Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@18:32:19 GMT

چرا حباب قیمت سکه کاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۸۷۹

چرا حباب قیمت سکه کاهش یافت؟

محمد کشتی آرای؛ نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص وضعیت موجود صنف و سکه طلا و تاثیر انتخابات در این بازار با بیان اینکه نفس انتخابات در کاهش قیمت طلا تاثیری ندارد افزود: تحولات بازار به گونه ایست که قیمت جهانی طلا از ثبات نسبی برخوردار است و قیمت ارز نیز تحت تاثیر مذاکرات وین بوده و تغییرات زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم قیمت ها را  طی 4 ماه گذشته به طور متوسط بررسی کنیم مشاهده میکنیم که قیمت طلا و سکه و ارز در یک محدوده مشخصی در حال نوسان است.

کاهش داد و ستدها حباب قیمت سکه را کاهش داد

وی با اشاره به اینکه اگر در روزهای آینده قیمت طلا و سکه افزایش باشد به دلیل بالا رفتن قیمت انس جهانی خواهد بود افزود: در ایام انتخابات و به ویژه در روزهای پایانی بازار سکه و طلا با رکود همراه میشود، دلیل این رکود نیزعدم داد و ستد است و مردم منتظر هستند تا نتیجه انتخابات مشخص شود پس موضوع کاهش داد و ستد سبب کاهش حباب قیمت سکه بوده است.

کشتی آرای تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته کرونا کل اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده طبیعتا کشور ما نیز بی تاثیر از این موضوع نبوده است. در ایام کرونا محدودیت های زیادی هم اعمال شد و به دلیل عدم برگزاری مراسمات عروسی، جشن ها و مناسبت ها مصرف زیورآلات نیز به شدت کاهش یافت و این کاهش مصرف سبب کاهش تولید و رکود در این صنف شده است.

افزایش قیمت ارز عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه است

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که دلایل و عوامل موجود در افزایش قیمت سکه از 1 میلیون به 10 میلیون تومان طی 3 سال اخیر افزود: عمده ترین تاثیر را در نرخ سکه، قیمت ارز دارد. قیمت طلا و سکه از حاصلضرب قیمت جهانی و قیمت ارز بدست می آید یعنی طرف اصلی معادله؛ قیمت ارز است. زمانی که قیمت دلار از 3 هزار تومان به 14 هزار تومان و حتی به 30 هزار تومان میرسد همانطور که قیمت ارز عامل افزایش بسیاری از کالاهاست طبیعتا افزایش قیمت ارز عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه است.

وی گفت: مدیریت ضعیف بانک مرکزی سبب شده تا قیمت ارز به این وضعیت دچار شود البته یکی از مسائلی که نرخ ارز را با افزایش قیمت همراه کرده است کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

کشتی آرای عنوان کرد: در حال رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی برای راه اندازی سامانه معاملات سکه و طلا هستیم، این سامانه طراحی شده، از نظر کارایی و هدف شبیه به سامانه سنا است که به صورت کشوری است و این سامانه در اختیار ارگان‌های نظارتی قرار دارد.

صفورا طالب زاده کد خبر: 1099310 برچسب‌ها سکه وطلا حباب قیمت سکه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سکه وطلا حباب قیمت سکه قیمت طلا و سکه حباب قیمت سکه افزایش قیمت قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد