Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@04:36:51 GMT

نقش تغذیه نامناسب در بروز کبد چرب

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۰۷۳

نقش تغذیه نامناسب در بروز کبد چرب

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد ساعدی متخصص تغذیه اظهار کرد: کبد چرب بیماری شایعی است که این روز‌ها رواج زیادی در جامعه پیدا کرده است لذا بسیاری از رفتار‌های نادرست ما موجب ایجاد بیماری کبد چرب می‌شود.

او با اشاره به اینکه عادت‌های غذایی غلط و داشتن سبک زندگی نادرست از علل مهم ایجاد کبد چرب است افزود: کبد چرب به دلیل تجمع مقدار زیاد چربی در سلول‌های کبد ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعدی با اشاره به اینکه شیوع کبد چرب با سرعت هشدار دهنده‌ای در حال افزایش است، تصریح کرد: بیماران مبتلا به کبد چرب دارای علائم خاصی نیستند. بیماری معمولا در مراحل اولیه شناسایی نمی‌شود، چاقی به خصوص چاقی شکمی، دیابت نوع دو و افزایش چربی خون از جمله مهمترین علل ابتلا به کبد چرب محسوب می‌شوند.

این متخصص تغذیه گفت: انجام روزانه یا هفتگی ورزش‌هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری به همراه رژیم غذایی در بهبود کبد چرب بسیار موثر است. ورزش باعث کاهش خطر دیابت، فشار خون و چربی خون بالا می‌شود که همگی از جمله عوامل خطر کبد چرب هستند.

ساعدی با اشاره به نقش تغذیه نامناسب در بروز کبد چرب تصریح کرد: مصرف غذا‌های فوری و پرچرب که در روغن‌های اکسید شده تهیه می‌شوند همچنین نان‌ها و برنجی که با آرد سفید تهیه شده اند، نقش بسیار مهمی در بروز کبد چرب دارند.

او با بیان اینکه گرسنگی شدید می‌تواند با جابجایی چربی از بافت‌های محیطی به کبد باعث تشدید کبد چرب شود، گفت: افراد در هفته تنها نیم کیلوگرم مجاز به کاهش وزن هستند. پیام گرسنگی و تشنگی مانند یکدیگر در مغز احساس می‌شوند یعنی زمانی که احساس ضعف دارید، سریعاً به سراغ غذا نروید، بلکه ابتدا یک لیوان آب بخورید.

بیشتر بخوانید

گیاه خواری یک رژیم مناسب برای درمان کبد چرب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کبد چرب تغذیه سالم کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کیک ساده برای افطار + فیلم

کیک‌های اسفنجی و ساده بدون خامه و چربی زیاد از دسرهای محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند. دستور پخت کیکی سریع و ساده که نیازی به خامه و چربی بالا ندارد و گزینه‌ای عالی برای افطار در ماه مبارک رمضان است در فیلم زیر آمده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نکات تغذیه ای برای روزه دارانی که چربی خون دارند
  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • مهمترین درد‌های گردنی را بشناسید
  • طرز تهیه کیک ساده برای افطار + فیلم
  • نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • نکات تغذیه‌ای مبتلایان به چربی خون در ایام روزه‌داری
  • نکات تغذیه‌ای در مبتلایان به چربی خون در ایام روزه داری
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • واکنش کارگروه مدولباس درباره پوشش نامناسب در جشنواره صنعت مد
  • وضعیت نامناسب خاموشی خیابان‌ها و معابر شهر ساماندهی شود