Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان حدود ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش آموزان به صورت مجازی و حضوری در استان دایر می‌شود.

اصغری افزود: شعار امسال پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت "هر دانش آموز یک مهارت " و "هر خانه یک پایگاه " است و با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی و شبکه شاد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در شهر‌های دارای وضعیت مناسب از نظر شیوع بیماری کرونا است برخی از کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اصغری تصریح کرد: این اداره کل ضمن بهره مندی از امکانات و قابلیت‌های شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) برنامه‌های پرورشی، فرهنگی منسجم، پرنشاط، هدفدار و متناسب با نیاز‌ها و علایق دانش آموزان توسط مربیان تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف پیش بینی کرده است.

اصغری یاد آور شد: آموزش و پرورش قزوین دارای ۲۳ کانون فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، سالن‌های ورزشی و پژوهش سرا‌هایی است که به عنوان یک ظرفیت مؤثر برای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اوقات فراغت ویروس کرونا اوقات فراغت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم‌گیری نکنند و با توجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی بعدازظهر امروز -شنبه یکم اردیبهشت- در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی هفته معرفی مشاغل شهرستان البرز اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش این است که ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

وی افزود: مقرر شده است بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند، حذف شود و رشته‌های به‌روز دارای بازار کار جایگزین شود. منطقه البرز با توجه به اینکه قطب صنعتی است، دارای ظرفیت ویژه‌ای است که به آن کم‌توجهی شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی باید افزایش پیدا کند؛ هم‌اکنون فقط دو هنرستان جوار در استان داریم، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بودجه‌های قابل توجهی برای هنرستان‌ها جذب شده که کافی نیست و کمک سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: توجه کامل به سند تحول بنیادین و اجرای کامل ساحت‌های آن مستلزم توجه به هنرستان‌ها و یاری صاحبان صنایع است؛ زیرا یکی از ساحت‌های سند تحول ساحت علمی و فناورانه است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم‌گیری نکنند و با توجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

کد خبر 746265

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش
  • تدوین آیین‌نامه ملی اوقات فراغت در دستور‌کار وزارت آموزش‌وپرورش
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند