Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی از پارلمان اروپا خواست در بحران مراکش-اسپانیا نقش مثبتی ایفا کرده و از دامن زدن به آن اجتناب کند.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پس از آنکه پارلمان اروپا در بیانیه خود مراکش را به استفاده از پرونده کودکان علیه اسپانیا متهم کرد، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی (شامل ۵۷ کشور) در بیانیه‌ای از این پارلمان خواست در بحران مراکش-اسپانیا نقش مثبتی ایفا کرده و از دامن زدن به آن اجتناب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان اروپا پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مراکش را به استفاده از پرونده کودکان در بحران مهاجرت شهر سبته محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی از پارلمان اروپا خواست تلاش کند گفتگوی منطقی را به شکلی در اولویت قرار دهد که منافع دو طرف بحران از طریق این مذاکره دو جانبه و رعایت اصول همسایگی تضمین شود.

این سازمان ضمن اعلام حمایت کامل خود از مراکش تاکید کرد: رباط به سیاست‌های سازنده خود برای جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و قاچاق انسان پایبند است.

روابط مادرید و رباط پس از آن دچار بحران شد که اسپانیا در اواخر آوریل گذشته میزبان ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو بود.

در ادامه با مهاجرت حدود ۸۰۰۰ مهاجر غیرنظامی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مه گذشته به شهر سبته واقع در شمالی‌ترین نقطه مراکش که تحت حاکمیت اسپانیا است، بحران میان دو طرف شدیدتر شد.

در پی تنش‌ها میان دو کشور در شهر سبته، وزیر دفاع اسپانیا ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مراکش را به اخاذی از کشورش و سوءاستفاده از کودکان متهم کرد، اتهامی که از سوی رباط رد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ­به نقل از الشرق الاوسط؛ جود بلینگهام ستاره انگلیسی رئال مادرید در اینبار گفت: موضوع نژاد پرستی در اسپانیا رو به افزایش است و هم تیمی وی وینیسیوس جونیور برزیلی در بیشتر بازی‌های لیگ این کشور از این موضوع رنج می‌برد.

او پیش از بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی به خبرنگاران گفت: در بازی‌های خارج از خانه در لیگ اسپانیا، آنقدر به این چیز‌ها عادت می‌کنید که متوجه نمی‌شوید چقدر خطرناک هستند واین یک مشکل بزرگ است.»

وی افزود: برای هر بازیکنی وحشتناک است که برای یک مسابقه آماده شود و بداند که احتمال دارد در معرض آزار نژادپرستانه قرار گیرد. این منزجر کننده است و نباید اتفاق بیفتد.وی ادامه داد: مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند، هر چند من شک دارم که این اتفاق بیفتد.

وینیسیوس جونیور که ماه گذشته در حالی که در مورد تاثیر توهین‌های نژادپرستانه بر او صحبت می‌کرد به گریه افتاد، بار دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفت، زیرا رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند که هواداران بارسلونا قبل از بازی پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا علیه این مهاجم شعار سر داده‌اند.

فصل گذشته لالیگای اسپانیا ۱۰ پرونده مشابه علیه این بازیکن ۲۳ ساله را به دادستانی عمومی گزارش داده اند.

دیگر خبرها

  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • اسرائیل به تنش‌ ها در خاورمیانه دامن نزند
  • کامرون: اسرائیل به تنش‌ها در خاورمیانه دامن نزند