در شرق و جنوب کشور به ویژه استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان و کرمانشاه، پیک پنجم بیماری کرونا آغاز شده است.

محبوب فر ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا در این استان‌ها اوج گرفته و وضعیت نگران کننده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش آمار از بروز پیک پنجم خبر می‌دهد.

او گفت: در مورد سویه دلتا در حال حاضر در استان‌هایی مثل اصفهان و قم مواردی از ویروس کرونا که ناشی از جهش سویه آلفا و بتا هست را به صورت تک گیر داریم.

این کارشناس حوزه سلامت گفت: ویروس دلتا که در هند شایع شد، مرگ و میر و شیوع بالایی دارد. ویروس بتا نیز ابتدا در ترکیه شایع شد و مثل ویروس دلتا، واگیری بالایی داشت.

محبوب فر بیان کرد: دلیل اینکه در حال حاضر استان‌های جنوبی و شرقی در وضع قرمز به سر می‌برند این است که در کشور ما تا کنون قرنطینه، بیماریابی و تعطیلی فعال، اجرا نشده است.

او تصریح کرد: در چنین شرایطی که با ویروس‌های جهش یافته مواجه شده ایم، صحبت در مورد اینکه شهرهای کشور در وضع زرد و نارنجی هستند و فقط شهرهای جنوبی و شرقی در وضعیت قرمز به سر می‌برند، یک حرف بیهوده و باطل است زیرا این ویروس می‌تواند در حال چرخش و گردش باشد و کوچکترین بی احتیاطی، منجر می‌شود که طوفان پیک پنجم کل کشور را در بر بگیرد.

محبوب فر گفت: با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، شاهد افزایش تجمع در ستادهای انتخاباتی هستیم. متاسفانه برخی افراد بی‌خیال کرونا شده اند و در فضاهایی که برای سخنرانی کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری، در نظر گرفته شده است، بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حتی بدون ماسک، حاضر می‌شوند.

این عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران افزود: برخی افراد معتقدند، کرونا تمام شده است و دیگر وضعیت خطرناک نیست. این در حالی است که وضعیت کاملا برعکس است و شرایط کشور بسیار ناپایدار و شکننده است و کوچک‌ترین بی احتیاطی و سهل انگاری می‌تواند کشور را وارد پیک های متعدد کند.

او گفت: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در شرایطی است که فقط یک درصد از جمعیت کشور واکسینه شده اند و همین افراد هم فقط دُز اول را دریافت کرده اند. تاخیر در روند واکسیناسیون می‌تواند مشکل ساز باشد و این تصور که مشکلی ایجاد نمی‌کند، تصور باطلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس حال حاضر پیک پنجم محبوب فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسکواش استان همدان رتبه پنجم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • تحلیل سهرابیان از وضعیت قایقرانان در گزینشی المپیک/کار سختی داریم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • ایران طلسم شکست‌ناپذیری استراتژیک اسرائیل را شکست