Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:15:01 GMT

مدیریت پسماند را باید با آموزش کودکان آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۱۲۸

مدیریت پسماند را باید با آموزش کودکان آغاز کرد

رحیم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اصفهان گفت: آموزش فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند اصفهان، تنها فرهنگ‌سازی عمومی نیست و رویکرد تخصصی نسبت به مباحث آموزشی، سیاست‌های سازمان را به سمت بسترسازی و حمایت از مشارکت کودکان و نوجوانان، هدایت کرده است.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، با همکاری دائم با نهادها و دستگاه‌ها در پروژه‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان، به طور مستقل مبادرت به تعریف پروژه‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده است تا بتواند آگاهی، نگرش و رفتار آنان را اعتلا بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضور فعال سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در رویدادهایی مانند "ایده کاپ" با موضوع مدیریت پسماند، "رویداد ردپای دانش آموزی" و "رویداد ایده شو" در راستای مشارکت در پروژه‌های پرورش ایده و خلاقیت، نمونه ای از فعالیت‌ها این سازمان در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با پایان این رویدادها و پروژه‌ها توجه به این طرح‌ها به ایستگاه پایانی نمی‌رسد و سازمان برای عملیاتی سازی، توسعه و اجرای این ایده ها در واحدهای مختلف آمادگی کامل دارد.

محمدی به دیگر برنامه‌های تخصصی برای اثرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان اشاره کرده و گفت: تولیدات تخصصی برای کودکان و نوجوانان شامل کتاب‌های آموزشی، پوستر، اینفوگرافیک، پازل، کلیپ‌های ویدیویی، فیلم کوتاه، پادکست، بازی‌ها فکری و حرکتی است که در راستای توانمندسازی ذهنی و فرهنگی کودکان و نوجوانان تهیه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب برنامه ریزی منسجم و جامع به کودکان و نوجوانان  ارائه و در آینده اثر بخشی آن‌ها ارزیابی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند اصفهان نخستین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند، ویژه دانش آموزان را با برخورداری از فناوری جدید و جذاب آموزشی و نمایشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان،احداث کرده است.

وی تاکید کرد: این مرکز در محل موزه علوم و فنون احداث شده است و هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی فاز عمرانی، بخش تجهیزات و نرم افزارها نیز به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می شود تا پایان خرداد مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کلانشهر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری اصفهان با هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین و ۷۰۰ هزار خانه مسکونی، ۱۵ منطقه دارد که سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در آن ۶۵۰ گرم در روز برآورد شده است.

روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می شود که ۱۵ درصد از این میزان سهم پایتخت است.

برچسب‌ها مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اصفهان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اصفهان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سازمان مدیریت پسماند کودکان و نوجوانان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌بر اساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور؛ ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ و پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳)  آغاز شد.

سازمان سنجش با اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند، مهلت نامنویسی متقاضیان را  یکشنبه (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) اعلام کرد.


 آزمون نوبت دوم نیز برای داوطلبان روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر  ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین داوطلبان متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی نیز می‌توانند به نامنویسی در تاریخ اعلام شده  اقدام کنند ولی لزومی ندارد که در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

یادآور می شود؛ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳  هم  روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از یکشنبه (۵ آذر ۱۴۰۲) آغاز شده بود که  با تمدید مهلت چهار روزه ، ۱۵ آذر پایان یافت.

با اعلام مهلت دوروزه سازمان سنجش آموزش کشور  برای نام‌نویسی جاماندگان در  روزهای  ۲۷ و ۲۸ آذر ، در نهایت یک میلیون و ۵۷ هزار نفر برای شرکت در  نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نام‌نویسی کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ، از امروز
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست