Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@17:34:06 GMT

صداپیشه «داستان اسباب بازی ۳» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۳۱۱۳

صداپیشه «داستان اسباب بازی ۳» درگذشت

ایران اکونومیست-ند بیتی بازیگری که به خاطر فیلم نامزد اسکار «شبکه» و صداپیشگی در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» شناخته می‌شود، درگذشت.

 ند بیتی بازیگری که برای نقش مکملش در فیلم سینمایی «شبکه» موفق به کسب نامزدی آکادمی اسکار شد و در تعدادی از فیلم‌های برجسته آمریکایی در دهه ۱۹۷۰ بازی کرد، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیتی در دهه ۱۹۷۰ میلادی، در ۴ فیلم که نامزد بهترین فیلم اسکار شده بودند نقش آفرینی کرد. این فیلم‌ها به ترتیب «بازماندگان» در سال ۱۹۷۲، «نشویل» در سال ۱۹۷۶، «تمام مردان رئیس جمهور» و «شبکه» در سال ۱۹۷۶ بوده اند. علاوه بر این او در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» در سال ۲۰۱۰ صداپیشگی یکی از شخصیت‌ها را بر عهده داشت.

بیتی به اندازه کافی خوش شانس بود که با اولین نقش آفرینی اش مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار بگیرد. بیتی عملکرد خوبی را به عنوان نقش مکمل فیلم‌ها داشت. در فیلم «نشویل» ساخته رابرت آلتمن، او نقش یک وکیل را بازی می‌کند که فرزندی ناشنوا دارد، اما هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط با وی نمی‌کند. نقش او در فیلم «شبکه» نیز کوتاه بود، اما به اندازه‌ای به یادماندنی بود که توانست نامزد اسکار شود.

او اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی به یکی از چهره‌های آثار تلویزیونی هم تبدیل شد. یکی از آثار برجسته او در دهه ۱۹۸۰، «راحتی بزرگ» به کارگردانی جیم مک براید بود. آخرین نقش آفرینی‌های تلویزیونی او به سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ باز می‌گردد که در یک قسمت از سریال‌های «نظم و قانون» و «سی‌اس‌آی» حضور پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای شب گذشته نمایش «شاماران» که مصادف با ۳۰ اردیبهشت سالگرد درگذشت سعدی افشار بود به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی، چون سعدی افشار دانست.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اجرای «شاماران» در یازدهمین سالگرد درگذشت استاد سعدی افشار به این هنرمند عرصه سیاه بازی تقدیم شد.

شب گذشته ۳۰ اردیبهشت مصادف با سالگرد درگذشت سعدی افشار نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان در تماشاخانه سنگلج، با حضور تماشاگران و هنرمندان میهمانی، چون گلچهره سجادیه، محمدرضا خاکی، اسماعیل پور رضا، و صدیق تعریف، با گرامیداشت یاد و خاطره این چهره ماندگار سیاه بازی کشور، روی صحنه رفت.

محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، سعدی افشار را هنرمندی قابل ستایش و استاد در سیاه بازی دانست و گفت: «وقتی برای اجرا در شهر لیون فرانسه از سعدی افشار دعوت شده بود من آنجا حضور داشتم، نمایش در سالنی به بزرگی تالار وحدت روی صحنه رفت درحالی که هیچ کس زبان فارسی نمی‌دانست و گویش خاص سیاه بازی را هم نمیشناخت، اما سعدی افشار با حرکات بدن و اکت‌هایی که داشت توانست تماشاگران را تا پایان نمایش در سالن نگه دارد.» 

او افزود: «من آنجا متوجه شدم که تئاتر واقعا زبان مشترک بشریت و جهان است و تعاریفی که بزرگان از جمله بوراک از سعدی افشار کرده‌اند درست است.»

این مدرس تئاتر افزود: «اگر ما امروز تئاتری داریم پیشینه اش در هنرمندانی، چون سعدی افشار است که و متاسفانه آنطور که باید شناخته شده نیستند. افرادی که نه مدرسه رفتند و نه دانشکاه و هنرشان را سینه به سینه آموزش می‌دیدند، مثلا سعدی افشار از ذبیح الله ماهر و مهدی مصری آموخته بود.»

 تا کنون بسایر از اهالی تئاتر؛ از جمله مجید افشار، داود فتحعلی بیگی، محسن حسینی، اتابک نادری، اصغر همت، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، فرامرز سه دهی، سبا اصلیان، محسن پوشایی، مرتضی موفق، حسین محمدی، جمشید خسروی، حسنا قبادی، مسعود سخایی، آرمان شیرالی نژاد و ترانه رحیمی و ... به تماشای نمایش «شاماران» نشسته‌اند.

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • اسباب بازی نیست! (عکس)
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • ببینید | اسکار به تمارض
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود