Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر یزد گفت: اعضا شورای شهر، باید نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکا تبدیل کنند تا در نهایت توسعه متوازن را در شهر شاهد باشیم. - اخبار استانها -

محمد علی اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در خصوص وظایف شورای شهر در حل مشکلات شهری شهروندان اظهار داشت: شورای شهر به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره شهر است که با مشارکت دادن مردم مومن و متخصص، زمینه رشد و شکوفایی در شهر‌ها را فراهم می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی شهروندان و مدیریت صحیح شهری دو مقوله‌ای هستند که باید بیشتر به آن توجه شود بیان کرد: البته مدیریت شهری فراتر از امور شهرداری است و شامل کلیه مسائل مربوط به یک شهر اعم از گسترش کالبدی، توسعه فضای سبز، امکانات رفاهی و تفریحی و سایر موارد مربوط به شهر می‌شود.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: بهبود مدیریت شهری می‌تواند به تثبیت رشد اقتصادی، ثبات سیاسی، افزایش مشارکت شهروندان، فقر زدایی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و افزایش رضایتمندی شهروندان کمک کند.

اعتباری خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم اعضای شورای شهر این است که با مدیریت متراکم؛ مانع توسعه نامتوازن شهر‌ها شوند و به پویایی شهر کمک کنند.

وی همچنین در خصوص چگونگی تعامل سازنده با مجموعه شهرداری در جهت حل مشکلات مردم اظهار داشت: طبیعی است که شورای شهر و شهرداری باید تعاملی سازنده داشته باشند، زیرا مهم است که در کنار اینکه شورای شهر بر شهرداری و بر امور شهری نظارت دارد باید با همکاری و همیاری، انجام سریع و به موقع امور رفع مشکلات شهروندان را در اولویت قرار دهند.

نامزد انتخابات شورای شهر گفت: اگر شهروندان با اعضای شورا و مسئولان در شهرداری ارتباط مستقیم و تنگاتنگی داشته باشند موجب می‌شود شهر به سمت رفع نیازهای آنان حرکت کرده و در نهایت هم شهری ایده‌آل متناسب با خواسته‌های شهروندان و شرایط بومی شهر شکل خواهد گرفت همه این پیشرفت‌ها تنها با تعامل سازنده اعضای شورا با یکدیگر و شورای شهر با مجموعه شهرداری قابلیت تحقق دارد و خرد جمعی شورا می‌تواند برنامه‌های مناسبی را ارائه دهد.

اعتباری با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه‌های سیاسی و غیر کارشناسی برخی افراد و مسئولان در طی دوره‌های گذشته به موضوعات در شهر سبب عقب افتادن برخی برنامه‌ها و به تعویق افتادن حل مشکلات شهری مردم شده است عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلی مد نظر ما که لازم است در شورای اسلامی شهر حتما اجرا شود؛ استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان در هر بخش و کمیسیون است، بخشی از مطالبات اساسی مردم این است که برنامه‌ها و طرح‌ها در بخش‌های مختلف با انجام مطالعه و ممیزی در حوزه‌های مختلف شهری، عمرانی، بهداشتی، فضای سبز، شبکه راه‌ها، ترافیک و موارد فراوان دیگر بر اسا نظر و توسط کارشناسان، خبره و متخصص تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر مطالبات مردم این است که طرح‌ها شفاف و ملموس بیان شود، قطعا نگاه غیر کارشناسی و سیاسی به موضوعات و مسائل شهروندان در این دوره و شرایط حساس کشور هم بر مجموعه مشکلات مردم می‌افزاید و هم آسیب‌زا خواهد بود.

اعتباری با بیان اینکه اعضای محترم شورای شهر در دوره‌های مختلف منشاء خیر و برکت برای شهر بودند که ما از اقدامات ارزنده آنها در اجرای برخی پروژه‌ها کمال قدردانی و تشکر را داریم تصریح کرد: البته در این بین افراد محدودی بودند که متأسفانه به دلیل عدم آگاهی کامل از قانون و یا بعضا سوء استفاده‌های اداری و اقتصادی، مشکلات و نارضایتی‌هایی را ایجاد کردند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد: اگر فساد اداری یا اقتصادی توسط برخی از افراد شوراهای شهر در دوره‌ها گذشته اتفاق افتاده بود خوشبختانه با هوشمندی خوب توسط دادگستری برخورد قضایی صورت گرفت اما برای سال‌های پیش رو و دوره‌های آینده لازم است که از یک طرف اعضای شورای شهر با آگاهی کامل از قانون و مقرارت وارد کار شوند و از طرف دیگر نظارت شدید شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی بتوان از ایجاد اینگونه مسائل ناهنجار که اعتماد عمومی مردم را نسبت به جایگاه شورای شهر تضعیف می‌کند جلوگیری کرد.

اعتباری با بیان اهمیت و جایگاه منحصر به فرد شورای شهر در بین دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات متنوع به مردم شهر بیان کرد: شوراها نماد مشارکت مردم در اداره شهرها و شهرستان‌ها هستند، بنابراین در این خصوص اعتماد و اطمینان شهروندان به شورای شهر و نمایندگان مردم در شوراها اهمیت بسزایی دارد تا مجموعه شهرداری بتواند در پیشبرد اهداف شورا موثر و کارآمد عمل کند.

وی ادامه داد: به نظر بنده؛ با ایجاد شورا یاری در محلات می‌توان ارتباط شورا را با بستر جامعه و مردم فراهم کرد، شورای محله که در آن معتمدان و بزرگان محلات، روحانیون و فعالین محل حضور دارند فعالیت‌هایی را با محوریت مساجد خود در دست می‌گیرند و در مورد مسائل و اولویت‌های شهری محل خود تصمیم‌گیری می‌کنند و آن را به شورای شهر ارجاع می‌دهند تا پیگیری شود.

کاندیدا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در یزد اظهار داشت: چنانچه این اقدام با محوریت مساجد باشد و افراد بومی محل قوی و پرقدرت دنبال شود؛ رابطه شهروندان و شورای اسلامی شهر را مستحکم می‌شود و علاوه بر اینکه اعضای شورا در جریان کامل مشکلات محلات قرار می‌گیرند با پیگیری مردم محل و اعضای شورا یاری اقدامات لازم زودتر انجام خواهد شد و مشکلات سریع‌تر مرتفع می‌شود.

اعلام حمایت ‌آیت‌الله مهدوی از لیست مجمع نیروهای انقلاب برای شورای شهر اصفهان + فیلم‌ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر ساری: تضعیف جایگاه شورا را نمی‌پذیریمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر ساری: بستر فساد باید از شورای شهر ساری برچیده شود

اعتباری بیان کرد: اساس شورای شهر؛ بر خرد جمعی استوار است و نظر یکی از اعضا ضمن اینکه محترم است؛ خیلی نافذ نخواهد بود و باید بدانیم که شورای اسلامی شهر محلی نیست که یک نفر بتواند به تنهایی تصمیم بگیرد بنابراین نامزدهای انتخابات باید وعده‌های بدهند که نظر دیگر افراد شورا هم باشد و البته قول و قرارها و وعده‌هایی را به مردم شهر بدهند که ذیل اختیارات شوراهای شهر باشد نه اینکه طبق قانون اصلا قابلیت اجرا توسط شهرداری نداشته باشد.

کاندیدا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در یزد با بیان اینکه بسیاری از قول‌ها و وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده می‌شود، زیاد قابل اعتماد نیست خاطر نشان کرد: نامزدها تنها می‌توانند برنامه بدهند، سیاست کلی مسائل و دغدغه‌های خود را مشخص کنند، همچنین دیدگاه‌های خود را ارائه نمایند به این دلیل که در مرحله اجرا و عملیاتی کردن کارها در مجموعه شهری؛ دیدگاه یک نفر چندان موثر نیست.

اعتباری با اشاره به اختیارات محدود شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: اگر دیدگاه نامزدها در قالب اختیارات شورا، متناسب با نیازهای اصلی و اساسی در شهر و در چارچوب وظایف قانونی شورا باشد قابلیت اجرا شدن و پیگیری را دارد.

وی افزود: در نظر داریم در جهت شفافیت و عدالت اجتماعی، ارتقاء کیفیت خدمات شهری، ارتقای سطح مدیریت شهری و فضاهای فرهنگی یزد برنامه‌هایی را انجام دهیم و با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان و همچنین داشتن ارتباط نزدیک و مستمر با شهرداری و شهروندان مشکلات مردم را با ایجاد طرح شورایاری در محلات حل کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: از نظر بنده اقدام و عمل در دو حوزه حمل ونقل و ترافیک، سیما، منظر و فضای سبز بسیار حائز اهمیت است و از موضوعاتی است که برای شهروندان ملموس و مهم به شمار می‌رود، در حوزه حمل و نقل؛ وسیله نقلیه، شبکه راه‌ها و رانندگان باید در نظر گرفته شوند که برنامه‌ریزی علمی، به روز، هماهنگ و به هم پیوسته در این حوزه را می‌طلبد.

اعتباری بیان کرد: از جمله برنامه‌های تخصصی که در حوزه حمل و نقل باید انجام شود؛ آموزش و ارتقاء سطح فرهنگی رانندگان، استفاده از وسایل نقلیه مناسب، ایمن و پاک به خصوص در حمل و نقل عمومی، گسترش حمل و نقل هوشمند، گسترش و ارتقاء کیفیت و سطح خدمات‌دهی شبکه راه‌ها، مطالعه و ممیزی شبکه راه‌ها و تعمیر و نگهداری بهینه راه و در نهایت استفاده از خطوط اختصاصی اتوبوس‌های تندرو است.

وی تصریح کرد: وی خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه سیما، منظر و فضای سبز لازم است، سیمای شهر با نشاط، زیبا و تمیز بوده؛ دارای هویت ایرانی اسلامی باشد و در شهر از پارک‌ها و فضای سبز مناسب و باکیفیت بهره برد، که برنامه‌های تخصصی در این حوزه شامل؛ توسعه نشانه‌ها و احیای الگوهای هویتی سیما و منظر شهری، استفاده از گیاهان کم آب خواه و مناسب اقلیم استان، تلاش جهت استفاده از پساب و عدم استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز، زیباسازی و نورپردازی متعادل شهر، توسعه متعادل فضاهای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها است.

نامزد ششمین وره انتخابات شورای شهر یزد گفت: اعضا شورا‌های شهر، باید بتواند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی تبدیل کنند تا در نهایت توسعه متوازن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد ششمین دوره انتخابات شورای انتخابات شورای شهر شورای اسلامی شهر خاطر نشان شبکه راه ها اعضای شورا برنامه ها حمل و نقل فضای سبز دوره ها شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!

شهردار کرمانشاه گفت: به دلیل عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ در شورای کرمانشاه، امور شهری بلاتکلیف مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه شهرداری کرمانشاه در سال گذشته 4550 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این بودجه در شورای شهر مصوب شد و همانند سایر شهرها کل بودجه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه به صورت نقدی و غیرنقدی محقق شد، عنوان کرد: این بودجه برای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و امور داخلی شهرداری مصرف شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه در سال گذشته 130 هزار تن و در سال 1401 حدود 150 هزار تن آسفالت در شهر کرمانشاه اجرا شده است، گفت: برنامه آسفالت کرمانشاه پنج ساله تنظیم شده که هر سال 20 درصد اجرا شود و بیش از 2000 کوچه و 300 خیابان اصلی روکش آسفالت و لکه‌گیری انجام شده است.

وی بیان کرد: برخلاف ادعای برخی از اعضای شورای شهر اعتبار پروژه‌های عمرانی به طور کامل هزینه شده و درخواست افزایش آن را داریم اما بودجه عمرانی با دریافت از سرفصل‌های دیگر افزایش یافته است و این ادعاها ناشی از عدم آگاهی یا داشتن اطلاعات اشتباه است.

بودجه فرهنگی کرمانشاه یک درصد کل بودجه است!

وی افزود: در زمینه برنامه‌های فرهنگی تمام بودجه مصرف نشده و بودجه تعریف شده 22 میلیارد تومان بوده که 13 میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به تردد زائران اربعین و شهر خلاق و مراسم مختلف جشنواره‌های مختلفی در سال گذشته اجرا شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی گسترده‌تری برای امسال در نظر گرفته شده و درخواست ما افزایش بودجه فرهنگی است، عنوان کرد: بودجه فرهنگی باید پنج درصد بودجه کل باشد در حالی که بودجه پیشنهادی برای امسال 6800  میلیارد تومان بوده و شورای اسلامی شهر آن را به 6300 میلیارد تومان تقلیل داده است.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهر کرمانشاه بسیار محدود است، گفت: بودجه فرهنگی شهر اصفهان و همدان پنج درصد کل بودجه است و این میزان برای کرمانشاه کمتر از یک درصد است و این در حالی است که به ما ایراد گرفته می‌شود چرا به این میزان هزینه شده است.

شهردار کرمانشاه افزود: بودجه فرهنگی باید نسبت به سرانه یک میلیون نفر جمعیت باشد و بودجه تعریف شده از سوی شورای شهر به این منظور 24 میلیارد تومان است و این در حالی است که برای انجام کار اساسی در حوزه فرهنگی به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نوروزی با اشاره به اینکه لایحه بودجه در دی ماه و در موقعیت مقرر به شورا ارائه شده، اما در مهلت مقرر توسط شورا تصویب نشده است، گفت: براساس قانون شهردار در چنین مواردی می‌تواند از استاندار درخواست کند و من نامه را تقدیم استاندار کردم و به فرماندار ارجاع دادند و فرماندار در هفتم اسفند سال گذشته جلسه فوق‌العاده برگزار کردند و کلیات بودجه 1403 مصوب شد.

وی افزود: ریاست شورا مصوبه کلیات بودجه را تا 28 اسفند ماه به فرمانداری ارسال نکرد و سپس رئیس شورا 10 روز بعد از تصویب اولیه رأی‌گیری دیگری انجام داده و دو دوازدهم بودجه را به تصویب رسانده است. بنابراین دو مصوبه برای بودجه وجود داشته که مورد دوم غیرقانونی بوده و در هیئت تطبیق فرمانداری به این مصوبه ایراد گرفته و غیرقانونی دانسته شده اما به جهت ضرورت و پیشبرد امور شهری رد نشده و درعین حال تخلف آن در هیئت حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

شهردار کرمانشاه افزود: از دی ماه تاکنون هنوز وضعیت بودجه مشخص نشده و تمام پیمانکاری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی و عمرانی و برگزاری انتخابات و مراسمات پایان سال با مشکلاتی مواجه است و همچنین برای خرید قیر برای آسفالت سال جدید منتظر ابلاغ بودجه هستیم.

نوروزی با بیان اینکه خدمات شهری دو منطقه از کرمانشاه شامل منطقه پنج و هفت با 3000 هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم که نیرویی استخدام نشود عنوان کرد: ماشین‌آلات شهرداری نیز فرسوده هستند و برای همه این موارد یا هر گونه امور مالی در شهرداری نیازمند کد بودجه هستیم و تا بودجه نهایی نشود نمی‌توان از کد بودجه استفاده کرد و همه مناقصه‌ها به تأخیر می‌افتد.

فرمانداری و استانداری به موضوع عدم تصویب لایجه بودجه ورود کنند

وی گفت: مکاتباتی با رئیس شورای شهر و فرماندار انجام شده و استاندار ابلاغ کردند که وضعیت بودجه حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شود و من امروز برای این موضوع در جلسه شورای شهر شرکت کردم. براساس قانون طرح دوفوریتی با حضور شهردار باید به رأی گذاشته شود و چنانچه رأی بیاورد بلافاصله باید در صحن مطرح شود و از ریاست شورا درخواست کردم اما نپذیرفتند و طرح بلاتکلیف باقی ماند و این در حالی است که ما با شورا مشکلی نداریم و در کمیسیون‌ها شرکت کرده‌ایم.

نوروزی در رابطه با ابهامات ایجاد شده در زمینه هزینه‌های شهرداری گفت: ریاست شورای شهر بودجه غیرنقدی را محاسبه نکرده و تحقق بودجه حدود 70 درصد است در حالی که رئیس شورا 50 درصد را عنوان می‌کند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه به کل بودجه و حتی از تحقق نیز هیچ رقمی اضافه نشده و حتی کمتر از کل بودجه هزینه شده است افزود: سازمان فرهنگی درآمدی ندارد که محقق شود و باید از محل درآمد مناطق برای آن هزینه شود و این نشان می‌دهد بودجه گلوبال است و براساس ردیف‌هایی که شورا اجازه می‌دهد می‌توانیم مصرف کنیم و ما نیز همین کار را انجام دادیم.

استنکاف رئیس شورای شهر از رأی‌گیری اصلاحیه لایحه بودجه

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه عدم طرح لایحه بودجه از سوی رئیس شورا استنکاف است زیرا من درخواست لایحه دوفوریتی را داشتم گفت: رئیس شورا اصرار دارد لایحه دوفوریتی اصلاحیه بودجه را به کمیسیون ارجاع دهد در حالی که این خلاف قانون است و زمانی که لایحه دوفوریتی رأی بیاورد بلافاصله باید در جلسه به رأی گذاشته شود. در این مرحله مراجع بالاتر باید رسیدگی کنند زیرا دو لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه 1402 و لایحه بودجه 1403 بلاتکلیف مانده است و این در حالی است که لایحه 1403 باید تا 30 بهمن ماه مصوب می‌شد که ادعا کردند کلیات آن مصوب شده و به ما ابلاغ نشد و بعد هم گفتند دو دوازدهم آن مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه بازی کردن با الفاظ و مانع تراشی کردن مانع حقیقت نمی‌شود گفت: مدعی نیستیم اقدامات انجام شده در شهر کرمانشاه بدون ایراد بوده و کسی که چنین ادعایی داشته باشد اصلاح پذیر نیست.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در 26 شهرک حاشیه‌ای شهر کرمانشاه افزود: ایجاد تقاطع همسطح در هشت ماه و ساخت معابر کمربندی شهر از جمله اقدامات عمرانی انجام شده است و اکنون نیز در حال فعالیت روی پل قره‌سو هستیم که گره ترافیکی جنوب به شمال شهر رفع شود و 50 درصد پیشرفت دارد. قطار شهری که 10 سال متوقف بوده اکنون 1000 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و با شتاب پیش خواهد رفت.

ورشکستگی شهرداری کرمانشاه صحت ندارد

وی عنوان کرد: دارایی‌های شهرداری چندین برابر بدهی‌های آن است و طلبی که رئیس شورا عنوان می‌کنند مربوط به بانک ملت است که البته ما خود را بدهکار نمی‌دانیم و طرح دعوا شده و بیش از 2000 میلیارد تومان طلب بانک ملت در تعهدات دولت است. به بدهکاری شهرداری کرمانشاه به بانک ملت در 20 سال گذشته رسیدگی نشده و با سود بدهی به بیش از 2000 میلیارد تومان رسیده اما ما این رقم را جزو تعهدات کرمانشاه نمی‌دانیم. در دو سال گذشته نه تنها  از بانک تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم بلکه بدهی گذشته از جمله بدهی 220 میلیارد تومانی به بانک شهر نیز تسویه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران