Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل از جمع‌آوری یک‌هزار و 500 دستگاه رمز ارز در سطح استان اردبیل خبر داد.


عبداللهیان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مرکز دیسپاچینگ اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه توزیع برق سراسری و در قالب یک نظام یکپارچه انجام می‌شود، به دور از نگاه جزیره‌ای بهتر است اهالی استان اصل صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن را با توجه به گرم شدن هوا مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در حالی که افزایش سالانه بار شبکه یک تا 1.5 برابر بوده اما با توجه به شرایط خاص سال جاری این افزایش بار تا 22.5 درصد اتفاق افتاده که گرم شدن هوا، کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی و همچنین افزایش مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز از دلایل آن بوده است.


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل کاهش نزولات جوی را تا 35 درصد به ویژه در سدهای کارون به عنوان عمده نیروگاه‌های فعال برق آبی یادآور شد و گفت: 50 درصد نیروگاه‌های برق آبی به دلیل کمبود منابع آب فعالیت نمی‌کنند و در کنار آن افزایش دمای هوا، مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی را افزایش داده است.
عبداللهیان فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز را نیز یادآور شد و افزود: عمده این مراکز از کابل و کنتورها به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند که در استان اردبیل یک‌هزار و 500 دستگاه رمز ارز شناسایی و جمع‌آوری شده است.


وی به افزایش 22 درصدی مصرف برق در کشور در دو ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی ما قراردادی را با مشترکان صنعتی به امضا رساندیم تا در ساعات پیک، مصرف خود را به درستی مدیریت کنند.


عبداللهیان این تفاهمنامه و عقد قرارداد را با مشترکان بخش کشاورزی و همچنین تعدیل برق مصرفی در معابر و خیابان‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: شرکت توانیر ما را موظف کرده تا روزانه 4.7 مگاوات مصرف روشنایی معابر را کاهش دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مصرف برق در ادارات نیز اشاره کرد و گفت: در تمامی ادارات مصرف برق از ساعت 11 تا دو ظهر 50 درصد کاهش یافته و در ساعات غیراداری نیز این کاهش مصرف تا 90 درصد اتفاق افتاده است.


عبداللهیان اضافه کرد: برای 68 ایستگاه سی.ان.جی نیز برنامه‌ریزی شده تا به غیر از سی.ان.جی‌های تک‌گانه، مابقی 60 ایستگاه سی.ان.جی به شکل نوبتی دو تا 2.5 ساعت فعالیت خود را تعطیل کنند.


وی استفاده از مولدهای خودتأمین را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در استفاده از این مولدها پیشقدم شوند.
عبداللهیان بیان کرد: اگر همه مشترکان مصرف خود را تا 10 درصد کاهش داده و در مناطق شمالی استان با توجه به گرمای زیاد کولر گازی را بین عدد 25 تا 26 درجه تنظیم کنند و کولرهای آبی را نیز در دور کند قرار دهند، مصرف برق تعدیل شده و خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.


وی ادامه داد: در کنار این موارد ضرورت دارد شهروندان وسایل برقی را در ساعات غیر پیک استفاده کنند و در جمع مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار گیرند.


معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: روزانه سهمیه‌ای به استان اردبیل برای مصرف برق اختصاص می‌یابد که سهمیه امروز 300 مگاوات بوده و در کنار آن 80 مگاوات برق از کشور آذربایجان برای شهرهای شمالی استان تأمین می‌شود.


عبداللهیان گفت: اگر ناچار به اعمال خاموشی در ساعات خاص باشیم، قطعا برنامه خاموشی‌ها را یک روز قبل اعلام خواهیم کرد تا مردم در جریان آن قرار گیرند.


انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رمزارزها صنعت برق خشكسالي خاموشی برق استان اردبیل توزیع برق مصرف برق رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها

امتداد - قیمت طلا در بازار‌های جهانی در ۴ ماه اخیر بیش از ۳۵۰ دلار افزایش داشته که سبب افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نوسانات بازار‌های مختلف اشاره کرد و افزود: طلا از دو متغیر اونس جهانی و نرخ ارز قیمت‌گذاری می‌شود، اما شاهد هستیم که از ابتدای سال میلادی تاکنون که حدود چهار ماه از آن می‌گذرد، قیمت اونس جهانی طلا بیش از ۳۵۰ دلار افزایش یافته و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخل شده است.

وی ادامه داد: نرخ ارز نیز به دلیل تنش‌های سیاسی در منطقه افزایش یافت، اما بازار در حال تخلیه هیجانات است و قیمت‌ها به‌زودی به تعادل می‌رسند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اتفاق اقتصادی خاصی نیفتاده که نرخ ارز بخواهد رشد کند، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد تورم داشتیم، اما افزایش نرخ ارز ۲۰ درصد بود و انتظار می‌رفت که افزایش نرخ ارز حداقل به میزان تورم باشد. نوسانات نرخ ارز در ابتدای هفته جاری به دلیل تنش‌های سیاسی بود و حباب قیمتی ایجاد کرد که اکنون شاهد تخلیه آن و کاهش قیمت‌ها هستیم.

آرگون با تاکید بر اینکه نرخ‌هایی که اکنون در بازار غیر رسمی مورد معامله قرار می‌گیرد، نیز مورد تایید کسی نیست، توضیح داد: اکنون برخی افراد در حال تبدیل ریال به دلار به منظور حفظ ارزش دارایی‌شان هستند، اما باید توجه داشته باشند که این اقدام خطراتی نیز به دنبال دارد و ممکن است زیان کنند.

ماجرای سرکوب نرخ ارز در دولت یازدهم چه بود؟

به گفته وی، نرخ ارز نباید سرکوب شود و انجام این کار باعث هدررفت منابع ارزی خواهد شد. در طول سال‌های ۹۳ و ۹۴ در دولت یازدهم علی‌رغم وجود تورم، نرخ ارز را به صورت دستوری ثابت نگه داشت و همین موضوع باعث شد از اواخر سال ۹۶ نرخ ارز وارد مسیر جهشی شود و رشد‌های چند صد درصد را تجربه کند. این در حالی است که این اقدام دولت وقت به معنای یارانه تولید به واردات و تولیدکنندگان خارجی بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: به نظر می‌رسد در سال جهش تولید با مشارکت مردم دولت باید چنین مواردی را در نظر بگیرد، البته عمده وارداتی که اکنون انجام می‌شود کالا‌های واسطه‌ای است که تولید را ارزان‌تر می‌کند و با نرخ مبادله‌ای است و نه بازار آزاد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است