Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش تسنیم ، محمدرضا پورابراهیمی شب گذشته در همایش ستاد مرکزی کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان کرمان با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: شرایط خاصی در حوزه اجرایی کشور حاکم بوده و انتخابات فرصت بسیار خوبی برای تغییر در قوه مجریه کشور است.

وی با بیان اینکه تقریباً روند شاخص‌های اقتصادی کشور به‌عنوان مثال شاخص درآمد ملی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و رشد اقتصادی خوب نیست افزود: براساس آخرین آمار ارائه شده کمتر شاخص اقتصادی وجود دارد که مثبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ رشد اقتصادی کشور صفر است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیتی که در اقتصاد ایران وجود دارد به‌راحتی می‌تواند مسیر حرکت ما را تغییر داده و به‌سمت پیشرفت ببرد گفت: نرخ رشد اقتصادی کشور تقریباً صفر است و این در حالی است که ظرفیت‌های عظیمی در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم تحریم‌ها در اقتصاد غیرقابل انکار است اما این نرخ هم قابل قبول نیست ادامه داد: 350 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و دولتی هم که در آینده مستقر می‌شود اول باید کسری بودجه را تأمین کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه تغییرات قیمت‌های جهانی مانند قیمت نفت بر اقتصاد کشور اثر می‌گذارد ادامه داد: از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تمام کشورهای دنیا اثر گذاشته است.

تنها راه رفع مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است

وی با اشاره به اینکه تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور تکیه و تقویت عوامل درونی کشور است بیان کرد: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوعات اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی تأکید کردند و با توانمندی درونی می‌توان عوامل بیرونی بر اقتصاد کشور را کنار زد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تفکر ایستادگی و مقاومت در بین مدیران وجود داشت کار ناممکن ممکن می‌شود یادآور شد: شهید سلیمانی از دل تهدیدها فرصت ایجاد کرد و درست زمانی که همه از سوریه ناامید شده بودند حاج قاسم داعش را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه در جلسات سران قوا که شرکت می‌کردیم بعد از گزارش آقای جهانگیری رئیس جمهور درخواست مجوز برداشت پول از صندوق توسعه ملی را عنوان می‌کرد افزود: تفکری می‌تواند کشور را نجات بدهد که به یاری و مدد الهی باور قلبی داشته باشد و از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کند.

گره زدن تمام مشکلات کشور به برجام خیانتی بزرگ است

پورابراهیمی با بیان اینکه گره زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور به برجام خیانتی بزرگ است تصریح کرد: دیپلماسی دولت در مذاکرات، دیپلماسی التماسی و وادادگی بود و نتیجه‌اش این شد.

وی با اشاره به اینکه ذره‌ای از منافع ملی در مجلس شورای اسلامی کوتاه نخواهیم آمد گفت: امیدواریم با استقرار دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی آثار معیشتی را در زندگی مردم ببینیم و اعتقاد دارم با خرابی‌های ایجاد شده تا دو سال فقط باید از اقتصاد کشور آواربرداری شود

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی