Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:15:54 GMT

تبلیغات زشت و زیبا با وعده‌های تخیلی!

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۳۷۵۰

تبلیغات زشت و زیبا با وعده‌های تخیلی!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، چند روزی است نامزدهای شورای شهر با تبلیغات خود، مهمان کوچه‌ها و خیابان‌ها و فضای مجازی شده و خواسته یا ناخواسته پوسترهای تبلیغاتی‌شان را با ژست‌ها و لبخندهای متفاوت می‌بینیم که بر در و دیوار شهر نقش بسته‌اند، بعضی‌ها به دوربین چشم دوخته و برخی به دوردست‌ها.

کاندیداها تلاش کرده‌اند در پوسترهای تبلیغاتی‌شان، شعارهای خود را بگنجانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا قرار است این شعارها به کمک‌شان بیایند تا علاوه بر تبلیغات در فضای مجازی و سخنرانی در ستادشان یا محله‌های مختلف شهر، بیشتر مورد توجه قرار گیرند از این رو با شعارهای تبلیغاتی شسته و رفته و در قالب جمله‌های کوتاه و شعارگونه، افکار، اهداف و برنامه‌های خود را به مخاطب ارائه داده‌اند.

اما تا چه حد شعارهای تبلیغاتی داوطلبان شورا به عملی شدن نزدیک است و چقدر با تخصصی که دارند متناسب است؟ این‌ها از جمله پرسش‌هایی است که ممکن است در مواجهه با پوسترهای تبلیغاتی که این روزها در شهر سیطره یافته است، از خود بپرسیم.

فراموش نمی‌کنند؟

بررسی تبلیغات داوطلبان شورای شهر نشان می‌دهد، برخی از آن‌ها توجه به جوانان را دست مایه شعار خود قرار داده و خواسته‌اند نظر این طیف را به خود جلب کنند.

یک جوان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: صحبت از آینده‌ای روشن، نگرش نو، جوان‌گرا بودن، پایان یافتن تبعیض وغیره جمله‌های دلخوش کننده‌ای است اما آیا افرادی که این موارد را در شعارهای تبلیغاتی خود گنجانده‌اند وقتی بر کرسی پارلمان شهری تکیه زدند آن‌ها را  فراموشی نمی‌کنند؟

وی که دانشجوی کارشناسی است از کاندیداهای شورای شهر می خواهد به مطالبات جوانان توجه کنند زیرا فرصت طلایی این قشر به سرعت از دست می‌رود.

شعارهای پرطمطراق

شعارهای نامزدهای انتخابات را در حالی بررسی می‌کنم که چشمم به شعارهای پرطمطراقی می‌افتد که بدون شک تعدادی از آن‌ها خارج از تخصص و تجربه خود به آن‌ها اشاره کرده‌اند.

به گفته یک استاد دانشگاه، نباید در شعارها افراط کرد زیرا این شعارها بیشتر حالت بازدارنده دارند تا اینکه برای طرف مقابل جذاب باشد.

وی که به ذکر نام خود در این گزارش تمایلی ندارد، معتقد است: برخی داوطلبان شعارهای خود را بدون کار کارشناسی و مشورت انتخاب کرده و حتی برخی نمی‌دانند شعارهای‌شان از حیطه وظایف اعضای شورا خارج است، آن‌ها فقط خواسته‌اند از شعارهای جذاب استفاده کنند در حالی که شهروندان متوجه می‌شوند برخی از این‌ها در حد شعار است و عملی نخواهد شد.

تخصص‌های غیرمرتبط با مشکلات شهری

برخی کاندیداها با پوسترهای تبلیغاتی خود، شهر را قبضه کرده‌اند و از این طریق سعی می‌کنند بیشتر در ذهن شهروندان باقی بمانند و بعضی با ارائه رزومه طولانی روی پوستر تبلیغاتی خود، تصور می‌کنند می‌توانند دردهای شهر را متوجه شوند و در شورای شهر آن‌ها را درمان کنند در حالی که رزومه‌شان با شورای شهر مرتبط نیست.

در این میان بعضی از افراد تخصص‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند که به مشکلات شهری هیچ ربطی ندارد. شهر دلسوز و کاردان می‌خواهد و به افرادی در شورای شهر نیاز است که با مشکلات شهر آشنایی و چیزی در چنته داشته باشند.

یکی از نامزدهای شورا آن قدر رزومه‌اش طولانی است که بیشتر فضای پوستر را اشغال کرده و عکس کوچکی از این نامزد بالای رزومه قرار گرفته است، آن یکی مولف چندین جلد کتاب است و دیگری دستی در شهرسازی دارد و یکی دیگر دانشجوی مقطع دکتراست.

شعارهای پر آب و تاب

در میان تعدادی از شعارها، صحبت از آینده‌ای روشن، نسل نو، افکار نو، مدیریت پویا، شهری زیبا، مستقل و مطالبه‌گر بودن، مدیریتی توانمند، نگرش نو، تعهد، تجربه و تخصص داشتن است.

برخی شعارها آنقدر امید بخش است که دلت می‌خواهد آن‌ها را روی برگه‌ای بنویسی، قاب بگیری و روی دیوار بزنی تا همیشه مقابل چشمانت باشد اما شعارها باید قابلیت عملی شدن را داشته باشد، موضوعی که برخی داوطلبان شورا به آن توجهی نکرده و فقط خواسته‌اند در دنیای رقابت کم نیاورند.

گویا هر چه شعارها زیباتر و پوسترها خوش آب و رنگ تر باشد می‌توانند از رقیب خود سبقت بگیرند غافل از اینکه شعارهای‌شان در حیطه اختیارات اعضای شورا نیست.

اکنون که شعارهای داوطلبان شورا به واسطه انتشار پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی از فضای مجازی و ستادها به شهر رسوخ کرده ، شهروندان آن‌ها را بیشتر بررسی و درباره‌شان اظهار نظر می‌کنند.

یک شهروند بیرجندی که کنار تعدادی پوستر نصب شده روی دیوار ایستاده، با بیان اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی زندگینامه‌شان را روی پوسترهای تبلیغاتی آورده‌اند، افزود: کاندیداها باید همان اندازه که برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی خود وقت می‌گذارند و هزینه می‌کنند برای شعارهای خود ارزش قائل شوند و اهداف و برنامه‌های خود را در قالب این شعارها عرضه کنند در حالی که این موضوع از سوی بعضی از کاندیداها مورد غفلت واقع شده است.

کاندیداها به جای شعار برنامه بدهند

رضاییان افزود: برخی شعارهای روی پوسترها آنقدر پر آب و تاب است که در زمان خواندن آن ها باید از کنارشان عبور کنید!

شعارهای تبلیغاتی در کنار ژست‌های کاندیداها روی پوسترها بر دیوارهای شهر خودنمایی می‌کند، هر یک سعی کرده‌اند زیباترین و بهترین تصویر را از خود با شعارهای امید دهنده به رخ بکشند، پوستر کاندیداهای جوان و میانسال روی یک دیوار و شعارهایی که به کار گرفته‌اند صحنه جالب توجهی را ایجاد کرده است.

روز دیگری آغاز می‌شود و هنوز پوسترهای آمیخته به شعارهای تبلیغاتی در شهر منتشر می‌شود. شعارهایی که اگر آرمانی نباشند و بتوانند جامه عمل به آن‌ها بپوشانند بیشتر مورد توجه شهروندان قرار می‌گیرند در حالی که برخی کاندیداها تبلیغات شعاری کرده‌اند تا دادن شعار تبلیغاتی.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی نامزدهای انتخابات تبلیغات شعارها پوسترهای تبلیغاتی شعارهای تبلیغاتی داوطلبان شورا تبلیغاتی خود شورای شهر روی پوستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است

به گزارش خبرنگار مهر، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت بیانیه ای صادر کرد، که متن آن به شرح زیر است:

«دوم اردیبهشت هرساله یادآور صدور فرمان پیر جماران مبنی بر تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

نهادی که بیش از چهار دهه گذشته همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است.

سپاه پاسداران که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، مظهر عینی و مجسمی برای شعارهای ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار حرکت برای نجات مستضعفان که با تغییر معادلات بازدارندگی در جهان، جمهوری اسلامی ایران را در موقعیتی قرار داده که اطلاق یک ابرقدرت جدید در دنیای هزاره سوم به نقل مطبوعات و رسانه‌های بین المللی شده است.

مانند حمله به عین الاسد، دفاع از مرزهای غربی و شرقی کشور با هدف قراردادن دشمنان آن سوی مرزها و از همه مهم‌تر عملیات غرور آفرین «وعده صادق» سپاه را به یکی از مهمترین نیروهای نظامی دنیا با عقبه بی نظیر مردمی تبدیل کرده است، که موجب خشنودی و تحسین امت اسلامی شده است و حامی مردم مسلمان آزاده در سراسر جهان می‌باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری «امروز سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ی دنیا است.» ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان ورامین، ضمن یاد و خاطره شهیدان عالی مقام سپاه پاسداران و شهدای اخیر کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، و همه پاسدارن و مردم شریف شهرستان تبریک عرض می‌نمایید.»

کد خبر 6084150

دیگر خبرها

  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • شعارهای تمسخرآمیز هواداران رئال علیه ژاوی
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم