Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران از اخذ تمهیدات برای حل مشکل قطعی برق در روز انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسنی بندپی صبح امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص وضعیت قطع برق در تهران گفت: تاکنون سه جلسه با دستگاه‌های مختلف درباره لزوم کاهش مصرف برق در تهران برگزار کردیم و به کلیه دستگاه‌ها تکلیف کردیم که مصرف برق‌شان را تا ۵۰ درصد در صورت امکان کاهش دهند به خصوص در ساعت پیک مصرف که ساعت ۱۲ تا ۱۴ الی ۱۵ است توصیه کردیم که ژنراتور یا مولد برق اضطراری استفاده کنند و از شبکه برق سراسری استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که وضعیت مصرف برق دستگاه‌های مختلف را رصد کرده و یک روز در میان به اداره برق استان گزارش داده می‌شود، اظهار کرد: ۳۳ درصد از دستگاه‌ها تکالیف را رعایت کرده و حدود ۲۳ درصد تا حدودا ۵۰ درصد تکالیف کاهش مصرف برق را رعایت کرده‌اند، اما آنچه که مهم است این است که در مرحله اول به دستگاه‌های متخلف تذکر داده و پس از آن اگر به اخطار‌ها توجه نکنند برق‌شان قطع خواهد شد.

بندپی با بیان این‌که مشوق‌هایی برای کشاورزان در نظر گرفتیم به گونه‌ای که اگر آبیاری را به بعد از ساعت پیک مصرف برق موکول کنند آبونمان آن‌ها قابل بخشش خواهد بود، تصریح کرد: در خصوص تامین برق روز انتخابات نیز تمهیداتی اندیشیده شده است به گونه‌ای که برهمین اساس همه شعب اخذ رای در استان تهران باید علاوه بر این‌که برق داشته باشند و قطع نشود، تلفن و اینترنت آن‌ها نیز باید دایر باشد و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله اداره برق انجام شده است تا در روز انتخابات مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

استاندار تهران در خصوص سرانجام مسکن مهر در استان تهران با تاکید بر این‌که دو مسکن بسیار بزرگ در استان تهران داریم، گفت: مسکن مهر پردیس با ۷۵ هزار واحد و پرند با حدود ۸۵ هزار واحد جزو بزرگترین پروژه‌های مسکن مهر هستند، اما با بالا رفتن اقلام، پیمانکاران دچار ضرر و زیان شده‌اند که پیشنهاداتی در شورای مسکن تهران مطرح شد و مصوب کردیم که شرکت‌های شهر‌های جدید از محل منابع خود به پیمانکاران پرداخت‌هایی داشته باشند تا این شرکت‌ها ضرر و زیان نداشته باشند و از سویی دیگر متقاضیان مسکن مهر پول بیشتری پرداخت نکنند.

وی با بیان این‌که به ما قول داده شده است که تا شهریورماه ۱۴۰۰ مسکن مهر‌ها تحویل داده شود، تصریح کرد: در پرند با قاطعیت گفتند که تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ واحد‌ها را تحویل می‌دهند، اما در مورد پردیس ممکن است واحد‌هایی باقی بماند.

بندپی در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران با بیان این‌که متهم درجه یک آلودگی هوا وسایل نقلیه هستند، اظهار کرد: البته آلودگی هوا و ترافیک مشکل همه کلانشهر‌ها هست که سعی کردند با توسعه حمل و نقل عمومی این مشکل را حل کنند.

استاندار تهران با بیان این‌که با توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط انبوه‌بر مترو می‌توان ترافیک و الودگی هوا را حل کرد، گفت: البته در این مدتی که کرونا در کشور وجود دارد درآمد شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران کاهش یافته و به تبع آن در پیشبرد اهداف‌شان دچار مشکل شده‌اند هرچند که شهرداری تهران با وجود مشکلات مختلف توانسته در این مدت ۳۰۰ اتوبوس نوسازی کرده و در مترو نیز ایستگاه‌های مختلفی افتتاح شده است و دولت نیز سعی کرده در قالب اوراق مشارکت و فاینانس به شهرداری‌ها کمک کند، اما از آنجایی که ثابت شده بین آلودگی هوا و تولد نوزادان اوتیسم و سقط جنین‌ها ارتباط وجود دارد باید نگاه ملی به حل آلودگی هوای کلانشهر‌ها از جمله تهران داشت.

وی با بیان این‌که آلودگی خودرو‌های دیزلی بیشتر از خودرو‌های بنزینی است و از سویی دیگر ۱۱ درصد آلودگی هوا مربوط به موتورسیکلت‌ها است، گفت: با این حال نمی‌توانیم به موتور‌ها بگوییم کار نکنند و باید با نگاه ملی دولت و مجلس شورای اسلامی این مشکلات را حل کنیم.

بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که در سال ۱۳۹۹ در استان تهران تعهد ایجاد ۹۶ هزار اشتغال داشتیم، اما برای اولین بار به بیش از ۱۰۰ هزار شغل رسیدیم و ۱۲۴ درصد رشد داشتیم، اظهار کرد: دو شهرک صنعتی در ملارد و شهریار با استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در دستور کار قرار دارد و اقدامات زیادی در این سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان این‌که دشمنان مردم و انقلاب در صدد ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین مردم با صندوق‌های رای هستند، گفت: رای تک تک ما در ۲۸ خردادماه در بی‌اثر کردن توطئه‌ها موثر است و امیدوارم حماسه پرشور و باشکوهی در ۲۸ خردادماه پای صندوق‌های رای رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قطع برق انتخابات 1400 شهر تهران تهران استان تهران روز انتخابات آلودگی هوا دستگاه ها مسکن مهر مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۷ فروردین) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۹۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۱۱۲  و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • هوای تهران سالم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی